Keskustelu > Raamattupiirit

Evankeliumi ei minkään tai kenkään mukaan

(1/20) > >>

Viisveisaaja:
Pitää nyt pistää tähän tälläinenkin, kun en jaksaisi kaikki noita viksuja pilkunviilaajia joka asiaan kritisoida.

Mua ei mikään muu kuin uskonnollinen fanatismi siis oikeaopiisuus tai joku saa mua hermostumaan.
On se sitten kristillistä tai muhamettilaista tai vegetarismia tai mitä uskontoa tai aatetta.

Musta tää aihe pitäis heittää tänne noitten kirjeiden ja postillojen sekaan.
Et siis niinku miksi?
Kysyn vaan, et Miksi?

Miksi pitää vääntää joistain kirjoituksista niin paljon pilkulleen tulkintaa?
Miksi ei painosteta siihen Henkeen mikä kirjoitusten takana on?
Jos muslimit ja vegaanit ja kristityt vaikka olis saman pöydän äärellä ja jutskais, et ookoo me halutaan ihmisille hyviä ruokailutottumuksia ja maapallon pelastumista ja vihreitä arvoja.
No me nyt hälutaan, et kaikki kääntyy muslimeiksi silloin kaikki on hyvin ja rakastaa toisiaa ja yhteiskunta toimii.
Pooh, meillä on ainoa oikea totuus. Me voidaan olla humaaneja ja painottaa kiltteyttä, koska Jeesus meidän pelastaja sitä painotti.

No jos nämä fundikset tosissaan juttelisivat näistä asioista niin ei kai sen suurempia riitoja olisi.
Nyt kun jengi faittaa. me ei saada ääntä kuuluviin me räjäytetään rehutehtaita, jossa eläinten ruokaa ja karjataloutta edistetään joka rasittaa maapalloa. Yksi kilo lihaa kuluttaa vettä ja ruohoa ja ties mitä noin ja noin paljon.
Me räjäytetään kaikki ilmaan, kun muut ei tajua meidän poliittis uskonnollista agendaa. Allahu jotakin.

Kristtyinä me emme hyväksy muuta kuin oikean tulkinnan korinttolaiskirjeestä.
Ollaan me rakastavia, mutta ei me hyväksytä kuin oma tulkintamme.

No en tiedä, mutta jotenkin kaikenlainen uskonnollinen kirjoittelu opillisista asioista saa mut ihan raivonpartaalle, lainausmerkeissä lähinnä oivavavoi ja avuttomuus on se tunne.

Oon ollut nuoruudessa tosi radikaalikin ja tehnyt ja melkein tehnyt ihan terroritekoja.
Josko joku ois tullut ja kertonut ja puhunut miksi ei, niin ei olis tullut tehtyä.
Mut uskonnolliset ihmiset on vaan fanaatikkoja.

Ois kiva kuulla jokusen kirjoittajan oma evankeliumi!

Viisveisaaja:

Evangeliumi Markun mukaan.

Arvoisa körttifoorumi rauhaa ja armoa ja muuta sellaista.

Paljon luettuani ja tutkittuani pyhiä ja vähemmän pyhiä kirjoituksia minusta armo ja sen saama muutos ihmisessä on se mikä on jutska johon tarttua.
Siihen kuuluu siis niinku, alatie ja vasemmistoradikaali asenne, et siis niinku jengi kaikki on tasa arvoista, vaikkakin enempi koulutettua ja paremmissa asemoissa.

Jeesus kristillisissä kirjallisuudessa opetti, että rakasta lähimmäistä ja mielummin enempi kuin itseäsi ihan uhraudu kuolemaan puolesta.

Äh puhelin soi, mut ois kiva kuulla jokunen evankeliumi muidenkin mukaan :)

vn:
Mä olen opetellut viime aikoina lukemaan, kuuntelemaan.
Se on ehkä helpompaa kuin puhuminen ja kirjoittaminen.
Sanotaan myös että vaikeneminen on kultaa.

Hyvää alkavaa uutta vuotta!
 :039:

Riitta-mummi:
Miksi pitää vääntää joistain kirjoituksista niin paljon pilkulleen tulkintaa?
Miksi ei painosteta siihen Henkeen mikä kirjoitusten takana on?


Olen samoilla linjoilla, mutta en painostaen. P a i n o t u s  tulisi olla Hengen ilmoituksen puolella, ja sitähän ei oikein kai voi opettaa. Se annetaan kenelle annetaan
. Armosta.
Olisiko perinpohjainen ' pilkunviilaaminen' juutalaista perua. Heillähän on rabbien ylläpitämä tutkimiskulttuuri. Jo pikkupojat käyvät talmud-koulua, jossa lakia opetetaan.
Lain alla olevan on tiedettävä mitä laki määrää. Samaa sukua ovat erinäiset ' raamattukoulut' tms.

karjalaisenkyösti:
-

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta