Äänestys

Kuulun Herättäjä-Yhdistykseen

Kyllä ehdottomasti
2 (28.6%)
Kyllä aina
3 (42.9%)
Kyllä pian
0 (0%)
Kyllä aion
0 (0%)
Kyllä kohta
0 (0%)
Kyllä tällä haavaa
2 (28.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 6

Kirjoittaja Aihe: Hengellinen Kuukauslehti  (Luettu 190212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #240 : 04.10.12 - klo:22:25 »
Minulle se näkyy tulleen, vaikka en tietääkseni ole maksanut mitään tilausmaksua. Jotkut ovat etuoikeutettuja?

Luulen, että syy on seuraava. Jos liityit tänä vuonna yhdistyksen jäseneksi, niin se tulee tämän vuoden sinulle ilmaiseksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #241 : 09.10.12 - klo:05:34 »
   Hengellisen Kuukauslehden nro 10:n pääjutussa sivuilla 4—6 toimitussihteeri Johanna Sointula on otsikoinut raportin talkootyöstä Yhteinen vaiva ja ilo on talkootyön ydin. Hän kertoo mm. kuinka Alpo Järvi muistelee kalajokilaaksolaisen ryhmän reissua Shuorsolan kappelityömaalla, Marin maalla:

   ”… Ihmisen kohtaaminen lisää ymmärrystä ja murtaa asenteita.
   ̶  Venäjä, josta monilla talkoolaisilla on pelottava ”ryssälandia” -mielikuva, on saanut talkookohteissa tapahtuneiden kohtaamisten kautta uudet kasvot.
   ̶  Ihmisen elämäntarina luo ymmärrystä ja alkaa katsella erilaisilla silmälaseilla. Rakkaus elää ymmärryksestä, mutta se kuolee unohtamiseen ja itsellisyyteen.
   …”

   Artikkelin lopuksi toimitussihteeri siteeraa eläkkeelle siirtynyttä talkoopäällikköä: ”Kaikki on armoa ja se on ihmiselle käsittämätöntä.”



« Viimeksi muokattu: 09.10.12 - klo:05:37 kirjoittanut PekkaV »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #242 : 12.10.12 - klo:20:51 »
 :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:   Mites kun minä kyllä maksasin sen tilausmaksun mites kun on ihan pennoset jonossa, ja vanhempienki lehti tulee minun tilaamana ja ne varmaan - ei, en minä nyt voi soittaa että maksasitteko vielä kaikkien Heksukatkin kun jo antoivat tuhlaajatyttärelle ruokarahat kun minun matkakuumeeni hoito on kallista  :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:  Mites jos sais hiukka lykkäystä kyllä minä ensi kuussa  :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #243 : 31.10.12 - klo:20:56 »
Tänään taas ilahduin kunnon lukemistosta. Välillä alkaa ihan inhottamaan tämä iltapäivälehtien tympeys  jota tulee koneella istuessa välillä vilkaistua. Tästä tavasta kun osaisi luopua.
Mutta HK ! Luin ne kaksi ensimmäistä artikkelia, eli siitä tamperelaisesta kaimasta joka pähkäili körttiläisyyden syyllisyys- ja häpeäajatuksista.
Paavo Kettusen kirjasta oli kai pohtiminen lähtenyt.
 Mahtavasti kertoili elämästään ja työstään.
Seraava oli Johanna Korhosen kolumni sähköpostiviestinnästä. Sekin oli puhutteleva.
Ja tietysti pääkirjoitus, jossa Simo Juntunen miettii paperilehtien- ja kirjojen mahdollisuuksia sähköisten viestimien maailmassa.

Samassa kääreessä tuli kalenteri ensivuodelle nostalgisin kuvin nuorisosta vuosikymmenienkin takaa.

Kiitos lehdestä ja kalenterista. Huomisesta eläkkeestäni annan "palautetta".
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #244 : 01.11.12 - klo:09:13 »
Meillä on hyvä lehti!

 :109:
Herra armahda.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #245 : 01.11.12 - klo:10:35 »
(ot: Miten tässä ketjussa voi olla näin paljon sivuja?)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #246 : 01.11.12 - klo:16:15 »
Kun on tahallaan jätetty katkaisematta. Ylläpito tee omalaatuisia ja epäloogisia päätöksiä. Sama päätös tehtiin eduskuntavaalien kanssa ja olisi tehty kunnallisvaalienkin, mutta ei tullut niin paljon kirjoituksia, että olisi tarvinnut sitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #247 : 06.02.13 - klo:03:36 »

      Minulle jäi päällimmäiseksi Hengellisestä kuukauslehdestä Pentti Simojoen Huomatkaa pienet alut! s. 8 ja serkkuni Riitta-Liisa Taskisen haastattelu s. 12.
Pentti korostaa pienten alkujen havainnoimista ja niiden hoitamista. Kirjoituksen viimeinen lause: "Kolmas tärkeä asia on, että osoitamme ymmärtämystä ja rakkautta toisiin ja toisenlaisiin kristillisiin ryhmiin, näemme Jumalan työtä heissä."

Riitta-Liisan juttu on otsikoitu "Kasteessa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen".   " ̶  Kaste on uskon lähtökohta. Meidän uskomme on vajavaista, kukaan ei voi olla täydellinen, sanoo Riitta-Liisa Taskinen."


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #248 : 08.04.13 - klo:16:22 »
HK oli jo pöydällä kun tulin kaupungilta.

Eniten minua puhutteli Ossi Kuoppalan kolumni Perhosen siiven lehahdus. Toinen ruokkiva kirjoitus on Jorma Sutisen Olemme jo matkalla kotiin.
Korppi oli oikea huumoripläjäys ja kansikuva Talviveisuista, hyvä ettei oma housunpuntti näy sieltä oikealta. Lehti on taas täynnä hyvää luettavaa ja katsottavaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #249 : 10.04.13 - klo:11:28 »

 HK 4/ 2013

  Pidin Kuoppalan Ossin kirjoituksesta, etenkin kohta musta keittäjä versus valkoinen pappi puhutteli minua. Joskus tuosta lisää. Mutta älkää unohtako maanpäällisen johtajamme Simo Juntusen pääkirjoitusta.

  Juntunen aloittaa pääkirjoituksensa näin:

  - Orjuus kukoistaa edelleen maailmassamme. Nykyaikaisen orjuuden muoto tunnetaan nimellä ihmiskauppa.Tämän järjestäytyneen rikollisuuden muoto on arviolta taloudellisesti kolmanneksi merkittävintä huume- ja asekaupan jälkeen...

   Jo tuossa Simo Juntusen jutun alkuosassa on mietittävää meille jokaiselle ja vaikkapa myös niille körttimatkailijoille, jotka Toiviomatkojen tilauslennolla ja Herättäjä-Yhdistyksen pastorismiesten Urpo Karjalaisen ja Alpo Järven ohjaamina pääsevät lähitulevana sunnuntaiaamuna kirkonmenojen aikaan Tel Aviviin Israeliin. Maailmalla moni asia tulee lähelle... :kahvi:

Mutta on tuossa Juntusen kirjoituksessa muutakin luettavaa kuin sen alku. On aika toimia. Totuuden ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Eikä vähiten totuuden...! :kahvi: :001:

myyrä

  • Vieras
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #250 : 10.04.13 - klo:12:18 »
HK 4/ 2013

  Pidin Kuoppalan Ossin kirjoituksesta, etenkin kohta musta keittäjä versus valkoinen pappi puhutteli minua. Joskus tuosta lisää. Mutta älkää unohtako maanpäällisen johtajamme Simo Juntusen pääkirjoitusta.

  Juntunen aloittaa pääkirjoituksensa näin:

  - Orjuus kukoistaa edelleen maailmassamme. Nykyaikaisen orjuuden muoto tunnetaan nimellä ihmiskauppa.Tämän järjestäytyneen rikollisuuden muoto on arviolta taloudellisesti kolmanneksi merkittävintä huume- ja asekaupan jälkeen...

   Jo tuossa Simo Juntusen jutun alkuosassa on mietittävää meille jokaiselle ja vaikkapa myös niille körttimatkailijoille, jotka Toiviomatkojen tilauslennolla ja Herättäjä-Yhdistyksen pastorismiesten Urpo Karjalaisen ja Alpo Järven ohjaamina pääsevät lähitulevana sunnuntaiaamuna kirkonmenojen aikaan Tel Aviviin Israeliin. Maailmalla moni asia tulee lähelle... :kahvi:


Totta puhut. Tel Avivin bordelleihin, ankeaan seksiorjan elämään, päätyy moni naiskaupan uhri Itä-Euroopasta ja tietyistä arabimaista ja myös Aasiasta. Naisilla ei ole tietoa, mihin joutuvat. Israelin valtio on tietoinen asiasta mutta ei tee mitään.

Jokainen Tel Aviviin matkustava, joka on tästä tietoinen, on osasyyllinen rikokseen!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #251 : 10.04.13 - klo:12:26 »
Totta puhut. Tel Avivin bordelleihin, ankeaan seksiorjan elämään, päätyy moni naiskaupan uhri Itä-Euroopasta ja tietyistä arabimaista ja myös Aasiasta. Naisilla ei ole tietoa, mihin joutuvat. Israelin valtio on tietoinen asiasta mutta ei tee mitään.

Jokainen Tel Aviviin matkustava, joka on tästä tietoinen, on osasyyllinen rikokseen!
Totta puhut, mutta Rahab sai armon Jerikossa. Olen ollut alueella ja maailman vanhimman ammatin harjoittajia on kaikissa maissa siellä. Ei voi Israelia yksin syyttää.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #252 : 10.04.13 - klo:12:36 »
Totta puhut. Tel Avivin bordelleihin, ankeaan seksiorjan elämään, päätyy moni naiskaupan uhri Itä-Euroopasta ja tietyistä arabimaista ja myös Aasiasta. Naisilla ei ole tietoa, mihin joutuvat. Israelin valtio on tietoinen asiasta mutta ei tee mitään.

Jokainen Tel Aviviin matkustava, joka on tästä tietoinen, on osasyyllinen rikokseen!

Simo Juntunen puhui pääkirjoituksessaan ihmiskaupasta JA myös huume- ja asekaupasta. Israel on  kautta aikain ollut vahva kaikissa noissa kolmessa. Kauppa käy. Omat Mossad hoitaa, se osaa ja se suojelee. Matkalla ja matkalaisille moni asia voi tulla lähelle, jopa yllättävän lähelle... :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #253 : 10.04.13 - klo:12:39 »
Totta puhut, mutta Rahab sai armon Jerikossa. Olen ollut alueella ja maailman vanhimman ammatin harjoittajia on kaikissa maissa siellä. Ei voi Israelia yksin syyttää.

Heh, on aivan eri asia olla horo omasta tahdostaan kuin siihen pakotettuna.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hengellinen Kuukauslehti
« Vastaus #254 : 10.04.13 - klo:12:47 »
Simo Juntunen puhui pääkirjoituksessaan ihmiskaupasta JA myös huume- ja asekaupasta. Israel on  kautta aikain ollut vahva kaikissa noissa kolmessa. Kauppa käy. Omat Mossad hoitaa, se osaa ja se suojelee. Matkalla ja matkalaisille moni asia voi tulla lähelle, jopa yllättävän lähelle... :kahvi:

Ennen matkalle lähtöä kannattaa hankkia tietoa ( lehdistä tai googlettamalla tai kavereilta tai kirjoista ) kaikista ja kaikesta! Muutamat ehkä jostain yllättyvät, eivät kaikki kuitenkaan. :kahvi: