Keskustelu > Yleinen keskustelu

Tervetuloa Evankeliset!

<< < (2/4) > >>

FC Hedberg:
:smt038 Hieno idea Palava kynä! Kiitokset körttiläisille lämpimistä tervetulotoivotuksista! Jos tilaisuus järjestyy, niin perievankelisena ainakin minä lähden täysillä veisaamaan. Kumpaakin yhtä kovaa.

Kalistaja:
Sanattomaksi saitte. Yhteisveisuu on mitä upein asia. Tarpeellista on myös pohtia sitä mitä nyt tapahtunut on. Pohjimmiltaanhan me olemme samalla asialla.

Hölkänen:
Iloisia evankelisia seuroihin, ihanaa, tervetuloa. =)

tosikkoko:

--- Lainaus käyttäjältä: "Palava kynä" ---Aloittaisimmeko vaikka sillä, että ensi kesänä Espoossa pitäisimme Herättäjäjuhlilla yhteiset seurat, joissa veisaisimme Siionin virsien ohella myös Siionin kannelta.
--- Lainaus päättyy ---

Hyvä idea, Tampereella moisia seuroja ("hieman" körttijuhlia pienemmällä väkimäärällä) pidettiinkin jo joku vuosi sitten  :P

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: "Palava kynä" ---Kalistaja toivotti toisessa ketjussa kodittomat Evankeliset tervetulleiksi takaisin yhteisille juurille. Pidä vain ääntä edelleen Kalistaja! Historian lehdet havisevat. Toivottakaamme kaikki kodittomat evankeliset takaisin yhteiseen kotiimme, jossa toinen ei ole parempi toista. Aloittaisimmeko vaikka sillä, että ensi kesänä Espoossa pitäisimme Herättäjäjuhlilla yhteiset seurat, joissa veisaisimme Siionin virsien ohella myös Siionin kannelta. Espoostahan kaikki aikoinaan alkoi mennä pieleen puolitoistasataa vuotta sitten...
--- Lainaus päättyy ---


Pooh, kun ei ole toi fraseologia oikein vielä selvinnyt.
Koskeekohan toi kutsu muakin?

Takaisin yhteiseen kotiimme evankeeliset?
 Siis SLEY:läisetkö?

Onko teillä sattunut joku kahtiajakaantuminen joskus?

Oon kyllä aika ulkona näistä teidän asioistanne ja varsinkin noi jotkut teille selvät sanonnat, kuten seurat ja siioninvirret ja Siionin kannel on kyllä pikkasen hebreata meikäläiselle.

Seurat jotenkin tajuan olevan pienessä tuvassa järjestetyt kotikokoukset?

Siioninvirret, siionin kannel ja siioninlaulut on sitten taas lauluja, mutta en nyt tajua mikä ero niillä on?
 Onko ne niinkuin Raamatustakin vanhempia ja vielä vanhempia käännöksiä?
 Vai meneekö ne äänilajien mukaan? Siioninlaulut silleen ei niin matalalta, pikkasen iloisemmin ja siioninvirret sitten oikein surullisesti ja matalassa äänilajissa?

Kylläkait tuo veisaaminen onnistuisi, kunhan ei yksin tarvi veisailla.
 Pikkasen vielä oudoksutta toi virsien mukaan rukoilu, että se olisi niinkuin rukoilua. Karismaatikot taas laulavat ylistyslauluja, mutta rukous on erikseen.
 No kunhan tässä aikaa vierähtää ja muutama litra vettä Vantaanjoessa on virrannut, niin eiköhän tämä salaperäinen outo körttiyskin selkene  mulle? :-?

Mitäköhän Espoossa on vuosisata sitten mennyt pieleen? Kyllä täällä vieläkin menee moni asia pieleen ainakin mulla.

No kutsuu kutsu mua tai ei niin varmasti ainakin sinne juhliin tulen.
 :roll:  :wink:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta