Keskustelu > Yleinen keskustelu

Yleinen Urputustopic vol.2

<< < (2/28) > >>

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "Pinni" ---Vielä kolme tuntia. Nyt veikkausta pystyyn, tuleeko tärykalvopisto vai ei?
--- Lainaus päättyy ---


Ei tuu. Pikkasen penisilliä, muttei korvaan. :shock:

mannaryyni:
Mulle antoivat antibioottia korvatulehdukseen. 2,5 tuntia sai odottaa päivystyksessä kipeän korvan kanssa. Herkkua.

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni" ---Mulle antoivat antibioottia korvatulehdukseen. 2,5 tuntia sai odottaa päivystyksessä kipeän korvan kanssa. Herkkua.
--- Lainaus päättyy ---


2,5 tuntia on vähän. Olen odottanut murtuneen jalan kanssa operaatioon pääsyä 4 h 40 min. Ei ollut kivaa: Jalka paisui paisumistaan tuntien kuluessa.

HeinoM:
Minulle potilaan saattajana nuo pitkät odottamiset ovat tuttuja. Viimeksi alkutalvella keskussairaalan päivystyksessä 7 tuntia 86-vuotiaan kanssa.
Sitten sair.hoit. tuli ilmoittamaan, että pari lääkäriä vain oli kinastellut, pistetäänkö äitini sisätauti vai kirurgiselle osastolle. Joutui kirurgiselle, joka osoittautui vääräksi valinnaksi. Hain hänet inva- taksilla muutaman päivän päästä kotiin, etteivät tapa sinne sairaalaan.

Minulla olisi hurjia juttuja terv.keskuksen vuodeosastokeikoista (vuorohoito ym.) sekä myös muutamasta sairaalakeikasta. Olen niistä joskus lehteen kirjoittanutkin.

Vanhusten hoito Suomessa ON PÄIN PERSETTÄ!!! :twisted:

Salis:
Yksityistapauksesta ei saisi tehdä yleistyksiä Heino M. Historiallisesti katsoen tilanne on kuitenkin se, että vanhustenhoito ei ole koskaan ollut niin hyvää kuin nyt. Hoito- ja hoivakäytännöt vaihtelevat suuresti kuntien välillä. Mutta periaatetasolla olen kanssasi samaa mieltä. Vanhusten hoito-ja hoivataso on kehnolla tasolla. Kysymys on rahasta. Kun valtio lisää jatkuvasti kuntien tehtäviä ja velvoitteita, muttei anna rahaa velvoitteiden hoitamiseen, ei rahoitus ole riittävästi vanhustenhoitoon. Sosiaali- ja terveysministeriössä on tehty kymmeniä suunnitelmia. ohjelmia ja suosituksia vanhustenhoidosta. Hyvähän paperia on tehdä. Vaikeampaa on saada rahaa suunnitelmien ja ohjelmien toteuttamiseen.  :cry:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta