Keskustelu > Yleinen keskustelu

Saako körttiläinen uskoa?

<< < (2/19) > >>

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "TeppoV" ---Minusta olisi kamalaa, jos en saisi uskoa olevani Jumalan lapsi.
--- Lainaus päättyy ---


Saa kai siihen uskoa. Olemme kaikki Jumalan lapsia.


--- Lainaus käyttäjältä: "TeppoV" ---Miten voi saada sielulleen rauhan, jos pitää jäädä elämän tärkeimmästä asiasta epävarmuuteen?
--- Lainaus päättyy ---


Elämämme on täynnä epävarmuuksia. Miksei sitten uskossaankin voi olla epävarma tai epäileväinen?

TeppoV:

--- Lainaus käyttäjältä: "Salis" ---
Elämämme on täynnä epävarmuuksia. Miksei sitten uskossaankin voi olla epävarma tai epäileväinen?
--- Lainaus päättyy ---


Saa saa, mutta pointtini onkin se, että mitä pahaa siinä on, jos uskoo olevansa pelastettu Jeesuksen työn tähden ja iloitsee tästä autuudestaan?

Laura:

--- Lainaus käyttäjältä: "TeppoV" ---
Saa saa, mutta pointtini onkin se, että mitä pahaa siinä on, jos uskoo olevansa pelastettu Jeesuksen työn tähden ja iloitsee tästä autuudestaan?
--- Lainaus päättyy ---


Mitä pahaa on siinä, että ei ole uskossaan niin varma ja iloitse autuudestaan? (En arvosta huutamista, eli CAPSLOKKAAMISTA. Se tuntuu vähän loukkaavalta, to be honest.)

TeppoV:

--- Lainaus käyttäjältä: "Laura" ---
Mitä pahaa on siinä, että ei ole uskossaan niin varma ja iloitse autuudestaan? (En arvosta huutamista, eli CAPSLOKKAAMISTA. Se tuntuu vähän loukkaavalta, to be honest.)
--- Lainaus päättyy ---


Voi hyvänen aika. Enhän minä ole sanonut että siinä olisi mitään pahaa. Paitsi että itselleni en kylläkään saisi sielulleni rauhaa, jos en saisi autuudestani iloita.

Vielä kerran sanon, että ihmettelen vain sitä, että miksi se on körttiläisille myrkkyä, jos joku kertoo uskovansa Jeesukseen ja iloitsee autuudestaan? Miksi pitäisi vain synkkänä kieriskellä murehtimassa pahuuttaan ilman että saisi ottaa armon vastaan? Minun sydämeni ainakin on sellainen sontaläjä, että sitä pahempi löyhkä sieltä nuosee, mitä enemmän sitä kaivan. Siksi ainoa toivoni on, että katson Jeesuksen ristiin.

Jos ja kun Jeesus kerran on sovittanut kaikkien synnit ja lunastanut Perkeleen vallasta ja minut on vieläpä kastettukin hänen omakseen, niin miksi minun pitäisi olla epävarma pelastuksestani? Eikö epävarmuus jotenkin aliarvioi Jeesuksen ristin työtä?

Laura:
Se on hyvä, jos itsellesi kaikki on varmaa ja selvää. Minulle, yksilönä, ei ole. En voi yhtyä siihenkään, että kaikille körteille olisi myrkkyä, jos sanoo uskovansa Jeesukseen. Minusta se ainakin on melko hienoa. Varsinkin, jos tuntee itsensä vielä autuaaksi, vielä parempi. Edelleen itse autuuden tunnetta odotellessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta