Äänestys

Kuulun Herättäjä-Yhdistykseen

Kyllä ehdottomasti
2 (28.6%)
Kyllä aina
3 (42.9%)
Kyllä pian
0 (0%)
Kyllä aion
0 (0%)
Kyllä kohta
0 (0%)
Kyllä tällä haavaa
2 (28.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 6

Kirjoittaja Aihe: Hengellinen Kuukauslehti  (Luettu 191618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #195 : 17.11.10 - klo:21:41 »

Minä taas en pidä siitä, että yritetään pakkomyydä, vaikka ymmärrän yhdistyksen rahantarpeen.  Miksi nämä kortit eivät ole normaalisti tilattavissa, vaan kolahtavat aina postiluukusta automaattisesti?
SV 74:4

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #196 : 17.11.10 - klo:23:00 »
Minä taas en pidä siitä, että yritetään pakkomyydä, vaikka ymmärrän yhdistyksen rahantarpeen.  Miksi nämä kortit eivät ole normaalisti tilattavissa, vaan kolahtavat aina postiluukusta automaattisesti?

Eihän niihin tarvitse reagoida mitenkään, jos ei tahdo. Karhukirjeitä ei tule...

Minullekin tuli korttinippu ja kalenterikin, ja epäilen sen johtuvan siitä, että olen liittynyt Herättäjä-Yhdistyksen jäseneksi (omasta syystäni, omasta syystäni, omasta suuresta syystäni...) Tällaisia lähetyksiä tuppaa tulemaan aatteellisilta järjestöiltä jäsenille.

Suhtaudun asiaan samalla tavalla kuin kolehtiin ja seurojen vapaaehtoiseen kahvirahaan: ystävällinen muistutus siitä, minkä varassa toiminta pyörii. Jaakko Elenius vainaa huomautti, että körttiliikkeessä valta on veisaavalla kansalla. Ei rahaa kolehtiin tai muihin keräyksiin, ja parissa vuodessa yhdistys on vain pieni bittipätkä Patentti- ja rekisterihallituksen tietokannassa.

Jos maksaminen tuntuu vaivalloilselta, asian voi järjestää kätevästi pienellä kuukausittaisella suoraveloituslahoituksella. Matemaattisesti minua lahjakkaampi laskee nopsaan yhdistyksen kortti-, kalenteri- ym. pyyntöjen summan, jakaa sen 12:lla ja pyöristää ylöspäin. Niin tai näin, kolehtia en muuta elektroniseksi, tykkään siitä haavihommasta.

Haavi auki seuroissa!

Mt

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #197 : 20.11.10 - klo:17:23 »
Sain myös. Ne ovat tosi kauniita. Mielelläni maksan.

Kuten myös.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #198 : 30.11.10 - klo:21:35 »
Tänään käsiini saamassa lehdessä on Pikkumummo. Hurraa  :039:
Pyryharakka

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #199 : 01.12.10 - klo:08:16 »
Hurraa!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #200 : 01.12.10 - klo:14:19 »
Kyllä oli hauska taas saada kasvot foorumilaiselle.  Suomen Sievin mummo, 116 cm ja suuri sydän.

                                                                                                                                           


                                                                                                                                  sieviläiset lähdössä Herättäjäjuhlille
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #201 : 01.12.10 - klo:15:43 »
Olipas yllätys pikku-mummulle lehden artikkeli. Kyllä on tullut palautetta täällä ja sähköpostissa. KIITOS jokaiselle erikseen ja kaikille yhteisesti. Pikku-mummu nimi on tullut eräältä pieneltä tyttäreltä joka ensi kerran näki minut ja kysyi  "Ookko Sinä pikku-mummu" johon vastasin että oon ja siitä lähtien olen ollut pikku-mummu.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #202 : 02.12.10 - klo:14:04 »
Pikkumummulle terveistet minultakin! Lapsiltahan ne oikeat nimet saadaan. Minun omani - Pena - on peruskoululaisilta. Aluksi se oli Pena-boy.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #203 : 02.12.10 - klo:14:13 »
Oli siinä HK:ssa juttu Penaltakin. Langinkosken kirkkoa hän esitteli taiteilijan silmin. Se muuten on kovasti Lahden Launeen srk kirkon näköinen. Aivan sama kellotorni ja katon malli. Launeen kirkko on nuorekkaan Lahden vanhin kirkko, 1950-luvun alulta.

Isälle minä olin Nöpsy, Virolahden suvulle Riitsu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #204 : 02.12.10 - klo:14:45 »
Riitta-siskoni on Rätti.

Langinkosken ja Launeen kirkot ovat tyypillisiä jälleenrakennusajan kirkkoja, tavallisia talouskirkkoja ihan hyvällä sanottuja.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #205 : 08.02.11 - klo:09:30 »
Helmikuun numerossa (2/2011) on kaksi uutta innovaatiota:

Kiuruveden herättäjäjuhlat 2010 uusintana Helsingissä (s. 19)
Rheespu ja Maksim Purovaara järjestivät kodissaan marraskuussa herättäjäjuhlat.
He eivät päässeet kesällä kuin perjantai-iltapäiväksi. Saatuaan juhla-cd:t lahjaksi he päättivät kutsua ystäviä Facebookin, körttiopiskelijoiden ohjelmakalenterin ja puskaradion kautta.
"Oli ihana rauhoittua kotona ystävien kanssa - se usein jää juhlilla vähemmälle. Nyt saattoi veisata vaikka tiskikonetta täyttäessä. Oli hyvä myös, että puheita saattoi tarvittaessa kelata taaksepäin, ja toisaalta kommentoida ajatuksia äänekkäästikin, jos siltä tuntui."

Tammikuun numerossa alkanut uusi palsta Kuukauden kasvo esittelee Herättäjä-Yhdistyksen työntekijöitä, nyt sivulla 22 Tuomo Ruuttusen, joka sisäpiirissä tunnetaan Kainuun, Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan aluesihteerinä, piirin liepeillä oopperalaulaja Esa Ruuttusen veljenä.
Kahden maan kansalaisuus, käsitteen muunnetussa merkityksessä, tuli esille vastauksissa kahteen kysymykseen:
Herännäisyys vai Körttiläisyys?
"Minun puheenparteeni sopisi hyvin körttiläisyys, mutta täällä itäisessä Suomessa tuota termiä hiukan karsastetaan."
Hiilijalanjälkesi?
"Pitkien ajomatkojen vuoksi varmaan keskivertosuomalaista isompi, v a i k k a  o m a n  k e n g ä n  j ä l k i  o n  v a i v a i s e t  4 0 (harvennukset satman). Aion ruveta takassa polttamaan halkojen sijasta pellettiä, kun on  k u u l e m m a  ekologisempaa."



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #206 : 08.02.11 - klo:10:19 »
Pirtiä kohta oli myös sivun 31 Puheenvuoro. Sen oli kirijottanu nuori kaveri Kuopiosta. Sami Juntunen kirijotti lyhyesti, kivasti ja syvällisesti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #207 : 08.02.11 - klo:10:31 »
Lehti on luettu. Kiva että aina löytyy jokaiselle jotakin. Korppi on minun kestosuosikini. Tapio Seppälän tapa sanoa puhuttelee minua, niin taas .
Takasivun Kati Nissin kolumni Rikkaudesta kosketti tuntuvasti.
Aholansaaren uutiset kiinnostavat aina.
Alamittaisen ilo, Eija Vallin kertomana järkytti. Näin voi olla ja onkin!
Kiuruveden juhlakuvassa veisaa tuttu mies Nastolasta.
Vain yhtä kirjoitusta jäin miettimään ja ihmettelemään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #208 : 08.02.11 - klo:13:38 »
Kiuruveden juhlakuvassa veisaa tuttu mies Nastolasta.

On siinä kuvassa minunkin tuttujani, lähiomaisia suorastaan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #209 : 08.02.11 - klo:20:40 »


 Kansi oli kiva - jostain kumman syystä olen lintuja seurannut luonnossa ja eri julkaisuissa selkeästi aiempaa tarkemmin jo toista vuotta - jouluaatonaatosta 2009. :kahvi: :icon_eek: