Keskustelu > Testialue

Urheiluhullut, 16. erä

<< < (2/29) > >>

Riitta-mummi:
Hyvä Krista Tervo !

Tervo-nimisiä tiedän Jari Tervon lisäksi  Penna Tervon, ministeri ym, Petri Tervon, asikkalalainen pastori joka vihki meidän tyttären 2. avioliittoonsa. Ja Jonna Tervon.


Topi Raitanen ei ole terve, niin hän itse arveli. Vatsavaivaa menee Jyväskylään tutkituttamaan erikois-urheilulääkärille.

Suomen miesurheilu ei oikein kulkenut. Raitasen lisäksi moukarimiehet putosivat, Kristian Pulli putosi myös. Oliko muita.

Pää on nyt kuin Haminan kaupunki mursuineen. Kun valvoin 2.30 - 4. 50  ei uni sen jälkeen ollut oikeanlaista.

Kohta tankataan lihakeitolla, ja sitten nukutaan.

Taidan katsoa illalla niin myöhään kuin jaksan ja sitten nukun kokonaiset yö-unet pitkälle aamuun.

vn:
Mulla kävi silleen että Eugenen aamukilpailut katselin kakkoselta puoleen yöhön asti, vähän yli.
Eli iltakilpailut jäi katsomatta, niiden tuloksia teksti-tv:stä tarkkaan luin. Areena voisi olla myös
hyvä vaihtoehto loppuviikolla seurata, jos haluaa livenä seurata tekstien lisäksi.
Ja parin-kolmen päivän päästä aamukilpailuja ei edes ole.

Suomen naiset pärjäsi aika hienosti, miehet ei niinkään.
Tänään mielenkiinnolla odotan naisten kolmiloikan karsintaa, jännä nähdä kestääkö suomalaisten
pää suurkisoissa, tulostaso heillä kyllä karsintarajaan riittää.

Tämän hetken ylivoimaisin urheilija näyttää olevan kuulamörssäri Crouser...niin ja Duplantis.

Moukarikarsintoja näytettiin paljon kun muuta ei ollut vielä menossa.
Naisten moukarissa aikamoisia "tyylieroja". Toiset pyörii ringissä hitaasti ja heitto perustuu
kovaan voimaan. Toiset taas pyörii vauhdikkaasti ja moukari saa hyvän lähdön jo keskipakovoiman
avustuksella. Jälkimmäinen tyyli edellyttää erittäin tarkkaa "kuvion hallintaa" ajoituksessa yms.
Mielestäni tuo vaatii aika paljon että moukari irtoaa täsmälleen oikealla hetkellä että osuu
häkistä ulos. Itselläni karmea kokemus lapsuudesta kun tuli moukarin heittoa kokeiltua,
kivi narun päässä, eikähän se lähtenyt oikeaan suuntaan....Jumalan varjelus toimi jo silloin,
ettei kaverille käynyt huonosti, sähkötolppaan osuin...moukarinheittäjän urani jäi siihen.

Riitta-mummi:
Olin Helsingin Olympiastadionin katsomossa kun Suomi-Ruotsi maaottelusa kävi moukarinheitossa niin, että moukari lensi takasuoran yli katsomoon jossa sen vaijeri teki pahaa jälkeä katsojassa. Ambulanssi tuli juoksurataa myöden ja vei loukkaantuneen sairaalaan. Ei siinä tainnut lopulta kovin pahasti käydäkään, mutta oli se pelottavaa nähtävää.

Eilen hollantilainen heittäjä veti kaikki kolme heittoaan verkkoihin. Tyyli olikin aika honkkeli. Ukko oli iso ja huojahteli ja heilahteli pyöriessään. Heitto ei ollut 'hallussa'.

Nyt olen nukkunut, ja jaksan varmaan liki puoleen yötä.

öppiäinen:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 16.07.22 - klo:12:28 ---Tämän hetken ylivoimaisin urheilija näyttää olevan kuulamörssäri Crouser...niin ja Duplantis.

--- Lainaus päättyy ---

Minä kyllä sanoisin, että Yulimar Rojas! Siis näistä yleisurheilijoista. Jos kolmiloikkakisassa on 66 senttiä eroa seuraavaan, se on paljon se. Tuo siis olympiakisoista, joissa kaikki parhaat ovat mukana; muissa kisoissa eroa on toki tullut enemmänkin. Jos suhteuttaa olympiatuloksia, niin Crouserin jälkeen toiseksi tullut Joe Kovacs olisi saanut pukata "vain" 22,32, jotta ero olisi suhteessa sama, mutta meni 30 senttiä enemmän.

vn:
Huomenta!
Yksi urheilupäivä jälleen nähty, mm-yleisurheilun lisäksi ainakin teksti-tv tasolla seuraan
Rovanperän ralliajoa ja naisten em-jalkapallon loppuvaiheita.

Jokunen havaintoni Eugenesta...

Kristiina Mäkelä yllätti positiivisesti, hänen puheet mitalitaistosta...no eka vaihe 8:n joukkoon
selviäminen.
Viimeksi Senni Salminen karsiutui sentillä, nyt kolmella sentillä. Toivottavasti saa uutta potkua
ja nostetta em-kisoista ja R-S maaottelusta. Totesi kyllä positiivisesti että hänen matkansa/uransa
on vasta alussa.

Naisten korkeushypyssä Suomella tasainen hyvä kolmikko, 5 sentin tason nosto auttaisi
pääsemään loppukilpailuihin.

Miesten 100 metrillä jenkkien kolmoisvoitto, sellaista ei ole tapahtunut vuosikymmeniin.

Yksi urheilija minun "arvostuksessani" nousi pohjalta huipulle...Pavel Fajdek, ei ole mikään
"hulivili paha poika" vaan loistava mm-kisa-urheilija. Toivotan hänelle menestystä kohti
kuudetta peräkkäistä mm-kisavoittoa!

 :023: :039:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta