Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2  (Luettu 68724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #120 : 21.09.07 - klo:15:01 »
Yritin lukea Steven Hallin Haitekstiä, mutta se kävi yli ymmärrykseni ja lopetin kesken. En jotenkin jaksa tajuta tuollaisia aivan utopistisia kertomuksia. Ihmeen hyviä arvosteluja se on kyllä saanut.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #121 : 24.09.07 - klo:10:44 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Yritin lukea Steven Hallin Haitekstiä, mutta se kävi yli ymmärrykseni ja lopetin kesken. En jotenkin jaksa tajuta tuollaisia aivan utopistisia kertomuksia. Ihmeen hyviä arvosteluja se on kyllä saanut.


Aika vaikean kirjan olet ottanut luettavaksi. Ohitin Hallin tyylikkäästi 20 sivua luettuani. Ei ollut mainostamisen arvoinen.

Minulla on vuorossa Bo Carpelanin "Berg", jonka olen lukenut aiemmin jo suomeksi (Kesän varjot). Ja toista kertaa niinikään Jose Luis Peixoton "Tyhjä Taivas".

Osa kirjoista on sellaisia, että ne on pakko lukea aina uudestaan. Minulla tällaisia kirjoja ovat Michel Tournierin Perjantai, Kolmen Kuninkaan Kumarrus ja Kultapisara, Yann Martelin Life of Pi (englanniksi), Henning Mankellin Comedia Infantil (ruotsiksi), Aleksis Kiven "Seitsemän Veljestä",  MikaWaltarin "Valtakunnan salaisuus" sekä Leena Landerin "Käsky".
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #122 : 26.09.07 - klo:17:58 »
Ruotsia ynnä saksaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa annu

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #123 : 28.09.07 - klo:22:50 »
Luen sananlaskuja parhaillaan Raamatusta.  :)
Katso, Jumalan Karitsa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #124 : 29.09.07 - klo:08:06 »
Luin juuri mitä Aimo T. Nikolainen kirjoittaa Hebrealaiskirjeen kristologiasta. Kirja on Uuden testamentin tulkinta ja tutkimus. Otan sen silloin tällöin käteen, kun tulee kiinnostava asia eteen.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #125 : 29.09.07 - klo:09:43 »
Ei lukio ole sen raskampaa kuin yläaste. Yläasteella veteli viikossa helposti yhden tiiliskiviromaanin, parhaassa kaksi. Nyt olen lukenut yhtä ja samaa, Jonathan Strange ja herra Norrelia, koko lukion ajan. Siis melekein pari kuukautta, ja olen vasta puolenvälin ylittänyt.

Pitäisi varmaan ottaa huomioon, että on tullut aika monta oppikirjaa jo luettua, samoin Hessen Alppien poika jne. Mutta silti, eipä tuota vapaa-ajan lukemistoa ole todellakaan kertynyt.  :evil:

Vieläkin makaa Kurjat ja Salatut tiet puolilukosina yöpöydällä.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #126 : 01.10.07 - klo:17:18 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Ei lukio ole sen raskampaa kuin yläaste. Yläasteella veteli viikossa helposti yhden tiiliskiviromaanin, parhaassa kaksi. Nyt olen lukenut yhtä ja samaa, Jonathan Strange ja herra Norrelia, koko lukion ajan. Siis melekein pari kuukautta, ja olen vasta puolenvälin ylittänyt.

Pitäisi varmaan ottaa huomioon, että on tullut aika monta oppikirjaa jo luettua, samoin Hessen Alppien poika jne. Mutta silti, eipä tuota vapaa-ajan lukemistoa ole todellakaan kertynyt.  :evil:

Vieläkin makaa Kurjat ja Salatut tiet puolilukosina yöpöydällä.


Samainen kirja luvussa.
Kuin myös Bulgakovin Saatana saapuu moskovaan.
Ja Saila susiluodon: missä leikki loppuu
sekä Heimot-roolipeli.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #127 : 01.10.07 - klo:22:27 »
Lukisin Paolo Coelhon uutukaista Portobellon noitaa jos vain kiireiltäni ehtisin (mitenköhän netissä siis ehdinkään istua?), iltalukemisiksi taitaa mennä, luku kerrallaan. :)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #128 : 03.10.07 - klo:21:39 »
1) Taina Latvala: Arvostelukappale ( tekijän esikoinen)

         2) Tuulikki Pekkalainen -  Seppo Rustanius: Punavankileirit 1918

         3) Allison  Du Bois: Näkijän tarina

         4) Tähtien tarina: Helsingin Jalkapalloklubi 100 vuotta

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #129 : 03.10.07 - klo:21:59 »
Kohtaan no4 esitän kommentin. Olin fanaattinen ågelilainen gnistanilainen n. 10 vuotta. Suurimman osan pelasin kapteenina beckenbauerimaisen puolustuksen lukkona, liberona. Kaikki muut joukkueet voitettiin, mutta ei klubia. Olen vihainen klubille ja kalistajan lukemisiin en kykene vaikuttamaan. Mutta en lue klubilaista kirjaa. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #130 : 04.10.07 - klo:10:25 »
Kalistaja, miltä nro 1 vaikuttaa? Tunnen/tiedän Tainan lukioajoilta ja muutaman kerran olen Helsingissäkin törmännyt. Olisi mielenkiintoista tutustua kotopitäjän kasvatin kirjoitelmiin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #131 : 04.10.07 - klo:11:03 »
An-na: Taina Latvalan novellikokoelma Arvostelukappale on sujuvasti kirjoitettu, keskeisintä siinä on isän menetys. Entisenä lapualaisena saat kirjasta enemmän irti kuin joku sysmäläinen. Uskoakseni et pety, jos tai kun Arvostelukappaleen luet.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #132 : 04.10.07 - klo:12:53 »
Salman Rushdien Saatanalliset säkeet aloitin juuri.

Luku Raamattua illassa-projekti on päässyt Genesiksen kuudenteen lukuun asti, vastahan sen kuukausi sitten aloitin :)

Timo Veijolan teoksen Vanhan Testamentin tutkimus ja teologia sain juuri loppuun. Oli aika hyödyllinen lukemus, suosittelen!

Poissa Linko J

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #133 : 04.10.07 - klo:16:09 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Timo Veijolan teoksen Vanhan Testamentin tutkimus ja teologia sain juuri loppuun. Oli aika hyödyllinen lukemus, suosittelen!


On muuten tosissaan älyttömän hyvä opus, on tullut lueskeltua tuota monesti! Näin Uuden testamentin eksegeettinä (heprean alkeetkin unohtaneena) olen havainnut Veijolan kirjan hyväksi perustietopaketiksi Vanhasta testamentista. Rauha Veijolan sielulle!

Poissa Eeva

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #134 : 04.10.07 - klo:16:30 »
Olen lukemassa viimeisiä kappaleita Nancy Hustonin Syntymämerkistä. Traaginen, koskettava tarina neljästä sukupolvesta, katsottuna kuusivuotiaiden silmin. Sivutaan myös toisen maailmansodan aikoja hieman eri näkökulmasta kuin normaalisti. Pidän kovasti, vaikka masennuksen vuoksi minun onkin vaikea keskittyä lukemiseen :smt090
No, sivu kerrallaan...

eeva
Sinuhun turvaan Jumala