Kirjoittaja Aihe: Tänään 26  (Luettu 29831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #30 : 21.09.14 - klo:09:55 »
Valitsin ruoanlaiton ja kirkon välillä. Valitsin keittiön ja tv-tuolin. Tampereelta tulee ort.jumalanpalvelus. Se kestää puolitoista tuntia, joten katson siitä sen minkä kokkaukselta ehdin.  Jälkikasvu tulee puoliltapäivin. Pientä juhlaa ilmassa. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 26
« Vastaus #31 : 21.09.14 - klo:09:58 »


Kun itse tekee sydämellä ja puhtaalla omallatunnolla, ei niistä letkautuksista niin välitäkään. Vai kuinka ?
Nämä "kaatajaihmeet, hampaanpaikkaajat " ovat omalta osaltaan tehneet pahaa Jumaln ihmeille, joita aidosti on kaikessa hiljaisuudessa.
Raha niissäkin on se joka ihmistä viettelee.

Hyvinkö tarkastettiin henkilöllisyys kerääjiltä siellä missä sinä ilmottauduit ? Siitä kerrottiin paikallisradion Nälkäpäivä-ohjelmassa.

Tuo Jalovaaran toiminta seurakunissa tosiaan tuottaa varmasti enemmän vahinkoa kuin hyötyä kenellekään. Itse otin tuon kommentin huumorina..

Henkilötietolomake piti lipasta hakiessa täyttäää, mutta eivät sen kummemmin tarkistaneet henkilöllisyyttä. Tosin olen ollut monena vuonna keräämässä, joten voi olla että tuntevatkin naaman jo. Samoja ihmisiä kun pienellä paikkakunnalla on järjestelyissä vuodesta toiseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #32 : 21.09.14 - klo:11:27 »
Istuin ort.jumalanpalvelun tv-kirkossa saarnan , joka oli ytimessä pysyvää, ja kaikin puolin hyvää,  loppuun asti. Liturgiaankin syvennyin nyt sana-sanalta.
Sitten oli jo hypättävä hellan ääreen. Paisti ulos uunista, uunikasvikset tilalle. Salaatin valmistelin jääkaappiin ym silppuamista.

Sitten hönkäisin Kierkegaardin kimppuun siksi kunnen munakello taas hälyttää kyökkiin.

Kertasin eilen unisena lukemaani, ja löysin  t o i s t o n - aarteen.

Tässä pari lausetta:

Ikuisuus i kangastele tulevaisuudessa, vaan leikkaa aikaa joka hetki.

Toivo on houkutteleva hedelmä, joka ei tyynnytä nälkää, m u i s t o  on niukka käyttöraha, joka ei riitä mihinkään, mutta toisto on jokapäiväinen leipä, joka ravitsee ja siunaa.

T o i v o  on kaunotar... muisto on miellyttävä vanha vaimo...toisto on rakas puoliso, johon ei koskaan kyllästy...


Toiston aarretta ortodoksit käyttävät liturgiassaan melkoisesti. Siunaako se ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 26
« Vastaus #33 : 21.09.14 - klo:11:28 »
Tänään täytynee yrittää lepäillä ja kävelyttää itseään ulkona. Vielä ei sada. Kun nyt päästäisiin niin pitkälle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Tänään 26
« Vastaus #34 : 21.09.14 - klo:11:42 »
Pakinoitsija Olli sanoi toistosta, että kertaus on opintojen äiti tai ainakin täti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #35 : 21.09.14 - klo:13:40 »
Kävimme vielä kerran katsomassa Kestilän puolella ystävämme talviteloille jätetyn rustingin juttuja. Saimme omenoita palkkioksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #36 : 21.09.14 - klo:14:03 »
Ei pysy tällä ikää koko päivää vauhdissa...vähän tuntuu että tällaisella säällä ei pitäisi istua sisällä,
mennä vaikka pyöräilemään...mutku oon lösähtäny ja laiska aamupäivän metsäretken jäljiltä...

R-m:lla ilmestynyt kivat koirat avatar-kuvaan, onkohan omia.

Vähän samat ongelmat kuin 1944:llä...kuvien liittäminen takkuaa...olen kyllä ohjeita saanut
moneen kertaan...mutku ei mää jakeluun...harjoitus kyllä tekee mestarin...pitäisköhän mennä
taas testailemaan...joku kohta mulla mättää...monet kerrat oon kokeilunna.. :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #37 : 21.09.14 - klo:14:33 »
Hei kaikki ystävät! Körtti-, niinkuin koiraystävätkin.  Kuvassa vasemmalla on Themis joka on asunut luonamme jo kaksi ja puoli vuotta.
Theimiksen vaiheet ovat moninaiset Ranskasta meille. Omistajasotkut  ovat mitä ovat, pääasia , että hyvä koira sai kodin.

Oikealla on Tirppa-vainaa. En ole varma oliko se Themin biologinen pikkusisko. Tirppa oli syntymästään asti sairas. Se kuoli vähän ennen kuin Th. tuli meille.

Kuvan asensi "pikku-akkojen" isä,  alan ammattimies. Häneltä saan apua silloin kun tarvitsen. Nyt minulle pitäisi onnistua kirjoittaminen word´llä.

Kuva on siitä mukava, että omat kirjoitukset löytää helpommin kuvan avulla .  Olisin kovasti tykännyt siitä itkevästä lapsosesta, mutta
pelästyin netissä vaanivia vaaroja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #38 : 21.09.14 - klo:15:33 »
Korjaus edelliseen. Ei vasemmanpuoleinen koira olekaan Themis, vaan ilm. sen pentu. Themiksen pitkät sääret näkyvät taustalla.
Avatar on niin pienikokoinen, että en nänyt sitä kunnolla,  ennen kuin katsoin kuvan suurena ikonin kautta. Tirppa on kuitenkin siinä "samalla kupilla" sukulaisensa kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 26
« Vastaus #39 : 21.09.14 - klo:16:03 »
Täällä olisi tänään vielä Formula 1 ajot, mutta emme mene sinne. Kohta menemme nukkumaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 26
« Vastaus #40 : 21.09.14 - klo:16:07 »
Oli kiva kuulla, että puolimatkassa olette.  Täällä menee Formula1 juuri telkkarissa, ihmeellistä että te olette sielä paikan päällä.
Maailma on kutistunut netin näppäimen päähän. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #41 : 21.09.14 - klo:16:29 »
Ja on niin hyvä, salassa ei kukaan voi tehdä omiaan pitkää aikaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 26
« Vastaus #42 : 21.09.14 - klo:22:23 »
Löysin netistä suomalaisten anarkistien/aktivistien koulutusvideon. Lähes puolentoista tunnin videon nimen perässä oli huomautus: ääni ei kuulu. Eikä kuulunutkaan, mutta pakko julkaista, kun on kuvattu. Kyllä noilla taidoilla menee jokunen hetki, ennen kuin omia näkemyksiä saadaan leviämään laajoihin kansalaispiireihin ja yhteiskunnan valtarakenteet mullistetuksi.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 26
« Vastaus #43 : 22.09.14 - klo:04:57 »
Löysin netistä suomalaisten anarkistien/aktivistien koulutusvideon. Lähes puolentoista tunnin videon nimen perässä oli huomautus: ääni ei kuulu. Eikä kuulunutkaan, mutta pakko julkaista, kun on kuvattu. Kyllä noilla taidoilla menee jokunen hetki, ennen kuin omia näkemyksiä saadaan leviämään laajoihin kansalaispiireihin ja yhteiskunnan valtarakenteet mullistetuksi.

Mt

Toivottavasti pysyvät poissa näkyvistä sillä mitään hyvää ei heidänjäljiltään ole vielä löytynyt. Aina on tulijoita yhteiskunnan valtarakentaisiin, joten ihan turhaa pienellä porukala mitään yrittää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 26
« Vastaus #44 : 22.09.14 - klo:11:27 »
Jatkuu reformaatioajasta kirkon köyhyyssuhtautumisen selvittäminen minun päässäni. Lukuunottamatta Hakkaraisen ylitsevuotavan jaaritteleva katsausta Bysantin filantropiaan kirja vie kielen mennessään, täytyy sitä haeskella minne hän vei. Tarvitaan iltapäivemmällä.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.