Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI  (Luettu 20429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #105 : 16.05.13 - klo:12:22 »
Hyvä viikko ollut tähän asti, ei niin raskas kuin luulin. Kaikista koetuksista -joita stressasin kovasti etukäteen-, on selvitty, ja hyvä mieli jäänyt. :) Armona se on otettava, vaikeuksia odotin ja hauskuutta sain.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #106 : 16.05.13 - klo:14:14 »
Hienoa että Mansipaani olet selvinnyt töiden aloituksessa ja Riitta-mummi paranemassa :eusa_pray: :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #107 : 16.05.13 - klo:17:33 »
 :eusa_angel:

Ihan vaan tämä kaunis keväinen päivä.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #108 : 16.05.13 - klo:18:00 »
Hienoa että Mansipaani olet selvinnyt töiden aloituksessa ja Riitta-mummi paranemassa :eusa_pray: :eusa_angel:


Lauantaina sitten alkaa kunnon puurtaminen, pikku lomat vasta elokuun lopulla. :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #109 : 16.05.13 - klo:22:10 »
Sain yhden hirvityksen puhdistettua.   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #110 : 16.05.13 - klo:22:19 »
Sain yksityisen ja ilmaisen aerobictunnin.
Kävin talven kansalaisopiston jumpalla. Opemme on suorittamassa aerobic-ohjaajan tutkintoa. Hän kyseli kiinnostaisko meitä jumpparyhmäläisiä tulla hänelle testiryhmäksi ennen hänen näyttökoettaan. Muutamia meistä kiinnosti. Nyt porukka hupeni niin, että olin ihan yksin open ohjauksessa.
Nyt vai opelle  :023:  kyllä se koe läpi menee.
« Viimeksi muokattu: 16.05.13 - klo:22:34 kirjoittanut seppos »
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #111 : 17.05.13 - klo:21:30 »
Kohtaamiset:

Nuorempi poika poikkesi aamupäivällä, tuli kotimökiltä kaivetulla mummonpyörällä minkä kunnosti.

Vanhempi poika soitteli iltapäivällä Pohjois-Karjalasta.

Vancouverin sukulaiselta tuli viesti.

Tänään eniten minua kosketti kuitenkin yhden taloyhtiön toiminnantarkastus. Meitä on ollut siinä hommassa
kaksi, minä olen ollut useita vuosia, toinen on ollut ko. talon asukkaista ja vaihtunut lähes vuosittain.
Tällä kertaa toinen valittu tarkastaja oli muuttanut pois talosta ja tilalle tuli varalle valittu henkilö.
Tämä henkilö on ms-tautia sairastava rullatuoliin sidottu alle 4-kymppinen naishenkilö.
Tarkastuspaikaksi oli sovittu läheisen huoltoaseman kahvio. Hänen miehensä oli saattamassa hänet sinne.
Odottivat siellä, onneksi en myöhästynyt sovitusta ajasta kuin 10 minuuttia (hävettää).
Alkuun vähän ihmettelin miten tämä henkilö (sanon tässä vaikka Maija) yleensä suostui tähän hommaan,
etenkin kun Maijalla on varsin huono näkö. "Ennakkoluuloni" kuitenkin rapisivat yksi toisensa jälkeen
sen puolitoistatuntisen aikana. Tiesin tämän Maijan entuudestaan, mutta en ollut koskaan kohdannut.
Nyt sitten KOHTASIN....olipahan itselleni raju kokemus...opetus...puhuttelu...kyynel tuli silmään taas...
Maija paneutui täysillä tarkastushommaan, tiesi ja hallitsi asioita, oli kiinnostunut, kyseli.
Valitsin papereita yksitellen sen mukaan mitkä olivat tärkeitä, asetin eteensä, kerroin mitä niissä on,
sitten hän otti paperin käteensä, asetti kasvojensa eteen 10 sentin etäisyydelle, siinä pystyi lukemaan...
Maijan lukiessa itse tutustuin seuraavaan, esittelin mitä siinä on, ja hän taas luki itse.
Tarkastustyö saatiin hyvin tehtyä, vähän enemmän aikaa meni, Maija pääsi asioista niin hyvin selville
että epäröimättä allekirjoitti tarkastuskertomuksen, käsin kirjoittaminen sujui vielä yhtä hyvin kuin
itsellänikin vapisevin käsin.
Maijan onnellisuus, iloisuus, elämänhalu, toivo, sanoisin myös, usko ja luottamus, vakavasta sairaudesta
huolimatta, puhutteli minua kovasti. Kätensä on vielä vahvat, jaksaa lenkkeillä koiran kanssa,
pyörittää käsillään rullatuolin pyöriä. Sanoi että on aina ollut liikunnallinen, muoto vain on muuttunut.
Hän kertoi avoimesti omasta tilanteestaan. Minäkin kerroin liikuttuneena itku silmässä omista kolmen
vuoden takaisista kokemuksistani.
Maijalla on aivan ihana empaattinen, iloinen, reilu 3-kymppinen aviomies, ovat onnellinen pari.
Maijan sairaus ilmeisesti etenee, toivottavasti hitaasti, sain sanottua että on Korkeimman kädessä,
yhtyi tähän. Kunpa Jumala antaisi Maijalle vielä paljon elinvuosia, saisivat elää miehensä (olkoon Matti)
kanssa yhdessä toisiaan tukien. Matti on ollut lapsena vaimollani perhepäivähoidossa, tuttu jo sieltä.
Koen että tuli itselleni uusi rukousaihe :eusa_pray:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #112 : 18.05.13 - klo:04:32 »

   Kiitos, vn! Kiitos Helluntaisaarnasta!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #113 : 18.05.13 - klo:16:40 »
   Kiitos, vn! Kiitos Helluntaisaarnasta!

Samaa mieltä ja lisään, että Veli Vn on eräänlainen Duracell-patteri, jaksaa...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #114 : 18.05.13 - klo:16:53 »
Jaa'a...kiitos kovasti....vai että Duracell-patteri  :icon_eek:
Näkisittepä miten laiska ja veltto todellisuudessa olen :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #115 : 18.05.13 - klo:19:37 »
Kävin iltapäivällä viemässä yhtiökokouskutsuja iittalalaiseen pieneen "taloyhtiööni".
(kokoustilanne: edelleen sama 3 pidetty, 9 jäljellä, parin viikon päästä suma, aikataulussa ollaan)

Kävin samalla kotimökillä, jatkoin reilun tunnin ajan yksinlauluharjoituksia piiiitkästä aikaa, hyvältä tuntui.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #116 : 19.05.13 - klo:08:47 »
Armaan ajan joutuminen, lintujen aamukonsertti, vihreät laitumet ja sensellaiset.
http://www.youtube.com/watch?v=Ngrxa0RM2sY

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #117 : 19.05.13 - klo:08:52 »
Tämä minun piti kirjoittaa jo eilen, mutta olen siitä edelleeän onneliinen, joten:

Huono muisti.  :eusa_pray:

Minun piti perjantain kauppareissulla ostaa kukat mieheni enon sankarihaudalle. (Tämä talo olisi näet hänen, jos hän ei olisi kaatunut)
Eilen huomasin unohdukseni. Ukkokulta oli lähdössä taajamaan, joten pyysin häntä paikkaamaan unohdukseni. Ja kuinka kävikään.  :023:  Hän tuli kotiin kahden upean ruusukimpun kanssa. Minä sain valita niistä toisen itselleni.  :109:
Tämä tapaus saattaa heikentää muistiani entisestään.  :icon_cool: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #118 : 19.05.13 - klo:12:38 »
Hyvin kirjoitit!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi ? VI
« Vastaus #119 : 19.05.13 - klo:19:05 »
Esimerkillisiä, kohteliaita ja huomaavaisia miehiä on olemassa.