Kirjoittaja Aihe: Kristuksen sisällinen tunteminen?  (Luettu 24740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katriina

  • Vieras
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« : 01.08.08 - klo:14:56 »
Mie huomasin että aloin kysellä tästä teemasta siinä ketjussa jossa karjalaisenkyösti miettii tosi päällä sitä ikkunajuttua, ja kysyisin olisko tää kelleen muulle kuin mulle epäselvä? Jättäisin moderaattorien pähkäiltäväksi.

Pitäis ruveta pitämään jotain aikuisten rippikouluja kai. Mun kysymykset on niin alkeistasoa. Ja ikä oli...?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:20:29 »
Kuten jo tuossa Katriinan viittaamassa ketjussa totesin, asia ei ole minullekaan selvä.
Välillä Raamattua lukiessa tulee tunne, että lienenkö koskaan omannut yhtään Kristuksen sisällistä tuntoa.
Taasen toisinaan arvelen itselläni tätä tuntoa olevan, riippuu kait mielentilasta, kuinka kulloinkin on.

Minä ja Katriina ainakin olemme sokeita tämän asian suhteen, löytyisikö täältä jotakuta näkevää, joka osaa taluttaa tässä?
Toivottavasti kukaan meidän kaltainen ei yritä ryhtyä taluttamaan, koska tällöin olisimme kaikki kolme ojassa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« Vastaus #2 : 01.08.08 - klo:20:43 »
Missäs meidän teologit on, löytyiskö sieltä suunnalta jotain?

Katriina

  • Vieras
Kristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #3 : 01.08.08 - klo:22:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Missäs meidän teologit on, löytyiskö sieltä suunnalta jotain?


Voi kiitos, olette tosi kilttejä!  Minä luen teologian alkeita nettikurssina, avoimen yliopiston siis,  joka nyt on samaa kuin älä-aikakaan-luule-tietäväs-mitään......sen verran olen oppinut.  

Olen monesti miettinyt kuinka tervetullut aikuisten rippikoulu (tai jotain) monelle olisi..... itse löysin jotain sinnepäin kun yhdistää tuon teologian nettikurssin  ja tämän. Pengoin joitakin sivustoja, mutta ehkä niissä aihepiiri keskitttyi kovin puhtaaksiviljellen kuudenteen käskyyn variaatioineen....mitä sillä papilla housuissa on ja mites ne homot.

Ei niin etteikö näistä saisi ja volisi jne., mutta täällä olen ollut aika lailla hyvinvoipa kun voi rehellisesti sanoa: Kristuksen sisällinen tunteminen?  No, ehkä ei tuo ainakaan.

Pitkään ikävöineelle tämä sivusto on kuin semmoinen lahja, jota on ehkä rohjennut toivoa, ei edes puhua, ja joka sitten yhtäkkiä ojennetaan käteen.

Katriina

  • Vieras
Kristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #4 : 02.08.08 - klo:11:19 »
- Hiljasta pitelee!

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« Vastaus #5 : 02.08.08 - klo:11:35 »
Kysymykseen on yritetty vastata Hengellisen Kuukauslehdenkin sivuilla. Juttu luettavissa myös netissä, os.  http://www.h-y.fi/hk/hk2007/ark_07_03_foorumi.html.
Siihen johtanut aihe foorumilla: http://www.h-y.fi/foorumi/viewtopic.php?t=562.

Katriina

  • Vieras
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« Vastaus #6 : 02.08.08 - klo:13:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Kysymykseen on yritetty vastata Hengellisen Kuukauslehdenkin sivuilla. Juttu luettavissa myös netissä, os.  http://www.h-y.fi/hk/hk2007/ark_07_03_foorumi.html.
Siihen johtanut aihe foorumilla: http://www.h-y.fi/foorumi/viewtopic.php?t=562.


................................
Kiitos. Etin ja printtaan ne itselleni. Tämä ketju saattais olla hyvä paikka kysellä näitäkin:
- Tuo mitä kysyin esirukouksesta. Että siis, onko se miten ääneenlausuttu asia, pyydetäänkö sellaista tai luvataanko "muistaa".  Muistakaa nyt että mie kysyn oletettavasti etupäässä tyhmiä kysymyksiä.
...................................

- Toinen kysymys olisi ripistä.  Mie olen kahdesti törmänny pappiin jokka ei kysyny että mikä painaa vaan mistä sie olet kotosin.

Totta; meilläpäin se opittiin nuorena. Ja saattaa olla niinkin että se voi muodostua hengelliseksi meriitiksi, kuten yksi esitti.  Mie en tuosta osaa sanoa mitään --- joskus vain tekee (usein ne on asenteita) asioita joita ei jaksa kantaa. Voi vakuutella itselleen anteeksiantoa mutta kun ei usko itseään....

-kun asia on lyhyesti sanottu ääneen ja kuultu lupaus ja vakuutus anteeksisaamisesta, sitä vain uskoo sitten.... ja oikein en tuota meriittijuttua ole saanu nielaissuksi. Puheenaiheena on aina joku dismeriitti, ja se helpotus on valtava. Sehä unohtuukin usein saman tien, jos ei ole jälkiä korjaamati jonkun ihmisen kanssa, jota vastaan rikkoi.  

Pikemmin se tekee nöyräksi: "Taasko sie Katriina kerkesit samaan pahantekoon..."  kun ajattelee Jumalaa joka on ajan ulkopuolella ja siis varmasti tiesi tuonkin....ja antoi silti anteeksi. Siihen palaa mielessään - ei sitä tarttee uudestaan tunnustaa heti huomispäivänä.

- Mie tiedän olevani köyhä kurja syntinen mato matkamies maan ja vaivainen mutta mie pääsen kuin irti itestäni kun kuulen omin korvin Jumalan oman anteeksiannon sanat.

- Nämä selitti varttuneensa sellaises hengellises ilmakehäs, jossa he ikäänku vain kaipaa siin pahuudessaan...toivottavasti muistin oikein. Toinen sano et on körtti, toine ei täsmennelly enkä mie kysynyt.

- Mie olen miettinyt tätä. Nykyään on tosi hikinen urakka saada pappi rauhoittumaan tai ylipäätään löytää pappi joka on jyvällä jutusta. Sitähän kyselee jo kuin kysellään uudella paikkakunnalla että kukas täällä olis hyvä hammaslääkäri? Tunneksä ketään pappia joka tietäis mikä on rippi eikä kokis sitä hankalaksi jutuksi?

- Se on tietty ikäluokka, selitti minulle en teolog, det betonades psykoterapi och han har intet emot, tvärtom.  Det kanske överdrevdes lite.  Men han vill betona att han är själavårdare.

- Mie tiedän (salaiset tietolähteeni) ja syy taisi olla hieman siinä, että innostuttiin kovasti psykoterapioista. Ne tulivat kuulemma hyvässä mielessä täydentämään kirkon sielunhoitoa --- mie tunnen sairaalateologeja, jotka hallitsee nää kaksi eri asiaa suvereenisti ja jopa vaihtaa tontilta toiselle vaikka vauhdissa, ja kuin etevästi (mutta ne on mun kavereita).  

- On vähän nolo juttu tässä, kun juuri ehdotin että vältettäisiin tyyliä kaikki-papit-aina...kukaan-opettaja-ei-koskaan tai muita hirviölääkärijuttuja.

Mietin pitkään kysyisinkökään, mutta kun ne nyt on olleet minulle tärkeitä, niin tuotapa tuota. Jos menee sitten seuroihin. Joo ja siellä tulee joku pikkusen tutuksi. Niin jos tää on heidän hengellisessä elämässään tavallista, niin löytää jonkun joka kautta voi löytää jonkun. Eihän tää ole ongelma jos entiset sielunhoitajat ei sairastu, kuole tai muuta jonnein maanääreen.

- Ja vielä yks kysymys.... tai jos ei sentään. Tyulee niin pitkiä muutenkin näistä

Katriina

  • Vieras
Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #7 : 03.08.08 - klo:09:25 »
Eipä tässä juuri näy keskusteluun tarvetta ilevan, he tuntee sinut, Kristus, ehkä joku joskus esittelee meidät.

Mutta tästä näyttää tulleen jonkinlainen "kysy körtistä ketju, jonka moderaattori saa vapaasti ottaa tai jättää.

Toinenposkisivustolla keskustellaan rukouksesta, Liisa hyväksyy esirukousen Jumalanpalveluksen yhteyteen jossa se Lars-Mikaelille on sen tärkeä osa.  

Jos Liisa tarkoittaa puheenvuorossaan suuria massarukoilutapahtumia, niin enpä taitais minäkään lähteä.  Itse en ehkä niin ajattele että ei niitten asiat minulle kuulu. Sitä kyllä, kun niis tapaa olla aika hälinä. Kaadutaan ja huudetaan.

Mutta muutoin: Olenko ymmärtänyt oikein: Nämä asiat ovat körttispiireissä niin yksityisiä ettei niistä voi eilkä ole suotavaa puhua edes toiselle körtille --- siis esim esirukouspyyntö herättää kiusaantuneen olon?

- Tämä kysymys ei herännyt täällä tänään,. olen mietiskellyt monta vuotta. Siellä mistä muutin joksikin aikaa vahvalle körttialueelle oli rippi jotain johon jälleen suorastaan opastettiin (kahta vaille sanoin että painostettiin mutta sitten olisin kyl antanut sen väärän totistuksen) ja esirukoukseen totutettiin. Näistä kun tul puhe meni pappi hämilleen  "minä olen ajatien körtti" ja minä nolostuin niin ettenm kehdan kysyä' mikä se on.

Se fiilis oli kuin olisi pyytäny mukavannäköstä poikaa tanssimaan ja se olis sanonu kiusaantuneena että tykkää pojista...että tää on vähän sellainen meikäläisten paikka...

- Näenksmie oikein? Olis tarpeen osata ne kirjottamattomat pelisäännöt ja niitä ei opi ellei kukaan neuvo.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Kristuksen sisällinen tunteminen?
« Vastaus #8 : 03.08.08 - klo:10:51 »
Esirukous on asia, jossa koen olevani onnettoman huono. Vertaan itseäni äitiini, jonka ahkerasti käyttämä rukouskirja (John Baillie: Rukoile kiittäen) on hyllyssäni. Sen välissä on postikortille kirjoitettu lista henkilöistä, joiden puolesta äiti säännöllisesti rukoili. Kuolleiden yli hän veti viivan. En ole pystynyt mihinkään tämän tapaiseen. Suren sitä aina äitini kirjan nähdessäni.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #9 : 03.08.08 - klo:11:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Eipä tässä juuri näy keskusteluun tarvetta ilevan, he tuntee sinut, Kristus, ehkä joku joskus esittelee meidät.


Hyvä yritys provosoida vastaamaan.
Esittämästäsi ajatuksesta ei varmaankaan ole kyse. En sitten tiedä mistä on. Ovatko kaikki vielä lomilla, potevatko yhä herättäjäjuhlien jälkeistä krapulaa, ovatko väsyneet foorumiin kyllästyttyään viimeaikaiseen johonkin, eivätkö uskalla kirjoittaa kun kyseessä on Seuratupa (näin joskus todettu, että tälle puolelle ei uskalla - on liian hienoja, vakavia tms. keskusteluja), ovatko kirjoitukset liian pitkiä ja kysymykset liian vaikeita vastata.

Minä ajattelin yrittää antaa suunvuoroa muille.

Parhaiten voisi selvitä sen körttipapin pako "alatien körtti" -tunnustuksen taakse, jos saisit häneltä itseltään kysyttyä mitä sillä tarkoitti.

Tulee mieleen Siionin virsien salattu -alkuiset virret ja säkeistöt... Tuolta.

Yksi syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että omasta uskosta puhuminen voidaan körttiläisyydessä tosiaan kokea tosi vaikeaksi. Se on niin henkilökohtaista taas. Ja jos körtin usko on tosi epävarma, heikko, ja tuntuu ettei täytä mitään hienoja mittapuita, kykene mitenkään olemaan edes sitä, mitä missäkin sanotaan oikein uskomiseksi - ei siitä oikein uskalla puhua. Ei ainakaan julkisesti täällä, ehkä sitten oikeiden seurojen kamarikeskusteluissa hiljaa toisille yhtä epävarmoille. Körtillä ei ole totuuksia - jos niitä kysytään, ei kai voi oikein muuta kuin olla hiljaa, painaa päänsä ja sanoa että "alatien körtti".

Huomaan tämän, kun itse pohdin rukouksesta puhumistani. Se nimittäin kaduttaa. On vaarallista puhua asioista, jotka ovat itselle tärkeitä, mutta epäselviä, herkkiä, henkilökohtaisia jne. Varsinkin kai minun pitäisi sitten vältellä sellaista pohdiskelua, kun joku vielä luulee, että körttiläisyyden tai Körttifoorumin virallisina totuuksina sellaista esitän. Vaikka siihen minusta ei toki ole enkä sellaista asemaa halua ottaa.

(Eli ei, en tarkoittanut massarukoilutapahtumiakaan kaatuiluineen - vaan ihan kaikkea. Mutta tarkoitin vain omalla kohdallani, kenenkään muun enkä varsinkaan körttiläisyyden tavoista ja näkemyksistä en puhunut. Minä en oikein esirukouspyyntöihinkään, ainakaan julkisesti, usein osaa suhtautua kuin kiusaantuen tai naurahtaen, korkeintaan nyökytellen ihmeissäni - se mitä sen jälkeen tapahtuu, mahd. rukoillen, on taas minulle yksityistä. Tämänkin tunnustuksen joku voi tuomita, "pitäisi osata paremmin, vielä kun tällaista foorumia ylläpidät". Mutta hyvä, että moni muu osaa.)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #10 : 03.08.08 - klo:11:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Eipä tässä juuri näy keskusteluun tarvetta ilevan, he tuntee sinut, Kristus, ehkä joku joskus esittelee meidät.

Mutta muutoin: Olenko ymmärtänyt oikein: Nämä asiat ovat körttispiireissä niin yksityisiä ettei niistä voi eilkä ole suotavaa puhua edes toiselle körtille --- siis esim esirukouspyyntö herättää kiusaantuneen olon?

- Tämä kysymys ei herännyt täällä tänään,. olen mietiskellyt monta vuotta.
- Näenksmie oikein? Olis tarpeen osata ne kirjottamattomat pelisäännöt ja niitä ei opi ellei kukaan neuvo.

Hyvä että kyselet ja kirjoitat. Varmaan voi olla jotain "tapoja" toimia mut toisaalta ne on vain ihmisten päässä, niihin on totuttu ja ne ovat muotoutuneet aikojen kuluessa. Hyviä tapoja kannattaa kunnioittaa, huonot voi heittää pois.

Kyllä rukousta arvostetaan, siionin virrethän on juuri sitä. Ja yleinen esirukous on hyvä mutta rukous on ihmisen puhetta Jumalalle, kaikki eivät välttämättä koe pienenpiirin rukouspiirejä omaksi paikakseen. Varmaan niillä on hyvät puolensa ja jos kokee saavansa niistä jotain niin osallistukoon toki rauhassa.  

Körttifoorumin yhtenä suurimpana antina on se että "uudet" tulevat mukaan ja kokevat kuten Katriina kirjoitti:
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Pitkään ikävöineelle tämä sivusto on kuin semmoinen lahja jota on ehkä rohjennut toivoa, ei edes puhua, ja joka sitten yhtäkkiä ojennetaan käteen.

Sellaisista näin "vanhatkin" saavat rohkaisua. Tulee mieleen jonkun virren sanat että viestin tuojat kaukaiset tms. Ko virrestä ollut keskustelua foorumillakin mut en jaksa nyt etsiä linkkiä.
Ja että körttiläisyydelläkin ja tällä foorumilla on paikkansa, vaikka sivuston sisältöä kommentoidaan suoraan tekstiviesteillä (terveiset vaan tosikkokon fanille ;)

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #11 : 03.08.08 - klo:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Ja että körttiläisyydelläkin ja tällä foorumilla on paikkansa, vaikka sivuston sisältöä kommentoidaan suoraan tekstiviesteillä (terveiset vaan tosikkokon fanille ;)


Niinkö? Ennen on sentään riittänyt satunnainen yksityisviesti- tai sähköpostimestarointi.

Katriina

  • Vieras
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #12 : 03.08.08 - klo:12:36 »
Lainaus
Liisa  Hyvä yritys provosoida vastaamaan.


 Tuota...jos täs pidempään törmäillään niin tuota tuota. Mie en provosoi koskaan ketään, mie kysyn suoraan: Misä kaikki on? Annoit  erehdyksessä saman tien tulkinnan,  ja siksi vastaan: Eikö ole maailman helpointa tulkita toisen motiivi väärin? En tie miksi en provosoi...eihä siinä mitään pahaa olisi. Se kysyy noikkeluutta ja ite olen liiaks suoraviivanen (ja se vaatii laiskamadon häätämistä....)

Ajattelen että se taitaa yrityksenäkin tehdä tämmöset sivustot aika vaikeiksi vetää. Ei sillä; jos jotain on vaikea ymmärtää nii toista ihmistä ja jos jotain  vielä vaikeampaa niin omaa iseään.

Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Minä ajattelin yrittää antaa suunvuoroa muille.


Kaunis ajatus ja käynyt omassakin päässäni. Lohduttauduin sillä että kohta on pakko kun ei ehdi  --- mutta älkää te antako suunvuoroa joilla on annettavaa tai mite tän nyt esittäisi ymmärrettävästi.


Lainaus
Parhaiten voisi selvitä sen körttipapin pako "alatien körtti" -tunnustuksen taakse, jos saisit häneltä itseltään kysyttyä mitä sillä tarkoitti.


Ei kerro. Yritin jo.


Lainaus
Yksi syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että omasta uskosta puhuminen voidaan körttiläisyydessä tosiaan kokea tosi vaikeaksi. Se on niin henkilökohtaista taas. Ja jos körtin usko on tosi epävarma, heikko, ja tuntuu ettei täytä mitään hienoja mittapuita, kykene mitenkään olemaan edes sitä, mitä missäkin sanotaan oikein uskomiseksi - ei siitä oikein uskalla puhua.


Ahaa. Miksei. Mutta kun siitäkin voi tulla hengellinen mitali kaulaan. Siinä vasta nainen/mies joka ymmärtää  että nää on hälle nii kiorkei kysymyksii et hää kattelee nöyrän kengänkärkiään.

Tulee täs mielee kun olin leiponnu ruisleipää eikä se toiminu - tein jotain eri tavoin kuin ohjees opli..... No, otetaan evääks kuitenkin, täytyy kai tää yrittää syödä silti...tulee työtoveri jol on eväät unohtunnu kotiin  kokonaaan, pyytää saisko multa kun onj nälkä, ja mie en siis kehtaa antaa sil voileipää omistani kun se "on sellasta likilaskusta...ja tarttuu hampaisiin ihan kun purkka... maistuu vähän oudolle... ei tätä voi syödä mie en kehtaa.... Johon toine: Mutta minul on nälkä!!! Hävettikö lopulta niin että jaoin ne evääni en muista... ehkä en halua muistaa...

Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
(Eli ei, en tarkoittanut massarukoilutapahtumiakaan kaatuiluineen - vaan ihan kaikkea. Mutta tarkoitin vain omalla kohdallani, kenenkään muun enkä varsinkaan körttiläisyyden tavoista ja näkemyksistä en puhunut.



Mutta mie tarkotin massarukoustilaisuuksia kaatuiluineen. Oli kerran pakko mennä (maksamaan isohko vippi kanttorille) ja sovimme et näem siellä. Eiköös jossain sanota että Jumala on järjestyksen Jumala.


Lainaus
Minä en oikein esirukouspyyntöihinkään, ainakaan julkisesti, usein osaa suhtautua kuin kiusaantuen tai naurahtaen, korkeintaan nyökytellen ihmeissäni - se mitä sen jälkeen tapahtuu, mahd. rukoillen, on taas minulle yksityistä. Tämänkin tunnustuksen joku voi tuomita, "pitäisi osata paremmin, vielä kun tällaista foorumia ylläpidät". Mutta hyvä, että moni muu osaa.)


Kun eräältä parhail ystävil suoritettii suurenlainen vaaralline leikkaus, mie lupasin et sen päivän mie rukoilen (enkä muuta tee). Tää ilahtumaan: Koki et se tieto on hänel tärkiä ja hää pyysi samaan remmiin muitakin. Mie en niitä tunnekan kaikkia.... No mul oli myös jollain lail omituine olo... ja unohtuiha se välillä ... mutta parastani yritin eli yritin ain muistaa, rullata sitä jatkuvaa rukousta (ja se alkaa unettaa) ...

..............................

Josain päin Raamatus sanottas et kun "matkan päässä puhutaan Herralle, toisaalla tapahtuu". Kun/jos minul osuu työyhteisö josa mie pelkään, mie en hetikää menis sin ilman avun pyytämistä.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #13 : 03.08.08 - klo:12:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Yksi syy hiljaisuuteen voi olla sekin, että omasta uskosta puhuminen voidaan körttiläisyydessä tosiaan kokea tosi vaikeaksi. Se on niin henkilökohtaista taas. Ja jos körtin usko on tosi epävarma, heikko, ja tuntuu ettei täytä mitään hienoja mittapuita, kykene mitenkään olemaan edes sitä, mitä missäkin sanotaan oikein uskomiseksi - ei siitä oikein uskalla puhua.


Ahaa. Miksei. Mutta kun siitäkin voi tulla hengellinen mitali kaulaan. Siinä vasta nainen/mies joka ymmärtää  että nää on hälle nii kiorkei kysymyksii et hää kattelee nöyrän kengänkärkiään.


No siis siksei, että se puhuminen voi olla tunnetasolla tosi vaikeaa. Voi esim. pelottaa, että tulee tuomituksi, tai ei vain tule ymmärretyksi. Jos aihe on arka, se voi loukata, jättää haavoja. Voi olla ittekin niin epävarma, ettei uskalla esittää ajatusta kuin taholle, jonka tietää olevan ihan yhtä epävarma. Tai sitten nolottaa muuten niin, ettei uskalla joukossa myöntää, että ylipäätään johonkin uskoisi - uskomisella kun on nykyään aika huono maine. (Joo, viimeiseen selitykseen nyt voi sitten heittää jos minkälaista raamatunlausetta ja tuomiota taas.) No tokihan se olisi monessa tilanteessa hyvä uskaltaa jotain sanoa. Kuten ssim. nyt kun selkeästi kysytään.

(Korjailin noita lainauksiasi tuohon viestiisi kohdilleen. Sehän kaava oli siis, että lainaus menee [ quote] ja [ /quote] -koodien väliin (ilman välilyöntejä).)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Körttikristuksen sisällinen tunteminen
« Vastaus #14 : 03.08.08 - klo:12:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Ja että körttiläisyydelläkin ja tällä foorumilla on paikkansa, vaikka sivuston sisältöä kommentoidaan suoraan tekstiviesteillä (terveiset vaan tosikkokon fanille ;)

Niinkö? Ennen on sentään riittänyt satunnainen yksityisviesti- tai sähköpostimestarointi.

arvostetun foorumin kaikki arwoisat lukijat eivät ole foorumin jäseniä. Mutta hienoa että tällä on paljon muitakin lukijoita, toki aina parempi jos kertoisivat kommenttinsa suoraan foorumilla...