Kirjoittaja Aihe: Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)  (Luettu 28761 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Re: -kärpäsenä katossa-
« Vastaus #75 : 08.07.08 - klo:09:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Lainaus
Jotenkin kyllä pidän myös siitä, että nimimerkit jäävät arvailujen ja mielikuvien varaan. Tekstissä henkilöllisyys on toinen kuin puheessa ja tilassa, on hauska olla abstraktio vaan

Joo, kyllä itse olisin pelkkä abstraktio hyvin mielelläni, kaiken aikaa "kärpäsenä katossa", mutta sitten sitä jää yksinäiseksi, eikä sekään olotila ole kaksista...

Helpotti, nähdään siis sitten Seinäjoella 2009 :wink:


Yleensä suurissa väkijoukoissa voi helposti tuntea yksinäisyyttä, mutta juhlilla en jostain syystä tätä tuntemusta ole koskaan saanut. Johtuuko sitten noista virsistä mitä veisataan, lämpimästi, koti-ikävästä - jostakin kuitenkin nousee yhteisyys kentän tunnelmaan. Ehkä se ei aina voimakkaasti tunnu, mutta kyllä se siellä minusta jotenkin aina on, taustalla...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Mahjong

  • Vieras
Re-re-kärpäsenä katossa
« Vastaus #76 : 08.07.08 - klo:10:29 »
Liisan piti poistaa tuo viesti. Hän on vissiin muissa hommissa. Minä ajattelin vähentää foorumiin kirjoittamista, mutta kun viestini ei näy poistuneen, niin kommentoin tuohon:
Lainaus
Yleensä suurissa väkijoukoissa voi helposti tuntea yksinäisyyttä, mutta juhlilla en jostain syystä tätä tuntemusta ole koskaan saanut.

En ole koskaan tuntenut herättäjäjuhlilla itseäni yksinäiseksi, koska sulaudun tuntemattomana joukkoon. Kotipaikkakuntani tilaisuuksiin haluaisin mennä "kärpäseksi kattoon", niihin kun en useinkaan muuten mene. Olen sitten yksinäisenä kotona. Enkä nyt jaksa vastata kysymykseen: Miksi et mene?

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Re: Re-re-kärpäsenä katossa
« Vastaus #77 : 08.07.08 - klo:10:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Enkä nyt jaksa vastata kysymykseen: Miksi et mene?


Toivottavasti ei kukaan niin tyhmiä kysykään. Eniten me kaikki tarvitsisimme armollisuutta, niin itsemme kuin toisten suhteen. On vain niin vähän omasta takaa, että hyvältä kuulostaa tuo parin tuhannen vuoden takainen lupaus ja näky ehtymättömästä armosta.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #78 : 08.07.08 - klo:16:51 »
Vaikka tuossa toivottiin ettei tyhmiä kysyttäisi niin kyllä niitäki löytyy. Juhlien jo päätyttyä tuli juhla-alueelle kaksi naista, joita toisen tunsin meidän seurakunnasta. On käynyt siloin tällöin jopa seuroissa. Kerroin heille, että juhlat ovat ohi, olette myöhässä. Ensin minulle kerrottiin, että on taas liitytty kirkkoon ja heti perään kysyttiin olenko elävässä uskossa. Vastasin sen olevan Jumalan ja minun välinen asia. Siitä ei siis enempää puhuttu, ja loppukeskustelu oli ihan asiaa ikonimaalauksesta. Se oli ensi kerta kun sitä joku minulta juhlilla kysyi, mutta kysyjä ei kuulunut liikkeeseemme ja kysymys nolostutti hänen kaveriaan. Sekin on nyt sitten koettu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #79 : 08.07.08 - klo:17:51 »
Minultakin kysyi yksi juhlille tullut vanha tuttuni fundamentalistipiireistä, että olenko nyt varmasti onnellinen. Olin aika ihmeissäni kysymyksestä, koska en tuntenut itseäni sen kummemmin onnettomaksi kuin onnelliseksikaan, eikä onni muutenkaan taida olla uskon päämäärä. Kysymyksen taustalta paistoi epäilys, etten mitenkään voi olla onnellinen, kun en "tee mitään". Samaan hengenvetoon hän kuitenkin tuomitsi minut myös levottomaksi, luultavasti siksi, että häärin talkoissa.

Ehkä minun pitää ottaa nämä kommentit nöyrästi vastaan ja tutkia niitä sydämessäni. Koska ihan totta - ei meillä ole varaa olla ylimielisiä toisella tavalla ajattelevia kohtaan, vaikka mieli tekisi.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #80 : 08.07.08 - klo:21:35 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Koska ihan totta - ei meillä ole varaa olla ylimielisiä toisella tavalla ajattelevia kohtaan, vaikka mieli tekisi.


Juuri tuo tuntuu niin levolliselta. Ettei tarvitse tivata eikä arvostella. Kunhan istuu siihen penkkiin, jos on istuakseen.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Re-re-kärpäsenä katossa
« Vastaus #81 : 10.07.08 - klo:02:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Liisan piti poistaa tuo viesti. Hän on vissiin muissa hommissa. Minä ajattelin vähentää foorumiin kirjoittamista, mutta kun viestini ei näy poistuneen, niin kommentoin tuohon:


Näinpä. Aina ei täältä reagointi tule heti, vaikka usein tuleekin. Nyt olin sujuvan nettiyhteyden ulottumattomissa. Toive onkin, että mieluummin mietitään kahdesti mitä kirjoitetaan kuin lähetellään poistopyyntöjä. Toki niitäkin vastaanotetaan ja niihin reagoidaan. Niitä voi lähettää myös moderaattoreille.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #82 : 10.07.08 - klo:02:38 »
Oli mukava saada tapaamisessa taas kasvoja nimimerkeille.
Penan kohdalla yllättivät jostain syystä eniten. Vaivaisen madon kohdalla taas muu persoona (positiivisesti, positiivisesti!), ja murretta oli mukava kuunnella. Löytyi uusia tuttavuusyhteyksiäkin. Ja ylipäätään ikärakenne yllätti, keski-ikä kohosi aiemmista vuosista reilusti.

Päivemmällä voisin yrittää muutaman kuvan linkittää. (Jätän nimeämättä henkilöt, saa kukin itse kuvansa omaksi tunnustaa, jos niin haluaa.)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #83 : 10.07.08 - klo:06:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Päivemmällä voisin yrittää muutaman kuvan linkittää.

Olenkin jo kaipaillut. Minun kuvaani ei yleensä julkaista, jos on jokin vaihtoehto. Mielelläni kuitenkin katselisin itseäni kuvaajan näkemänä. Toivon löytäväni uutta ja oppivani itsestäni.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #84 : 10.07.08 - klo:07:19 »
Herättäjäjuhlakuviani (talkoista alkaen) on katsottavissa osoitteessa
http://mt.kuvat.fi/kuvat/HY/

Kuvat on otettu juhlien ja HY:n viestinnän tarpeisiin.

Mt

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #85 : 10.07.08 - klo:08:05 »
Kiitos kuvista, mt. Myöhempää käyttöä varten tosi tarpeellisia ovat muun muassa Shivuten sivukuva, puhuva seiväshyppääjä, körttinuket: ukko ja akka, veisaava Löytty, muun muassa. Otaksun, että jonain päivänä pyydän sinulta ainakin osan mainitsemistani kuvista, korvausta vastaan. Otaksuttavasti monella muullakin on kuvillesi käyttöä kuin mitä minulla.

   Ylipäätään: iskekää kuvia tänne foorumille. Itse otin vain muutaman kuvan. Ne tulevat näkyviin vuoden loppuun mennessä, osa niistä on jo tosin esillä ollut. Kuvien avulla on tosi mahtava muistella hetkiä penkeillä ja penkkien välissä. Liisan ottamia kuvia odotellen, Kalistaja. :lol:

Mahjong

  • Vieras
-armollisuus-
« Vastaus #86 : 10.07.08 - klo:13:26 »
Ilwyd sanoi:

Eniten me kaikki tarvitsisimme armollisuutta, niin itsemme kuin toisten suhteen. On vain niin vähän omasta takaa, että hyvältä kuulostaa tuo parin tuhannen vuoden takainen lupaus ja näky ehtymättömästä armosta.

Kertoisitko enemmän tuosta itseen kohdistuvasta armollisuudesta. Toisiin kohdistuvan armollisuuden jotenkin tajuan, mutta itseen kohdistuvana se on minulle outo juttu. Parin tuhannen vuoden takainen ehtymätön armokaan ei löydä kohdettaan tai on jo löytänyt, mutta kohde ei pysty sitä vastaanottamaan. Siinä sitä sitten on "oravanpyörässä."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #87 : 10.07.08 - klo:15:43 »
Armollisuus lienee niitä asioita, joihin pätee sääntö: sillä mitalla, jolla mittaat, sinulle mitataan. Lähimmäisiinsä armottomasti suhtautuva joutuu olemaan itselleenkin kova, jos haluaa edes näyttää täyttävänsä muille asettamansa vaatimukset. Armollisesti lähimmäisiään katsova sallii itsessäänkin ainakin ne virheet, joille ei mahda mitään. Kilvoittelu armollisuuden harjoituksessa voi olla vaikeaa, kun sekään ei kai saisi tulla armottomaksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Re-re-kärpäsenä katossa
« Vastaus #88 : 10.07.08 - klo:18:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Liisan piti poistaa tuo viesti. Hän on vissiin muissa hommissa. Minä ajattelin vähentää foorumiin kirjoittamista, mutta kun viestini ei näy poistuneen, niin kommentoin tuohon:


Näinpä. Aina ei täältä reagointi tule heti, vaikka usein tuleekin. Nyt olin sujuvan nettiyhteyden ulottumattomissa. Toive onkin, että mieluummin mietitään kahdesti mitä kirjoitetaan kuin lähetellään poistopyyntöjä. Toki niitäkin vastaanotetaan ja niihin reagoidaan. Niitä voi lähettää myös moderaattoreille.


Poistin ne japoistopyynnön.

Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Re-re-kärpäsenä katossa
« Vastaus #89 : 10.07.08 - klo:22:33 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Liisan piti poistaa tuo viesti. Hän on vissiin muissa hommissa. ...


Näinpä. Aina ei täältä reagointi tule heti, vaikka usein tuleekin. Nyt olin sujuvan nettiyhteyden ulottumattomissa. ...


Poistin ne ja poistopyynnön.


Mitäköhän kaikkea olemmekaan jo poistaneet; minäkin eilisiltana poistin Mahjongin pyytämän viestin.