Keskustelu > Yleinen keskustelu

Sairauteni 8

<< < (14/15) > >>

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: öppiäinen - 09.03.24 - klo:11:42 ---^ Paljonkos sitä suolaa menee? Tupakkia? Lakritsia, salmiakkia (ah ne on niin herkullisia).

Väittävät lisäksi, että liikunta auttaa tuohonkin.

--- Lainaus päättyy ---

Tupakkaa hyi hyi ei todellakaan mene.
Suolaa aika rutkasti ja sitä vaikea välttää.
Lakritsin olen jättänyt.
Salmiakkia ei.

Pitänee alkaa tutkia on olemassa kuulemma, ns, suolasieppareita. Jotain pillereitä ja oliko palautusjuomia, kun ottaa suolaa kehosta.

Punajuurta alkanut käyttämään enempi.

No ei tässä tarkoitus ole kuitenkaan ikuisesti elää, mutta tehdään nyt mitä järjellisesti voi.

Viisveisaaja:
Sairaanhoitaja kerran sanoi mulle, että älä koskaan katso netistä mitään terveys asioita, kun siellä on paljon huuhaata.

No suolan poistoon löytyi ohjeiksi runsas veden juonti ja persilja.

Persilja sisältää paljon C-vitamiinia, rautaa ja betakaroteenia. Lisäksi persiljassa on diureettisesti vaikuttavia aineita, jotka edistävät ylimääräisen nesteen poistumista kehosta. Hitaasti itävä persilja vaatii kärsivällisyyttä. Kansanlääkinnässä yrttiä on käytetty esimerkiksi reuman ja kuukautisvaivojen hoitoon.

Se estää anemiaa.
Se ehkäisee ja lievittää virtsatieinfektioita.
Se on mahtava apu ruuansulatukseen.
Se pitää munuaiset terveinä.
Se ehkäisee pahanhajuista hengitystä.
Se auttaa niveltulehduksen hoidossa.
Se puhdistaa verta.
Se on luonnollinen diureetti.
Se vähentää ilmavaivoja.
Sillä on kyky auttaa vatsavaivoihin.
Se suojaa ja stimuloi immuunijärjestelmää.

Oho, kun toi on internetissä, niin sen täytyy olla totta.

öppiäinen:
^ Listasta unohtui, että se sopii lihasopan mausteeksi. Tai munavoilla päällystetyn karjalanpiirakan. Ja aika monen muunkin eineen. Jo muinaiset roomalaiset maustoivat sillä kalaruokia. Tämän olen oppinut Asterix-sarjakuvista.

Tykkään syödä persiljaa ihan siltään. En tiedä haiseeko minulla hengitys tai onko vereni likaista, mutta muuten kyllä listassa olikin aika monta vaivaa, joista en kärsi. Ehkä se on se persilja sitten joka vaikuttaa.

öppiäinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Leena - 05.01.24 - klo:10:01 ---Lääkärit käyttivät sähköpostia heti kun se tuli käyttöön.  Minua hoiti matkan päästä  kuopiolainen neurologi ja epileptologi, koska kotipaikkakunnalla ei ollut yhden  ensimmäistä.  Laitoin meilin joka kerran kun oli oireita, joten hän saattoi kerätä ne kansiooni ja oli heti kartalla kun soitin tai oli muuten rutiinikäynti. 
--- Lainaus päättyy ---

Ehkä he olivat edelläkävijöitä, mutta sitten vähän myöhemmin sairaanhoitopiirien byrokraatit keksivät, että eihän se tuo tuollainen käy laatuun, kertakaikkiaan ei. Ehkä yksityinen ammatinharjoittaja noin saa vielä tehdäkin, mutta julkisella puolella tuntuu kovin nihkeältä. Vaikka luvan antaisi potilas itse, niin sähköpostitse ei saa asioida.

Olen tässä joutunut asioimaan Siun Soten (=Pohjois-Karjalan hyvinvointialue tjsp.) kanssa, eikä tieto kulje sitten millään. Ei minulta tunnu leviävän eteenpäin, eikä siellä yksiköstä toiseen, eikä sieltä minulle.

Omakannasta nyt kun itse luin, huomasin, että äidilleni on tehty saattohoitopäätös. Ilmeisesti lähiomaiselle ei sellaisestakaan tarvitse ilmoittaa.

Riitta-mummi:
Olen alkanut jonkin verran tehdä kysymyksiä Copilot-tekoälylle. Ajatteles karjalaisenkyösti ! Niin ihmismieli muuttuu.

Näin tänään:

Kerro kuinka moni ihminen menetti henkensä Maailmanlaajuisesti Korona-pandemian aikana ?

Copilot
Luodaan vastauksia sinulle…

Maailmanlaajuisesti COVID-19-pandemian aikana kuolleiden määrä on 7,010,681 ihmistä 13. huhtikuuta 2024 mennessä1. On tärkeää huomata, että tämä luku sisältää vain vahvistetut tapaukset. Maailman terveysjärjestön (WHO) mukaan COVID-19-pandemian suoraan tai epäsuorasti aiheuttama “ylimääräinen kuolleisuus” oli noin 14.9 miljoonaa (vaihteluväli 13.3 miljoonaa - 16.6 miljoonaa) 1. tammikuuta 2020 ja 31. joulukuuta 2021 välisenä aikana2. Jotkut terveydenhuollon asiantuntijat ovat ehdottaneet, että todellinen kuolleisuusluku voisi olla paljon korkeampi3.

Lue lisää

1

worldometers.info
2

who.int
3

bbc.com
4

covid19.who.int
5

worldometers.info
+2 lisää


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta