Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 7  (Luettu 42590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #135 : 22.04.19 - klo:08:08 »
Kiitos, kun kelpasi.

Tykkimiehet ovat kovia sotureita. Pitää osata aika monta juttua ennenkuin kranaatti putkesta lähtee.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #136 : 22.04.19 - klo:16:48 »
Tänä aamuna tuli vanhat muistot mieleen. Asuin koulutyttönä lähellä Keravan kirkkoa ja Alkoa. Siinä lähellä oli sopivaa joutomaata ja pusikkoa, jossa suurkuluttajat lämpimään aikaan asusteivat. Olivat mielissään, että Keravan kirkossa oli tapana soittaa arkisin klo 10 sanomakellot. Niitä soittoja oli aika usein. Samaan aikaan aukesi viinakauppa. Niin kelloa ei tarvinnut. Jos sellaisen omisti, sen saattoi myydä tai pantata.
Siihen maailman aikaan, ei tuota pusikkoporukkaa tarvinnut koululaisen pelätä. He elivät omaa elämäänsä. Kun sitten yhtenä vappuna kävelin ylioppilaslakki päässä, yksi näistä puskaveikoista tuli minua onnittelemaan valkolakista ja kaivoi taskustaan markan minulle.  :023:

https://www.youtube.com/watch?v=pYww_-7uxZQ
Pyryharakka

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8335
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #137 : 22.04.19 - klo:19:13 »
Kiitos, kun kelpasi.

Tykkimiehet ovat kovia sotureita. Pitää osata aika monta juttua ennenkuin kranaatti putkesta lähtee.

Onhan se yllättävän monimutkaista ja monta ukkoa siihen tarvitsee.
Pitää olla lataajia niitä ainakin kaksi isossa rantapyssyssä.
Yksi tuo kranaatteja alhaalta ja antaa ne ylös, jossa vahvin tai kaksi miestä työntää ne tykin piippuun.
Pitää olla suunnanantajat ja ne on jossain tornissa suuntimineen ja antaa ohjeita niille kun pyörittää piippua.
Sieltä suuntimilta tulee sivuttaissuunan ohjeita asteina ja korkosuuntia ja molempia suuntia hoiti yksi mies eli kaksi yhteensä ja sitten oli se kovaäänisin porukasta, joka huusi komentoja tais olla tulikomentaja tai joku ei muistu.

Käytännössä siellä tykin sisällä se meni näin.
Tulijohtaja huusi naama punaisena.
TULIKOMENTOJA ja me kuorossa vastattiin TULIKOMENTOJA.
Lataa, lataaja huusi ladattu.
Suunta, niin me huudettiin suunta seuraa.
Huomio
Tulta.

Jotenkin noin.

Pyryharakka muistaa vielä ajan, kun sotiemme veteraaneja oli pusikoissa juomassa ja oireilemassa vinetto ja sorbus pulloineen.
Muistan hämärästi ns, liekkihotellin Lauttasaaren kupeessa.

Eli on sitä osattu ennenkin, nykyään vaan aine on muuttunut noihin huumeisiin.

Jeesus olisi kait vastaus kaikille oireileville, siis hänen Pyhä Henkensä.
En tiedä voinee AA kin auttaa?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #138 : 22.04.19 - klo:19:42 »
Äitini oli farmaseutti. Nuorena neitinä hän tutustui Vallilan apteekin yövuorossa ’tippaukkoihin’ ja kertoi joskus, millaisia persoonallisuuksia heidän joukossaan oli. Lämmin suhtautuminen ’puskaveikkoihin’ säilyi koko iän. Niinpä oli oikein ja arvollista, että heidän edustajansa osui laittamaan voikukan äitini arkulle, kun se nostettiin ruumisautoon.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #139 : 23.04.19 - klo:11:07 »
Odottavan aika on pitkä, tuopas Uolevi tuoppi.

Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää kaikille lukijoille. :icon_biggrin:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #140 : 23.04.19 - klo:14:53 »
Minulle jotain kevyttä ja helmeilevää jalallisessa lasissa! - - - Ai, eikö Körttibaarissa sellaista pruukata? - - - No, tuo sitten se tavallinen tumma tuopillinen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #141 : 23.04.19 - klo:14:55 »
Olen kirjoittaja ja lukija, mutta toivotukset omin joka tapauksessa :003: :039:.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #142 : 23.04.19 - klo:20:20 »
Hyvää alkuiltaa jokaiselle niin kirjoittajalle kuin lukijallekin.

Uolevi toi mulle tällä kertaa pullollisen nimeltään Falkenfelser traditionelle braukunst.

Sopii mainiosti unilääkkeeksi uuvuttavan päivän iltaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #143 : 23.04.19 - klo:21:28 »
Äitini oli farmaseutti. Nuorena neitinä hän tutustui Vallilan apteekin yövuorossa ’tippaukkoihin’ ja kertoi joskus, millaisia persoonallisuuksia heidän joukossaan oli. Lämmin suhtautuminen ’puskaveikkoihin’ säilyi koko iän. Niinpä oli oikein ja arvollista, että heidän edustajansa osui laittamaan voikukan äitini arkulle, kun se nostettiin ruumisautoon.

Tästäpä tuli mieleen, että isoveljet lauloivat kotona joululaulua: Hei, tonttu-ukot hyppikää, viell on apteekit auki.....
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #144 : 23.04.19 - klo:21:55 »
Tästäpä tuli mieleen, että isoveljet lauloivat kotona joululaulua: Hei, tonttu-ukot hyppikää, viell on apteekit auki.....

Minun versiossani ne ovat tenttu-ukkoja. Tippaukot kinusivat Hokmannin (Hoffmannin), Inosemzeffin tai kamferitippoja, joissa oli spriitä.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8335
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #145 : 24.04.19 - klo:15:19 »
Jotain kamfermi tai jotain tippoja ohjeisti mulle keittiön tytöt kun valitin flunssaa Vaasan yliopistolla, jossa olin töissä teknisenä jonain, siis talkkarina kait suunnilleen.

No menin apoteekkiin ja apteekkari kattoi mua, kun sanoin tippojen nimen.
Sitten se katto pulloa ja taas katto mua, ihan kuin passitarkastuksessa, joissa olen oppinut, että kannattaa katella sinisillä silmillä ja räpsäyttää tai mitä se vinkkaaminen on, niin pääsee tullista nopeasti läpi.
Varsinkin jos on mies tulli ja sille homomaisesti flirttailee, niin pääsee nopeasti läpi.

Mitähän taas olin kirjottamassa.
No den dag, ei kun siis no apoteekkari kattoi ja ja kattoi ja myi sen ihmeaineen mulle.

No otin lusikallisen kipeeseen kurkkuun ja nous päähän, kuin metrinhalko, siis kolahti.

Oli kait noita penan tuon ilikurisen herran mainitsemia tippoja :)

PUUHEE NÅGOT WR¤VL.
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #146 : 24.04.19 - klo:16:06 »
seuraavaksi osassa 10 var så vänlig
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi