Kirjoittaja Aihe: Suurhaave  (Luettu 4548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Suurhaave
« : 20.07.15 - klo:16:31 »
I have a dream.

Pääsisiköhän sitä nyt pakolaisleirille vapaaehtoiseksi kun on vuoskymmeniä toivonut. Ovat lähempänä apteekkia ja etäällä sotatoimialueista.  Sekin olisi konsti päästä sin Italiaan minkä tunnustan kyllä. Kreikka kelpaisi mutta kun koineella ei pärjänne. En ainakaan ymmärrä juuri mitään siitä Saari-sarjasta mutta komisariosarjat menevät, Nardone ja Montalbano.

Joskus oli olevinaan jokin suuri eettinen hinku toivon sen löytyvän jostakin pohjalta yhä  :-\.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #1 : 21.07.15 - klo:03:07 »
Aikanaan perustettiin ensimmäisetvSOS lapsikylät Sveitsiin muistamani mukaan Appenzelliin. Se oli sodan jälkeen, sinne päätyi orpolapsia joista jokainen oli menettänyt paljon, osa ei ollut varma kansallisuudestaan eikä nimestäänkään.

Toisinaan mietin katsellessani jotakin viheliäistä neljättä vuotta pystyssä pysytettävää pakolaistelttaleiriä keskellä kuraa ja sadetta ja kylmyyttä voisiko perustaa SOS-pakolaiskyliä. Niillä olisi minun unelmassani ehkä ensin vain parakkityyppiset asunnot mutta mitä pikimmin toipuneet rakentaisivat kelvollisia, ja ensimmäisenä lapsille koulut, pakolaisten keskuudessa löytyisi ehkä opetusalan ihmisiä ja niin he rakentaisivat kaupunkia jossa voisivat asua tai palata kotimaahan tilanteen rauhoituttua siellä. Tai muuttaa nuualle kun saisivat paperiasiansa järjestykseen jos nyt joku tahtoisi sillä minun unelmassani niistä kehkeytyisi miellyttäviä kauniita kulttuurisia keskuksia.

Jotakin yhteistä kieltä opittaisiin kuten se Appenzellissa oli saksa, mutta lähtömään kielen säilymisestä huolehdittiin myös. Siellä olisi heti muutakin tekemistä kuin odottaa ja olla ja antaa ammattitaitonsa rapistua. Niissä olisi ammatillista koulutusta aikuisillekin, kaikenlaista järjellistä tuottavaa työtä,  ja todella, rauhankasvatusta jossa joku piispa imaami rabbi ja mitä heitä on tekisivät yhteistyötä. Se olisi heti alkuun erilaista humanitaarista apua kuin riisinjakelua ja kaikillekin työpaikkaa pukkaisi ja saisi sinne muuttaa paikallinenkin avustustyöntekijä tai sellaiseksi koulutettu.  Alkaisi ikärasismi karista koska duuni vaatii paljoa elämänkokemusta.

Tietysti rakennettaisiin omat terveydenhuoltojärjestelmät.

Jos se vaikka tulisi edullisemmaksi kuin nykykäytäntö jossa kasvaa tyytymättömyys pelko ja viha. Avoin Pakolaiskaupunki. Jos kenellä olisi ammatti osoittaa hän saisi sitä ryhtyä harjoittamaan ja lasten elämä järjestettäisiin kuntoon heti.

Monestiko olen kertonut tämän unelman vai oliko se joku eri foorumi? 
« Viimeksi muokattu: 21.07.15 - klo:03:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #2 : 21.07.15 - klo:03:21 »
Oikeastaan ajattelen että malliksi sopisi se jolla aikanaan rakennettiin Israel joskaan se ei enää sellainen ole. Ei nyt ihan kibbuzmeininkiä mutta koska se onnistui miksi ei tämä.

Maailma muuttuu vain sekasotkuisemmaksi paikaksi ja on kriisipesäkkeitä jotka eivät rauhoitu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #3 : 21.07.15 - klo:08:16 »
Minun suurunelmiini kuuluvat vuodenajat, ah oi, siis raju talvi joka saapuu marraskuussa kerran saapui, ja hieman kuivempi kesä jotta traktorit eivät vajoa peltoihin ja luomakunta saa syötävää
( eikö olekin jalo unelma  :003: )
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #4 : 23.07.15 - klo:22:13 »
Salamyhkäinen seikkailumetsä jossa ihminen jatkuvasti hämmästyisi. Toinen ihan saman kaavan mukaan rakennettu mökki paitsi saunan tilalle toinen makuuhuone. Niin että sinne mahtuisivat kaikki Lapset kun he tuovat sukuunliitettäviä. Sellainen siitä lopulta muodostuisi niin uneksin.
Siitä kehkeytyisi halvempi yhteisolopaikka kuin meidän on nyt.

Yksi aittakin vielä mahtuisi siihen pihapiiriin ehkä.  :icon_biggrin:

Sinne kai jäi vähän rakennuslupaa. Oli vain vaikea saada alkuaan mitään lupia, oli naapurina semmoinen joka ei oikein pitänyt siitä että kukaan muuttaa puolen kilometrin säteelle. Hänen kävi kuten meidän itsekunkin aikanamme.

Lisäksi hän kehkeytyi oikein seuraanpyrkiväksi ja juttukaverityyppiseksi kun tottui että suellä on muitakin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.15 - klo:22:19 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Suurhaave
« Vastaus #5 : 24.07.15 - klo:17:31 »
 :) Toivon iloisesti, että haaveesi toteutuu ja miksipä ei.
Ihan realistisia ainakin pakolaisleirille menemisesi.

Itelläni vie haaveet aika pitkälle mua eteenpäin.
Toivottavasti ihmiset jaksaa haaveilla, eikä heittäytyä kyynisiksi.
Vaikka haaveet ei toteudu, niin kyllä ne muokkaa minäkuvaa ja asenteitamme :)
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #6 : 26.07.15 - klo:16:34 »
Tulla hyödylliseksi jälleen uudelka tapaa.  :109:  eli on uusi haave minulla. Astmaatikkojen laulunopetus heidän sopeutumisvalmennuskurssillaan ja laulusta osa. heidän kuntoutustaan. Minulla on hyvä fyssarikaveri jonka saattaisin saada kehiin ja kiinnostumaan.

Jos me saisimme jotakin aikaan niin sitä voisi sitten kiinnostuneille laulaville fyssareille kuten on hän levittää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #7 : 26.07.15 - klo:16:37 »
:) Toivon iloisesti, että haaveesi toteutuu ja miksipä ei.
Ihan realistisia ainakin pakolaisleirille menemisesi.

Itelläni vie haaveet aika pitkälle mua eteenpäin.
Toivottavasti ihmiset jaksaa haaveilla, eikä heittäytyä kyynisiksi.
Vaikka haaveet ei toteudu, niin kyllä ne muokkaa minäkuvaa ja asenteitamme :)

Kiitos. Tämä sisälsi viisautta. Oletko varma ettet olisikin viisausveisaaja?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #8 : 27.07.15 - klo:03:54 »
Kyl suurin olisi se pakolaisleiri  :-\ .
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suurhaave
« Vastaus #9 : 27.07.15 - klo:06:58 »
Pääseehän sinne, meet vaan. Aina ilmainen apu on tervetullutta.   :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #10 : 27.07.15 - klo:11:36 »
Pääseehän sinne, meet vaan. Aina ilmainen apu on tervetullutta.   :kahvi:

Ei aivan niinkään. Täytyy olla luvat sun muut kunnossa, muuten sekoittavat pakolaisiin eikä paljon puutu  :003: voihan sitä todeta että on sadetta paossa eli ilmastokarkuri,  ja vähintään päivitetty passi sekä oleskelulupa kai yhä jos viihtyä aikoo, ja ilmenteeraus ettei koidu riesaksi auttajaorganisaatiolle. Mutta ajatukseni on soittaa nyt alkuaan SPR:n.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #11 : 27.07.15 - klo:21:55 »
Täytin auttamispyrkyhakemuksen netissä.

Eräs suurhaave olisi vielä. Rakentaa todella terassista määrätty arboretum eli lisätä puustoa. Telineitä siirrellen saisi niitä kerrosvaikutelmia. Ritilää lisää tai hieman toisin sekin suurehkoon kaareen ja linnunpönttöjä sisäpuolelle koristeeksi  :003: Jokin pieni hitaastikasvava rodo ehkä. 

Ellei Leena pääse metsän luo tulkoon metsä Leenan luo. Haaveet onnellistuttavat etenkin suurhaaveet.

Lapsi Kolme vävykand. postittivat kortin joka hieman seikkaili matkalla:

Träumer haben vielleicht keinen Plan, aber Realisten haben keine Visionen.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #12 : 30.07.15 - klo:23:09 »
Minulla pysyy sitkeänä se suurhaave maapaloista vaihtelevista valtioista johon alkuun alkeellisen terveelliset elinolot ja terveydenhuolto, puhdas vesi ja perusmuona.

Sitten lahjakkaat nuoret arkkitehdit kehiin --- ja joku pitelemässä niille ohjaksia olen seurannut sitä ohjelmaa telkasta jossa niitä on  --- ja saapujat saisivat heti ryhtyä itse työhön. Varmaan jokainen jotakin osaa, eli kaivamaan perustuksia tai suunnittelemaan arkkitehtiryhmässä, pitämään koulua tai lasten päiväkotia. Jokin byroo koko ajan käsittelee kuka on kuka mistä ja miksi.

Nyt vain on näin, eli maailmaa on rakastettava sellaisenaan ja ihminen kuuluu suojeltaviin eläinlajiin. Kai nuo Unicefit ja YK: n muut hienot organisaatiot antaisivat ne starttirahat ja pääsisi moni suomalainenkin paitsi työhön myös tutustumaan ulkomaanasioihin.

Voisin kuvitella menetetyn Viipurin tilalle tuommoisen monikulttuurisen SOS- ksupungin johkin sinne Haminasta koilliseen, niihin ankeisiin korpiin. Tai kuka nyt tuntee maata niin tietää. 

Kun lueskelin jostain pakkoryntäyksestä Calaisista Britannian puolelle niin mietin kansainvaelluksia joihin kaatui Rooman suurvalta. Ja mietin  lapsille pykättyä ensimmäistä kylää. Ei olisi tarkoitus väsätä ghettoa päin vastoin, uusi kaupunki tahi kylä josta tulisi innovaatiokeskus ja nähtävyys. Sinne tulisi eri maitten ravintoloita eli ruokaa saisi hyvin mielenkiintoisesti...  Se on unelma.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #13 : 31.07.15 - klo:13:38 »
Saada jälleen opinnot vauhtiin ja voimaan ja yleisrynnistykseen. Tänään viimeistelen osuuteni ryhmätyöhön joka ei paljosta onneksi ole vajaa. Täytyisi tavoittaa jokunen jolta on haastattelu kesken.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suurhaave
« Vastaus #14 : 15.08.15 - klo:12:47 »
Saada atsalea menestymään sisällä talven saapuessa. Siinä todellinen unelma.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.