Kirjoittaja Aihe: Jeesus-bussit  (Luettu 20950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Jeesus-bussit
« Vastaus #15 : 18.07.07 - klo:13:21 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
En ole varma, mutta uskonvapauslaissa saattaa olla kielto tulla toisen tilaisuuteen häiriköimään. Festarit taas eivät ole uskonnollinen tilaisuus eli kuuluvat eri lainsäädännön piiriin.

Uskonnonvapauslaki ei koskene puheena olevan kaltaista tapausta. Siihen sovellettaisiin kokoontumislakia, jolloin kyse olisi bussin osalta mielen osoittamiseksi järjestetystä yleisestä kokouksesta, johon muutkin voivat osallistua tai sitä seurata.

Bussimielenosoituksen (käytän lyhyyden vuoksi tätä epätäsmällistä ilmausta) suhteen voitaisiin ajatella sovellettavaksi 10 §, jonka mukaan
 "--- Jos samassa paikassa ilmoitetaan järjestettäväksi samanaikaisesti useita yleisiä kokouksia eikä niiden samanaikainen järjestäminen ole mahdollista, etusija on kokousilmoituksen ensimmäisenä tehneellä järjestäjällä, jollei kokouspaikan perinteisestä tai sopimukseen perustuvasta käytöstä muuta johdu. Poliisi voi tällöin osoittaa yhteyshenkilöiden kanssa neuvoteltuaan muut kokoukset siirrettäviksi toiseen ajankohtaan tai toiseen, kokouksen tarkoituksen kannalta sopivaan paikkaan."  

En kyllä usko, että uskonnolisen kesäjuhlan portin ulkopuolella järjestettyä rauhallista mielenosoitusta voisi estää loukkaamatta perustuslain turvaamaa ilmaisuvapautta.

Mt

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Jeesus-bussit
« Vastaus #16 : 18.07.07 - klo:13:28 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"
En kyllä usko, että uskonnolisen kesäjuhlan portin ulkopuolella järjestettyä rauhallista mielenosoitusta voisi estää loukkaamatta perustuslain turvaamaa ilmaisuvapautta.Mt


Sitä ihmettelen, että Suomen Luonnonsuojeluliitto ja Lintutieteellinen yhdistys eivät ole valittaneet uskonnollisten juhlien aiheuttamia haittoja eläimille ja kasveilla. Ruisrock on nyt joutunut vihreiden valitustulvan alle. Seuraavana on varmaan uskonnolliset ja muut juhlat, jotka ulkona pidetään.
Acta, non verba.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Jeesus-bussit
« Vastaus #17 : 18.07.07 - klo:22:30 »
Ja Jukolan viesti, koska siinähän menee metsä ihan pilalle.  :shock:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Jeesus-bussit
« Vastaus #18 : 19.07.07 - klo:07:42 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Ja Jukolan viesti, koska siinähän menee metsä ihan pilalle.  :shock:


Tosi muuten on ja metsän eläimet pelästyvät, kun tuhannet suunnistajat kohkaavat pitkin maita ja mantujan. Nimimerkki: Itsekin nuorena suunnistanut.  :shock:
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Jeesus-bussit
« Vastaus #19 : 19.07.07 - klo:11:28 »
Ystäväni, jonka aivopesin ja raahasin herättäjäjuhlille, kertoi, että kun Nivalan Haikarassa (sivukylä, jolla kaverini siis asuu) oli pari vuotta sitten suviseurat (eivät mahtuneet keskustaan, piti juhla-alue pellolle pykätä), niin seuraavat pari vuotta ne pellot olikin sitten pilalla. Kehui herättäjäjuhlia siitä että siellä porukka ei levitelly ympäriinsä tyyliin mäyräkoirankuoria kuten festareilla ja oli myös kuulemma siistimpää ja vähemmän tallottua kuin suviseuroissa (mikä tietysti on ymmärrettävää, siellähän on reilu tuplasti enemmän sakkia).
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa laamanni

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 9
Niin mutta
« Vastaus #20 : 20.07.07 - klo:10:55 »
Jeesus sanoi ettei ketään tule estää kun julistavat evankeliumia.Paavali taasen tiesi, että monenlaiset motiivit on sitä julistaa.paavali itse "voi minua ellen evankeliumia julista" Eipä olla kärkkäästi estämässä, sillä voipi mennä lapsi pesuveden mukana. Miksi sarkastisesti pohtia "oikeaa uskoa" ? Eikös usko Jeesukseen ole oikeaa uskoa? Kun ihminen lakkaa tekemästä pahaa itselleen ja lähimmäisilleen niin miksi alkaa pohtimaan, että miten hän Jumalaansa palvelee?  Kyllä Jumala kynii kanansa sanoi eräs ystäväni kun kerroin toisen ihmisen elämästä. Tutkitaan sanaa niin se tutkiikin meitä ja totuus tekee vapaaksi ahtaasta mielestämme.Sitä avaruutta minä ainakin tarvitsen.

http://uskonkilpi.sanahallussa.net/index.php?option=com_content&task=view&id=536&Itemid=39

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Meitä on moneen junaan
« Vastaus #21 : 26.07.07 - klo:20:35 »
Itsekkin olen nuorena kovasti ollut kaduilla uskoontulosta ja uskosta paasaamassa.
Nyt pikkasen hävettää moni virhe mitä tuli tehtyä.
Olin Perjantai kristukselle porukassa, minusta tehtiin paljon hyvääkin.
Ensin tultiin yhteen rukoilemaan ja siellä painotettiin, että tulisi nähdä lähimmäiset kuten Jeesus heidät näkee ja että Jeesusta me menemme heijastamaan. Tai jotenkin noin.

Yleensä mun katusaarnani oli tälläinen:
Voit tulla uskoon ja pelastua. Itsellenikin nämä asiat oli outoja, mutta olen tullut uskomaan ja se on sinullekkin mahdollista.
Jeesus rakastaa sinua ja haluaa antaa rauhan ja hyvän elämän. Ei Jeesus ole vain sanoja Raamatussa voit kokea hänen antamansa pelastuksen ja rauhan.

Jotenkin tohon tyyliin sitä tuli paasattu ja laulut päälle.

Minkähänlainen olisi körttien saarna uskosta osattomille?
 Meillä on tämä kaipaava ja nöyrä uskomme. Emme ole parempia kuin tekään. Lahjaksi olemme saaneet tämän pienen uskomme.
Olemme silti syntisistä suurimpia,  mutta Jumalan armo meitä kannattaa.

Ehkä joku tollainen, sillä körtithän eivät ole silleen herätyskristillisiä, että painottaisivat jotain uskomiseen kääntymistä?
Körttien usko on oma asia ja ei siitä muille?
 Pieneksi tuleminen ja lähimmäisten ja Jumalan rakastaminen on ne tärkeimmät.
Tik toc.

Poissa Mikael K.

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Jeesus-bussit
« Vastaus #22 : 27.07.07 - klo:16:30 »
Eilen oli hermot palaa, kun virallisten (erikseen pyydettyjen) seuroissa pidettyjen puheenvuorojen jälkeen (seurakunnan pappi ja minä) jälkeen joku tuollainen bussilastista jälkeenjäänyt aloitti oman täyslaidallisensa. Tulitus kesti kotvan ja seurojen jälkeen oli muutama sielunhoidollinen keskustelu ns. evankelioivan puheenvuoron jäljiltä pidettävänä. Vilja meni lakoon kertalaakilla ja jälki oli sen mukaista.  :mad:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Kypsää viljaa
« Vastaus #23 : 27.07.07 - klo:21:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikael K."
Eilen oli hermot palaa, kun virallisten (erikseen pyydettyjen) seuroissa pidettyjen puheenvuorojen jälkeen (seurakunnan pappi ja minä) jälkeen joku tuollainen bussilastista jälkeenjäänyt aloitti oman täyslaidallisensa. Tulitus kesti kotvan ja seurojen jälkeen oli muutama sielunhoidollinen keskustelu ns. evankelioivan puheenvuoron jäljiltä pidettävänä. Vilja meni lakoon kertalaakilla ja jälki oli sen mukaista.  :mad:


Mikael. Ton ymmärrän hyvin, mutta toisaalta ymmärrän evankelijoijankin näkökulman.

Jos ajattelee muakin. Se hengellinen kokemus jonka koin kääntymyksessä oli todellinen ja muutti totaalisesti elämäni suunnan.
 Se sai mutkin paasaamaan taitamattomasti ja painostamaan ihmisiä ja olin varmaankin rasittavaa seuraa.

 Jotenkin sen hyvän jakaminen minkä oli löytänyt ja kokenut tapahtui väärässä paikassa tai  ajauduin sen koettuani väärään paikkaan.
 Kun tulin kääntymykseen tai aloin uskomaan tai sain lahjaksi uskon niin ajauduin sitten karismaattisiin ja vahvasti muita evankelioiviin porukoihin ja tosissani luulin, että niin tulee tehdä, siis paasata ja painostaa muita uskomaan.
 
Oikeesti kun tulin uskoon en tiennyt uskonasioista mitään, no en paljoa vieläkään. Ajattelin siellä kokouksessa ja kotona, että kun on uskoa lahjaksi tullut olen vain seurakunnassa ja käyn kokouksissa ja ylläpidän hartautta alan elämään vaatimattomasti hiljaisesti uskoen.
 No eksyin sitten muihin kuin körttien pariin.
 Ikävää toisaalta että ajauduin siihen maailmanvalloitusporukkaan joka omilla voimilla muita painostaen harjoitti uskoaan.

 Nyt kun kävin Lahdessa olin niin ulkona kaikesta kuin jänis järven jäällä.
Tuntui todella erilaiselta kun ei ollut sitä painostusta joka äärikarismaattisissa porukoissa on.
Jossa kolehtipuheetkin kestävät vähintään tunnin.

 Erityisesti läheysseurojen puhe teki syvän vaikutuksen.
 Lähetystyö ei ole sen kummempaa kuin muukaan työ se nyt on yksi osa uskoa, kuten ehtoollinen tai rukouskin.
 Siinä onnistuu ja epäonnistuu, useimmin epäonnistuu.
 Se oli kyllä aika balsiamiakin haavoille kun jonkun verran olen ns, lähetystyötä tehnyt. Yleensä lähetyskentiltä ja siellä olleilta kuulee vaan, kuinka hyvin menee ja paremmin ja vieläkin paremmin.
 Itse nähneenä useimmin siellä epäonnistutaan.

No kuitenkin Mikael ja körtit muutenkin antakaa anteeksi tai ainakin yrittäkää ymmärtää näitä katu ja muita saarnaajia. :roll:
Tik toc.

Poissa Mikael K.

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Re: Kypsää viljaa
« Vastaus #24 : 29.07.07 - klo:17:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Mikael K."
Eilen oli hermot palaa, kun virallisten (erikseen pyydettyjen) seuroissa pidettyjen puheenvuorojen jälkeen (seurakunnan pappi ja minä) jälkeen joku tuollainen bussilastista jälkeenjäänyt aloitti oman täyslaidallisensa. Tulitus kesti kotvan ja seurojen jälkeen oli muutama sielunhoidollinen keskustelu ns. evankelioivan puheenvuoron jäljiltä pidettävänä. Vilja meni lakoon kertalaakilla ja jälki oli sen mukaista.  :mad:


Mikael. Ton ymmärrän hyvin, mutta toisaalta ymmärrän evankelijoijankin näkökulman.

Jos ajattelee muakin. Se hengellinen kokemus jonka koin kääntymyksessä oli todellinen ja muutti totaalisesti elämäni suunnan.
 Se sai mutkin paasaamaan taitamattomasti ja painostamaan ihmisiä ja olin varmaankin rasittavaa seuraa.

 -- No kuitenkin Mikael ja körtit muutenkin antakaa anteeksi tai ainakin yrittäkää ymmärtää näitä katu ja muita saarnaajia. :roll:


Kiitos vastauksestasi. Se avarsi omaa näkökulmaani siinä suhteessa, että tuo taitamaton puheenvuoro saattoi olla todella vilpitön. En tiedä miten tuollaisia voisi välttää tai jotenkin suitsia. Minut tuo kohtaus sai puhisemaan kaksi päivää kiukkuisena ja hyppimään seinillä. Oma työ ja persoona mitätöitiin muutamalla lauseella. Tuskin tuo oli kuitenkaan tarkoitus. Tästä syystä olisikin äärimmäisen tarpeellista toimia edes alkeellisten hyvien tapojen mukaisesti.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jeesus-bussit
« Vastaus #25 : 29.07.07 - klo:19:49 »
Minä olen uskoon tullut 5.9.1963... kastepäivänäni.  8) Lutterilaisen uskonnollisuuden mukaan se on ainoa kastepäivä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa C-kortti

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 105
Re: Jeesus-bussit
« Vastaus #26 : 11.08.07 - klo:16:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Ovatko teille tuttuja nämä festareilla kiertävät käsittääkseni Helluntaiherätyksen evankeliointiporukat? Viimeisimmän Nyt-liitteen mukaan tämän Operaatio Joosuaksi kutsutun porukan vapaaehtoiset partioivat myös Helsinki Pridessa.


Erittäin vajavaista väkeähän se joosulaisporukka on, paljolti elämän myrskyissä pahasti karikoille ajautunutta ja sieltä Kristuksen tutkimattomasta armosta kuitenkin noussutta väkeä. Aika kulmikasta, kiivastakin porukkaa moni heistä. Silti, kuten Jeesus sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".

Minä tunnen yhden joosualaisten kalastaman miehen. Ensimmäiset yli 20 aikuisiän elinvuotta meni päihteissä. Yhtään työhistoriaa ei miehelle kertynyt. Eräänä kesäisenä päivänä tuo silloin n. 45-vuotias mies törmäsi joosualaisten vajavaiseen porukkaan. Nämä kertoivat, että Jeesus rakastaa häntäkin, haisevaa alkoholistia ja haluaa jopa kutsua tämän seuraaman itseään. Haluaa antaa synnit anteeksi.

Miehemme uskoi joosualaisten saarnaa ja antoi elämänsä Jeesukselle (jos hyväksytte tuon käsitteen). Nyt mies on ollut raittiina ja uskossa jo kolmisen vuotta. Entinen elämä näkyy rokonarpisissa kasvoissa (ja luultavasti sisäelimissäkin), mutta henki miehellä on uudistunut. Siellä sydämessä asuu Jeesus, kaikkin syntisten ystävä ja Vapahtaja.

Tämäkin on yksi osa siitä kuvasta, mikä joosualaisista tulisi esittää, kun heistä puhutaan. Eikö vain?
Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Virsi 484

Poissa C-kortti

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 105
Jeesus-bussit
« Vastaus #27 : 12.08.07 - klo:05:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Viime vuoden prideillakin näitä tyyppejä näkyi, ja yhden kanssa yritin keskustella. Ei siitä oikein mitään tullut. Minun päiväni ei mennyt pilalle, koska ymmärrän heidänkin uskoaan, mutta muilla meinasi palaa päre, kun julistajat eivät ottaneet kuuleviin korviinsa pyyntöjä poistua. Järjestyksenvalvojien piti kädestä pitäen taluttaa pois.

Helluntailaiset ja muut ovat kyllä ihan oikeassa siinä, että moni sielu kaipaa evankeliumia. Sitä oheislööperiä harva kuitenkaan kaipaa. Evankeliumin tarkoitus ei ole sulkea ihmistä häkkiin kuin mitäkin hengellistä broileria.

Eikä se välttämättä ole uskottavaa (saati hedelmällistä), että puhtoinen ihminen tulee ulkopuolisena kertomaan syntiselle, kuinka kamalan syntinen tämä tosiaan on. Pitänee seuraavan kerran kysyä, että hyvä ystävä, mitenkä se sinun parannuksesi laita on.  :P


Joosualaisiin ehkä pätee sama kuin johonkin entisajan herätyspuhujaan, muistaakseni kyse oli Spurgeonista. Joku oli seurannut tuon maallikkosaarnaajan tapaa julistaa ja näki siinä tukun virheitä. Hän kertoi havainnoistaan Spurgeonille. "Eivät nämä työtapani minustakaan niin hyviä ole", vastasi saarnaaja nöyrästi. "Mutta minkälaiset metodit sinulla itselläsi on", kysyi hän kriitikoltaan. Kriitikko vaikeni, koska ei osannut antaa parempaa tilalle.

* Tarpeeton linkki poistettu. Liisa*
Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Virsi 484

Poissa C-kortti

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 105
Jeesus-bussit
« Vastaus #28 : 12.08.07 - klo:10:13 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Sama homma noitten jehovan todistajien kanssa, viimeksi kävivät vuosi sitten, ei puhe tehonnut niin hain pesäpallomailan ja kerroin että 10 sekunnin päästä kannattaa olla jossakin muualla kun meidän tontilla. Ei tarvinnut opastaa pois, reippaasti laittoivat jalkaa toisen eteen ihan itse.


Miksi kehuskelet sillä, että uhkailit väkivallalla ihmisiä, jotka eivät olleet sinulle mitenkään uhkaksi?

Mikset tyytynyt perustelemaan näkemystäsi sanallisesti?
Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Virsi 484

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Re: Jeesus-bussit
« Vastaus #29 : 12.08.07 - klo:18:32 »
Lainaus käyttäjältä: "C-kortti"

Tämäkin on yksi osa siitä kuvasta, mikä joosualaisista tulisi esittää, kun heistä puhutaan. Eikö vain?


Tottakai, en tätä puolta missään nimessä kiellä, paljon hyvääkin tekevät ja saavat aikaan, mutta tuommoinen henkilökohtainen hyökkäys toista kristittyä kohtaan, oikeasti ihan järkyttävää toimintaa. Luultavasti kyse oli ehkä yksilöstä, vaikka olen vähän muiltakin vastaavia kokemuksia kuullut. Että jos siis kuulut luterilaiseen kirkkoon olet tapakristitty ja ihan syvältä jne. jne.