Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 8  (Luettu 46031 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #90 : 31.01.18 - klo:21:45 »
Minun kännykkäni teki jo toiselle akulle että ladattuani sen täyteen kännykkä oli kuuma ja akku tyhjä. Se merkitsee turhaa rahanmenoa kun laitetta ei voi korjata ja tuollaisena se on vaarallinen eikä toimi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #91 : 01.02.18 - klo:07:45 »
Joku paha vikahan kyseessä on, kun laite kuumenee. Tiettyjen laitteiden akkujen posahtelusta on kirjoitettu, en nyt tapani mukaan muista, että minkä laitteen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #92 : 01.02.18 - klo:09:59 »
Joku paha vikahan kyseessä on, kun laite kuumenee. Tiettyjen laitteiden akkujen posahtelusta on kirjoitettu, en nyt tapani mukaan muista, että minkä laitteen.

Kännyköiden litium akkuja on possahdellut ja niistä nytkin on kyse. Siisa kaksi joista toinen aivan uusi on kuumentunut, joten vika näyttää olevan latauksen ohjaimessa ei koko kone vaihtoon. Onneksi minulla on varapuhelin ei uusvanha Nokia 3310.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #93 : 01.02.18 - klo:10:38 »
Kävin Taitonetissä läppärini kanssa. Osasin heille selittää, että mitä koneeni tekee. Arvelivat, että joku ohjelma on, mikä pikkuhiljaa täyttää C:asemaa ( koskee vissiin Windows 7:ja). Kone tyhjennetään ja asennetaan uudet, tarvittavat ohjelmat, jolloin palvelun hinta on 59 euroa. Kova kiire tuntui nuorilla miehillä olevan, sillä saan Lenovoni ulos 1,5 viikon päästä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #94 : 02.02.18 - klo:09:24 »

   Olipa monimutkainen rekisteröityminen Netflixiin! Ei onnistunut. Lähetin palautetta: Mitä "normaali (vai olikohan "tavallinen" tai jokin) puhelinnumero" tarkoittaa? Siinä oli valikossa parikymmentä vaihtoehtoa etuliitteelle. En löytänyt oikeaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #95 : 02.02.18 - klo:18:13 »
Hain tämään oman läppärini "hoidosta". Jokin päivitys ei mennyt putkeen, enkä uskaltanut jättää herranhaltuun. Eilen päivällä ukkokulta kiikutti koneen paikalliselle ATK-asemalle. Minä hain tänään pois ja neljällä kympillä selvisin.

Eilinen Riitan-päiväonnittelu jäi tämän takia lähettämättä. Mutta nyt myöhästyneet nimpparionnittelut Riitta-mummille.  :039:  :eusa_clap:  :039:  :039:
Pyryharakka

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #96 : 13.02.18 - klo:19:14 »
Huoltoa kaipaisi tää munkin kone kun aika moni löynti ei mene ekalla yrittämällä perille. Tulee kuitenkin kerrattua teksti kun täydentää puuttuvia kirjaimia  :024:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #97 : 13.02.18 - klo:20:01 »
Kännykkä on uusittu, kun edellinen kuumeni ladatessa. Tämä tapahtui myös uudella akulla eli latauksen ohjauspiiri oli rikki.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #98 : 25.02.18 - klo:21:43 »
En ymmärrä Skypeä. Siis jos lataan sen useampaan laitteeseen, käytänkö yhtä ja samaa Skype-tiliä ja yhtä ja samaa Skype-tunnusta? Kun joku ottaa minuun yhteyttä, mistä sen tietää, minkä laitteen pitää reagoida? Vai pitääkö niitä kaikkia varten olla eri tili tai tunnus tai kumpikin? Myöskään tilin ja tunnuksen keskinäinen suhde ei ole minulle järin selvä.

Pitäisi huomenna puhua tärkeä puhelu, mutta tämä normikoneeni (kai lähinnä tuuletin) pitää sirisevää ääntä, joka toistuu puhelussa todella häiritsevänä. Pari muutakin konetta olisi. Skype tietty tässä äänekkäässä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #99 : 26.02.18 - klo:09:40 »
Skypellä kaikkiin samat tunnukset. Ei soittajan tarvitse tietää oletko kotona vai mökillä. Vastaat ainakin siihen, mikä on päällä. Yleensä ei ole monessa laitteessa virtaa samaan aikaan. Minulla on koti ja kannettava eikä ole ongelmia ollut paitsi joskus bittien rytmi hukkuu ja puheesta tulee Aku Ankkamaista. Uusi yritys ja taas kaikki on ok.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #100 : 26.02.18 - klo:17:59 »
^Joo... tuli sitten teknisiä ongelmia kuitenkin. Siis voiko Skypellä soittaa tavalliseen kännykkään? Minulla on jostakin syystä Skype-tunnuksena tjsp. oma puhelinnumeroni, ja sinne sain puhelun. Ja äänen laatu oli sellainen etten saanut mitään tolkkua. Se sitten siitäkin duunista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #101 : 26.02.18 - klo:22:30 »
^Joo... tuli sitten teknisiä ongelmia kuitenkin. Siis voiko Skypellä soittaa tavalliseen kännykkään? Minulla on jostakin syystä Skype-tunnuksena tjsp. oma puhelinnumeroni, ja sinne sain puhelun. Ja äänen laatu oli sellainen etten saanut mitään tolkkua. Se sitten siitäkin duunista.

Voi soittaa jos on Skypetillillä rahaa. Minun Skypetilillä ei ole rahaa kun se kerran ryöstettiin (3,4€) ja Skype sulki sen eikä ole sitä sen koomin avannut, vaikka sitä aikoinaan monesti pyysin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #102 : 15.03.18 - klo:09:01 »
Tänään taas kuten niin monena päivänä aiemmin joku ei tarjokkaan lainaa, vaan palkankorotusta. En ole avannut, kun kyseessä on ansa, sillä ei lähes 73v eläkeläiselle mitään palkkaa makseta. Siis en tiedä mikä instanssi on olevinaan homman takana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #103 : 19.03.18 - klo:16:39 »
Kännyköiden litium akkuja on possahdellut ja niistä nytkin on kyse. Siisa kaksi joista toinen aivan uusi on kuumentunut, joten vika näyttää olevan latauksen ohjaimessa ei koko kone vaihtoon. Onneksi minulla on varapuhelin ei uusvanha Nokia 3310.

Nää nykykännykät on aika romuja.
Ihmettelen, kun ei nykyään voi enään pattereita tai akkuakaan itse vaihtaa, vaan pitää uusi känny hommata ja tuntuu, että akut ei kestä niinkuin ennen. :017: :017:

Ainoa mikä on hyvää tullut vastaan on tämä Grome selain.
Aina käyttänyt Firefoxia aiemmin, mutta nyt siirtynyt tähän Gromeen ja hyvältä tuntuu.
Tässä on toi puhe tunnistinkin ja sitä onkiva käyttää.
Kiekaisee vaan körttifoorumi, niin het ettii tai jotain muuta mitä kiekaiseekin.

Muistiipanoja tehdessä myös, kun tämä kirjoittaa sanelua ylös.
Sen kun sanelee ja Grome kirjoittelee.
Mun yksi lukihäiriöinen kaverini opetti nämä jutskat. Jee,,;;,,,,
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #104 : 07.04.18 - klo:10:30 »
Minulla on ollut läppärin kanssa suuret ongelmat, sähköä pääsi hiiren kautta ja kursori hyppi mihin sattui ja kirjoittamisesta ei tahtonut tulla kunnollista. Virheitä on päässyt läpi paljon.

Nyt on meillä uusi langaton hiiri, ja ongelma poistui. On uusi USB 3.1-kin mutta sen pikkuvävy' laitta, että varmasti tulee johdot oikeisiin paikkoihin.

Mutta kyllä tämä ASUS on lelu siihän vanhaan loppuunkuluneeseen Bluetoothiin verraten. Muistan kun Öppis sainoi sen olevan läppäreiden 'mersu', niinkuin olikin, mutta se tuli meillä matkansa päähän. Hankittiin Otavamedian poistoista pienellä rahalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)