Kirjoittaja Aihe: Somen käyttösi?  (Luettu 14115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #15 : 07.06.16 - klo:09:17 »
Tänne kirjoittelen, lisäksi kuulun parille autoilufoorumille, siellä lähinnä kyselen.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #16 : 08.06.16 - klo:21:23 »
Twitteriin olen päässyt sisälle. Kun siellä valitsee kiinnostavista aiheista twiittaavia seurattavia, saa aika hyvin sellaista tietoa, jota ei muuten tulisi lukeneeksi. Ammattitautina seurailen aika paljon journalisteja, mutta kyllä muitakin. Kuukausittain seuraajikseni tunkee vajaat kymmenen rasistista trollitiliä, jotka tiputan seurattavista heti. Joitakin vastenmielisiä tilejä olen hiljentänyt niin etten niiiden/heidän twiittejä näe.

Twitter miellyttää minua, koska se on joukkovietintää. Kaikkia voi seurata kyselemättä. Facebookissa minua tökkii sen "ooks mun kaveri" -periaate. On minulla siellä toki tili, mutta ei omalla nimellä. Tarvitsen näet työni takia FB-tunnuksen, jotta voin käydä tarkistamassa tietyt ominaisuudet.

Some-hommat aloitin kymmeniä vuosia ennen koko käsitteen keksimistä. 80-luvulla olin aktiivinen BBS-keskustelija - ne olivat yhteisöjen tai yksityisten ylläpitämiä "purkkeja, jotka vastasivat toiminnaltaan nettifoorumeita. Sitten tuli avoin intenret ja mahdollisuus käyttää kansainvälisiä news-ryhmiä. Nyt niiden käyttö on jäänyt teknisistä syistä.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #17 : 08.06.16 - klo:23:32 »
Facebookissa minua tökkii sen "ooks mun kaveri" -periaate.

Samoin! Kuten se, että en halua kaikkia kavereikseni, mutta en kehtaa kieltäytyäkään. Jätän sitten vain törkeästi pyyntöjä roikkumaan. Liian sosiaalinen = sosiaalista osaamista vaativa media minulle!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #18 : 09.06.16 - klo:10:29 »
Tein Facebookissa alussa sen virheen, että aloin seuraamaan liian monia ihmisiä ja asioita. Nyt olen karsinut seurattavia rajusti, mutta vieläkin on jäljellä vähän toistakymmentä seurattavaa. Kavereita on tasan 1. Kansan Uutisten uutisia välillä kommentoin verkkolehdessä. Fb:ssa sitten näkee, ketkä kommenteistani ovat tykänneet.

Televisiosta en ole enää seurannut uutisia enkä ajankohtaisohjelmia pariin kuukauteen. Saan kaiken tiedon joko netin mediasivustoilta tai KU:sta tai poliitikkojen Fb päivityksistä.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #19 : 09.06.16 - klo:13:04 »
Juu, juutube jäi huomioimatta ja toinen keskustelufoorumi mitä lähinnä vain vilkuilen ja kommentoin harvemmin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #20 : 09.06.16 - klo:19:05 »
Twitteriin olen päässyt sisälle. Kun siellä valitsee kiinnostavista aiheista twiittaavia seurattavia, saa aika hyvin sellaista tietoa, jota ei muuten tulisi lukeneeksi. Ammattitautina seurailen aika paljon journalisteja, mutta kyllä muitakin. Kuukausittain seuraajikseni tunkee vajaat kymmenen rasistista trollitiliä, jotka tiputan seurattavista heti. Joitakin vastenmielisiä tilejä olen hiljentänyt niin etten niiiden/heidän twiittejä näe.

Twitter miellyttää minua, koska se on joukkovietintää. Kaikkia voi seurata kyselemättä. Facebookissa minua tökkii sen "ooks mun kaveri" -periaate. On minulla siellä toki tili, mutta ei omalla nimellä. Tarvitsen näet työni takia FB-tunnuksen, jotta voin käydä tarkistamassa tietyt ominaisuudet.

Some-hommat aloitin kymmeniä vuosia ennen koko käsitteen keksimistä. 80-luvulla olin aktiivinen BBS-keskustelija - ne olivat yhteisöjen tai yksityisten ylläpitämiä "purkkeja, jotka vastasivat toiminnaltaan nettifoorumeita. Sitten tuli avoin intenret ja mahdollisuus käyttää kansainvälisiä news-ryhmiä. Nyt niiden käyttö on jäänyt teknisistä syistä.

Mt

Twitter saattaisikin vaihteeksi olla hyvä. Facebook kun kaatui pääsin kerralla kaikista kavereista. On sakkia joka keräilee niitä. Hyvä ja kohtelias vastaus on:  Tunnetaanko me?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #21 : 10.06.16 - klo:20:59 »
Vain tämä ja yksi toinen keskustelupalsta. Näihinkin menee ihan tarpeeksi aikaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #22 : 12.06.16 - klo:11:04 »
Juu, vain körttifoorumi ja päivän lehdet riittävät.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #23 : 12.06.16 - klo:11:38 »
Mukavaa havaita, että 1944 on käynyt palstalla jälleen.
Ja luin toisesta ketjusta, että olette jo saapuneet kotiin.  :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #24 : 12.06.16 - klo:13:14 »
^
Niinhän siinä onnellisesti taas kävi. Hyvä matka, kun saimme "Ruuttiinkin" armeliasta välimatkaa. Ymmärrämme, että jälleennäkemisen aika on sitten, kun sen aika on. Itse olet monenlaisia vierailuja saanut tehdä.  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #25 : 12.06.16 - klo:14:46 »
Täällä vielä tavataan !  Tervetuloa kotiin Suomeen ja Veneheittoon .   :039:

Mitäs me sairauden tuttavat ., sometellen kevennymme ja piristymme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #26 : 12.06.16 - klo:15:01 »
Juu, jouduin Hispaniasta kirjoittamaan sairaudestani viestejä. En laihtunut, enkä lihonut retkelläni, elopainoni 76,7 kilogrammaa. Mutta pirteys on poikaa ! Auringonvalo tekee tämänikäisellä miehellä ihmeitä, en kaikesta ilkeä tässä trossatakkaan. Pitäisi suomalaisten miesten muistaa ottaa kesällä aurinkoa, sillälailla kevyesti siedätellen, pitkällä ajalla. Nuoruusmuistot tulisivat käsinkosketeltaviksikin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #27 : 12.06.16 - klo:15:50 »

Face ja körttifoorumi, vaikkakin körttis on jäänyt enempi luku osaksi.

Körttifoorumi ihan ykkös lemppis.
Paras porukka ja fiksuimmt kommentit, joskus liiankin :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #28 : 12.06.16 - klo:15:57 »
VV=Viisveisaaja, VV oli minun viimeinen palveluspaikkani, Viestivarikko.
VV kommenttisi ovat usein myönteisiä. Sellaista elämämmekin saisi olla, etkä toraile. Minulla olisi paljon oppimista.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #29 : 12.06.16 - klo:16:06 »
Tähän lainaan eilen toisaalla täällä ketjuissa kirjoittaneen Juhanin sanoja:
"Minä tykkään teistä."
Täällä on hyvä olla ja minusta tuntuu, että on sellaista ymmärtämään pyrkivää keskustelua.
Ja vaikka olisi erilaisiakin mielipiteitä, niin en ole havainnut kauheaa lyttäysmentaliteettiä.
Sopu sijaa antaa.