Kirjoittaja Aihe: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII  (Luettu 46562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #120 : 14.07.16 - klo:10:19 »


Niin häntä, kuin vaikkapa Jaakko Heinimäkeä ja Alexander Stubia on kohdannut se mitä suomalainen, noin yleistäen, ei suvaitse. Kun kasvaa, tai tie vie, muita korkeammalle, sitä ei suvaita. Ei se Suomessa käy, mikä on muissa kulttuurreissa tavoiteltavaa. Tasapäistä se olla pitää.

http://vivalehti.fi/tahdet/piispa-irja-askola-taydellista-elamaa/

Eino Leinon runosta:  Jos joku on ylempi muita, sen he iskevät iäksi.

Edelleen Rytin elämää sotavuosina.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #121 : 25.07.16 - klo:18:11 »
Kävin kirjastossa. Olen loikoillut sohvalla ja selannut tämän sienikirjan ;

http://www.docendo.fi/metsiemme-ruokasienet-pertti-salo-ulla-salo.html

ja  tämän kirjan kansallispuvuista;

http://1.bp.blogspot.com/-8uT5dkYmnr8/UrSjY6yl23I/AAAAAAAAAcA/nn47tTmU1jw/s1600/201220133467.jpg

Lisäksi otin muistelmakirjan ja Lahden kulttuurilaitosten historian 2. osan, nekin jo korkattu.

Huomena en muuta teekään kuin juon jääteetä ja luen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #122 : 26.07.16 - klo:09:48 »
Alkaa kelvata kirja kuin kirja. Täytynee kirjastoon jos olo hellittää. Tämä kesäflunssa näemmä ei muuta kuin jököttää vaan kesällä se ei niin haittaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #123 : 26.07.16 - klo:18:51 »
Osastoon 'harkitsen ainakin' löysin mökkikirjastosta (appiukon peruja) Matti Hällin Humoristin muistikirjan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #124 : 27.07.16 - klo:12:20 »
Osastoon 'harkitsen ainakin' löysin mökkikirjastosta (appiukon peruja) Matti Hällin Humoristin muistikirjan.

Täällä on samassa osastossa Eric Metaxasin Docens-elämäkerta  :026: uudestaan mutta jokin nyt näissä saa viivyttelemään. Ehkä en kaipaa takaisin vuosikymmenen takaisiin tunnelmiin.  Kun tein niitä muistiinpanoja niin totta, opinhan paljon ja niistä oli hyötyä ja joskus kai uusin yhden tekeleen koska se on kuin tikku kynnen alla. En tahdo kokea uudestaan sitä kauhua joka niistä imeytyi vaikka kauhusta ei kukaan lausu sanaakaan. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #125 : 27.07.16 - klo:17:09 »
Nyt olen päässyt Hällin muistikirjassa jo yli puolenvälin. Leppoisaa jutustelua ja tyylikästä sanankäyttöä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #126 : 31.07.16 - klo:02:06 »
Olen viettänyt aikaani yksin mökillä ja on ollut hyvää aikaa lukea vanhoja hankintoja pois. Kirkonkylältä löytyy työttömien voimin ylläpidetty kirppis josta saa lähes kirjan kuin kirjan 50centiä kappale. On kylällä muutamma muukin kirppis esim. Fidan, jokaa on hinnoitellut itsensä täysin ulos. Heidän hintansa tuntuvat ahneilta. Sitten on tietysti toripäivät kerran kesässä, mutta sielä on suppeat valikoimat. Olen sieltä ostellut satunnaisesti kesälukemista mm. mielenkiintoisen elämänkerran Aarne Saarisesta. Hänet muistan sympaattisena politiikkona ja kansanmiehenä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #127 : 01.08.16 - klo:06:23 »
Ketäpä parisuhteessa elävää ei parisuhdeongelmista kertovat jutut kiinnosta.
Luin Iltasanomista lyhyen yhteenvedon aiheesta Erot pitkistä avioliitoista . Se ei meitä naisia imartele.
Ensin haluaataan  ' yhteistä aikaa'  mutta jos laatu ei tyydytä, halutaankin ' omaa aikaa'. Lopuksi haetaan eroa kun puolison mahdollinen tuleva omaishoitajuus pelottaa.
Kaneetti, että naiset ovat pragmaattisia ja miehet romanttisia voi pitää paikkaansakin, mutta ei ole koko totuus. Naisen on oltava käytännönläheinen jos mies on yksinomaan johtaja. Käytäntö myös opettaa. Mutta romanttisuus on synnynnäistä.


http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001230681.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #128 : 02.08.16 - klo:20:53 »
Kauhea miten vaikea on ajatella mitään noista juuri sukupuolen ominaisuudeksi, sen sijaan mietin onko naisille loppujen lopuksi sallittu pitkään enemmän kuin miehille.

Koetin siivota sitä hyllyosuutta jossa selkämyksiä ei aikoihin ole nähtykään ja aloitin Exoduksen sadatta kertaa.  Onkohan tämä se kotoa vohkittu kappale, en tuota tiedä. Miksi kirjat eivät voi pysyä ehjinä en voi käsittää. 

Siis huomenna kirjastoon. Huomenna. Jos en kaikkea aikaani kuluta ostoksilla. Herra Hugon sirkat on syöty loppuun ja matosia hankittava myös.  Etsittävä siilimyönteinen myymälä eli faunatar luulen. Kasvattajalle en uskalla kertoa, että me jo ne jauhomatoset söimme.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #129 : 03.08.16 - klo:07:34 »
Sukupuolien 'ominaisuudet' lienevät usein kulttuurin määrittelemiä rooleja. Niiden merkitys on kai usein hävinnyt aikojen kuluessa. Me suomalaiset saatamme ajatella miehisyyttä ja naisellisuutta parinsadan vuoden takaisen maalaiskylän asenteista käsin.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #130 : 03.08.16 - klo:09:48 »
Volter Kilpi: Kirkolle. Kertoo väen soudusta juhannuskirkkoon suurella kirkkoveneellä. Kilpi ei ole helpoimpia luettavia, mutta maksaa vaivan yrittää. Kannattaa aloittaa Pitäjän pienempiä -teoksen lyhyemmistä kertomuksista, ei välttämättä tarvitse heti Alastalon saliin rynnätä 📖

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #131 : 07.08.16 - klo:00:21 »
Otin uudelleen lukeakseni  Simon Sebag Monteioren: Jerusalem kaupungin elämänkerta teoksen. Olen sitä joskus aikaisemminkin täällä mainostanut esim kirjana jonka haluan joskus omistaa. Paljon on tullut luettua (kaikki on tosin suhteellistaa), mutta tämän kirjan halusin lunastaa itsselleni ja nyt kun on avautumassa mahdollisuus käydä Israelissa niin ajattelin lukea sen uudelleen. Kirja on painunut mieleen mielenkiintoisena ja kiihkottomana kertomuksena Jerusalemista kaikkine vaiheineen. Suosittelen, +9.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #132 : 08.08.16 - klo:17:15 »
Aion lukea tänään kirjan "Ateistit alttarilla, miksi papit kiistävät uskonoppeja".

Sen on kirjoittanut Timo Eskola, joka on Helsingin yliopiston dosentti ja Uuden testamentin tutkija Suomen teologisessa instituutissa.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #133 : 08.08.16 - klo:17:22 »
Tuo Janinan lukemisen alla oleva kirja kiinnostaa. Ateistit alttarilla.....   Tarkoittaneeekohan sitä jotta kiistävät oppeja jotka on tullut Raamatun ulkopuolelta joistain muista ihmisen tekemistä teksteistä vai kiistävät Raamatussa sanottua ?  Kerro täällä kun olet lukenut, jos sopii.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #134 : 09.08.16 - klo:09:23 »
Ketäpä parisuhteessa elävää ei parisuhdeongelmista kertovat jutut kiinnosta.
Luin Iltasanomista lyhyen yhteenvedon aiheesta Erot pitkistä avioliitoista . Se ei meitä naisia imartele.
Ensin haluaataan  ' yhteistä aikaa'  mutta jos laatu ei tyydytä, halutaankin ' omaa aikaa'. Lopuksi haetaan eroa kun puolison mahdollinen tuleva omaishoitajuus pelottaa.
Kaneetti, että naiset ovat pragmaattisia ja miehet romanttisia voi pitää paikkaansakin, mutta ei ole koko totuus. Naisen on oltava käytännönläheinen jos mies on yksinomaan johtaja. Käytäntö myös opettaa. Mutta romanttisuus on synnynnäistä.


http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001230681.html


Edellisen jatkoksi oli tänään IS;ssa Osmo Kontulan ym. näkemyksiä avio-ongelmista , miesten näkökulmasta nähtynä.
En ole varmaan minäkään riittävästi antanut kauniita sanoja puolisolle. Olen ehkä pitänyt sitä teennäisyytenä.  Nyt olen alkanut huomioida tämänkin, enkä vain räväyttele arvosteluja.
Olen koettanut lietsoa keskusteluja, ja niiden puutteessa rupatellut täällä. Se taas on ongelma sekin, pienen mustasukkaisuuden aihe joskus.

Teeskennelty miellyttäminen ja sydämestä  tulematon kiitos on vastenmielistä.


http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001236239.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)