Kirjoittaja Aihe: Sotkamon Herättäjäjuhlat  (Luettu 61134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #1 : 11.12.14 - klo:12:33 »
Ajatus ensi kesän juhlista lämmittää. Samoin Lapualta sotkamolaismummolta ostetut villasukat.
Tuskin, ainakaan nykyisessä kunnossani, tulen lähtemään Sotkamon juhlille. Vantaalle on mieli päästä

Radio palvelee mukavasti kun sitä taas olen oppinut käyttämään. Etenkin puheiden kuuntelu on keskittyneempää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #2 : 11.12.14 - klo:13:37 »
Meillä on nyt lyhyt matka Sotkamoon ensi kesänä. Seuraavana vuonna Vantaalla majoitus on meille järjestettynä ystäväperheessä toisella puolella tietä juhlakenttää. "Vuoroin vieraissa".

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #3 : 11.12.14 - klo:19:36 »
Meillä on nyt lyhyt matka Sotkamoon ensi kesänä. Seuraavana vuonna Vantaalla majoitus on meille järjestettynä ystäväperheessä toisella puolella tietä juhlakenttää. "Vuoroin vieraissa".
Upeata!! Lyödäänkö vetoa, että kumman majapaikka on lähempänä. 9/10 olen ollut kaikista lähimpänä juhlakenttää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #4 : 11.12.14 - klo:20:11 »
Kyllähän me selvitämmä asian ihan ilman vetoakin. Mutta on niin, että siinä ystäväperheessä ihan odottamalla odotetaan niitä v-16 körttejä. Me olemme muutaman kerran menneet Israeliin lentämällä lomalle ja heillä yöpyneet. Minä olen vastaavasti täällä päässä käynyt katsomassa heidän metsäpalstaansa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #5 : 12.12.14 - klo:07:08 »
Mutta minä olen viettänyt INVA-kortilla asuen asuntovaunussa n. 15 vuotta körttijuhlien aikana.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #6 : 12.12.14 - klo:09:07 »
Se on hyvä juttu, että saat olla lähellä "pääkallon paikkaa". Nuorempana me olimme teltassa, sitten vuosia asuntovaunussa ja nyt on oltu asuntoautossa v 2007 alkaen. Herättäjäjuhlilla pääsee usein ihan viereen tutimaan omilla välineillään.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #8 : 19.12.14 - klo:00:32 »
Kenenhän kyytiin sitä hyppäis, enää en uskalla Vantaankosken bussiin. Jään toistamiseen viel kattoon bussin  perävaloja. Kun semmoseen tilanteeseen joku lataa et rukoilee minun puolestani niin minä sanoin että älä viitti, se on jo jumalanpilkkaa.

Kai se olis turvallinen tuo Helsinki. Lähteevät läheltä, ja minä voin sanoo että jos minua ei näy ja kuulu niin soittakaa edes kerran. Niillä on niin hirmuinen kiire päästä kajauttaan se ensimmäine virsi eli kun on osapuilleen vilkastu että bussi näyttää täydeltä ja tuollon yksi Leenan näkönen, ei kun menoks.

 Kerran oon jääny espoolaisten bussista...  Kun en tienny missä se kaikkien tietämä Olarin kirkon pysäkki on ja odotin väärällä puolen.

Voisiko muuten tehdä sopimuksen, että ennen kuin viiminen lähtöpysäkki ohittuu yksi nimenhuuto.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #9 : 19.12.14 - klo:00:36 »
Meillä on nyt lyhyt matka Sotkamoon ensi kesänä. Seuraavana vuonna Vantaalla majoitus on meille järjestettynä ystäväperheessä toisella puolella tietä juhlakenttää. "Vuoroin vieraissa".

Ottasko ne eteisen lattial yhden harmittoman lisää. Minä  oon torestans alkanu pelätä noita pk seudun ryhmämatkoja. Mahtuuhan tänne sitte Vantaankosken vuorolla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #10 : 19.12.14 - klo:09:19 »
Kiitos kontaktista. Asunemme kesällä Sotkamossa pikku-retro-Alpinessamme. Eikä siinä ole eteistä. Mutta ihan hyvän idean kerrot: nimenhuuto on tarpeellinen aina lähdettäessä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #11 : 20.12.14 - klo:23:03 »
Jos sitte teen tiipiin kuten jo meininki oli. Jotain täytyy kehitellä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #12 : 21.12.14 - klo:12:21 »
Jos löydät jostain tämän kirjan, saat siitä hyvät ohjeet tiipiin tekemiseen.

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=898728

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #13 : 21.12.14 - klo:13:49 »
Tällä haavaa vielä on majoitusliikkeissäkin paikkoja varattavaksi. Olen saanut selailla Penan esittämää kirjaa. Yrjö Kokon Sudenhampainen kaulanuha on toinen teos, missä tiipiin teko esitellään.
Sotkamo on paikkana sellainen, että juhlakentälle saattaa tulla matkaa, jos varaa majoituksen tuosta vaan. Kannattaa tutustua karttaankin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #14 : 21.12.14 - klo:14:51 »
Tällä haavaa vielä on majoitusliikkeissäkin paikkoja varattavaksi. Olen saanut selailla Penan esittämää kirjaa. Yrjö Kokon Sudenhampainen kaulanuha on toinen teos, missä tiipiin teko esitellään.

Sudenhampaisessa kaulanauhassa on neuvottu, miten pärjää vähemmillä telttasaloilla. En ole kokeillut käytännössä, mutta uskoisin toimivaksi konstiksi.