Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 6  (Luettu 31270 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #105 : 25.09.13 - klo:23:35 »
Paulina Rauhala: Taivaslaulu.
Hieno kirja. Etenkin kielellisesti.
Arvionneissa on korostunut aihe (nuoren lestadiolaispariskunnan elämä), mutta minusta se ei tee oikeutta teokselle. Minulle se oli kirjasyksyn helmi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #106 : 26.09.13 - klo:04:10 »

   ^^ Tuonpuoleiseen minäkin olen aina uskonut.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #107 : 26.09.13 - klo:13:57 »

   "Korkeamodernistinen kirjallisuus koko meitä ympäröivine suunnattomine koneistoineen oli väline, tietämyksen muoto, ja kun sen oli omaksunut, siitä saadun tiedon saattoi hylätä ilman että menetti mitään oleellista, varsinainen muoto säilyi, ja sen pystyi kääntämään omaan elämään, omiin intohimoihin, ja ne saattoivat äkkiä nousta esiin aivan uudessa ja merkittävässä valossa. Espen kulki tätä tietä ja minä seurasin häntä, kuin tyhmä pieni koira tosin, mutta seurasin kuitenkin. Selasin Adornoa, luin muutaman sivun Benjaminia, istuin muutaman päivän Blanchot'n ylle kumartuneena, vilkaisin Derridaa ja Foucault'a, yritin hetken Kristevaa, Lacania, Deleuzea, samalla kun ympärilläni ajelehti Ekelöfin, Björlingin, Poundin, Mallarmén, Rilken, Traklin, Ashberyn, Mandelstamin, Lundenin, Thomsenin ja Haugen runoja. En koskaan käyttänyt niihin enempää kuin muutaman minuutin, luin niitä kuin proosaa, kuin MacLeanin ja Bagleyn romaania, enkä oppinut mitään, en ymmärtänyt mitään, mutta jo se että olin ollut heidän kanssaan tekemisissä, se että minulla oli heidän kirjoja hyllyssäni, laajensi tietoisuuttani, jo tieto heidän olemassaolostaan oli rikkautta, ja vaikka he eivät täyttäneetkään minua oivalluksilla, aavistukset ja tuntemukset rikastuttivat minua sitäkin enemmän." (Knausgård: Taisteluni - ensimmäinen kirja, s. 718-719 [miki-laitos])


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #108 : 26.09.13 - klo:15:31 »
 Edettyäni Raamatussa 2. Mooseksenkirjaan huomaan saaneeni lihaa luiden päälle.

Minä luulin sen tapahtuvan vasta Hesekielin kirjassa.  :icon_lol:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #109 : 26.09.13 - klo:21:02 »
Alan lukemaan kun kerkiän:

SUDEN KÄÄNTÖPUOLI


Englanninkielisistä alkuperäisteksteistä

Will N. Graves: Wolves in Russia - Anxiety Through The Ages ja Valerius Geist: An American Wolf Pack Turns Russian

sekä teoksen
Mihail P. Pavlov: Volk

Valentina ja Leonid Baskinin ja Patrick Valkenburgin
englanninkielisestä käännöksestä

suomentanut Kaarlo Nygren


Venäjänkielisestä alkuperäistekstistä

Sergei Korytin: O ljudojedstve volkov

suomentanut Leo Bludnik ja Kaarlo Nygren

Englanninkielisen teoksen
Wolves in Russia - Anxiety Through Ages
toimittanut Valerius Geist

Suomenkielisen laitoksen toimittaja Kaarlo Nygren


Advectis, Joensuu 2008, 280s
« Viimeksi muokattu: 26.09.13 - klo:21:05 kirjoittanut myyrä »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #110 : 26.09.13 - klo:21:06 »
Paulina Rauhala: Taivaslaulu.
Hieno kirja. Etenkin kielellisesti.
Arvionneissa on korostunut aihe (nuoren lestadiolaispariskunnan elämä), mutta minusta se ei tee oikeutta teokselle. Minulle se oli kirjasyksyn helmi.

Minäkin luin Taivaslaulu -teoksen ja se oli todella hieno kaikin puolin. Jos olisi ollut aikaa, olisin lukenut sen samalta istumalta. En ihmettele yhtään, jos arvioinneissa onkin korostunut aihe. Siinä on paljon tabuja, jotka liittyvät k.o. liikkeen toimintaan. Paljon asioista oli semmoisia, joista olin kuullut jo aiemmin, mutta en ollut uskonut todeksi. Paljon oli semmoista, jota olin arvannut, kun tiesin määrättyjä faktoja ihmisistä. Oli siellä ihan uuttakin asiaa. Huomaa, että kirjoittaja on liikkeen sisältä. Minusta sekin oli hienoa, että siinä tuli esiin liikkeen hyviäkin puolia.

Rohkea täytyy olla sen, joka tuommoista kirjoittaa. Kieliasu oli aivan erityismaininnan arvoinen. Kuulostaa olevan aika suosittu kirja.

 http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/taivaslaulu-nousi-kirjaston-kaikkien-aikojen-varatuimmaksi/642129/
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #111 : 26.09.13 - klo:21:13 »
Alan lukemaan kun kerkiän:

SUDEN KÄÄNTÖPUOLI


Englanninkielisistä alkuperäisteksteistä

Will N. Graves: Wolves in Russia - Anxiety Through The Ages ja Valerius Geist: An American Wolf Pack Turns Russian

sekä teoksen
Mihail P. Pavlov: Volk

Valentina ja Leonid Baskinin ja Patrick Valkenburgin
englanninkielisestä käännöksestä

suomentanut Kaarlo Nygren


Venäjänkielisestä alkuperäistekstistä

Sergei Korytin: O ljudojedstve volkov

suomentanut Leo Bludnik ja Kaarlo Nygren

Englanninkielisen teoksen
Wolves in Russia - Anxiety Through Ages
toimittanut Valerius Geist

Suomenkielisen laitoksen toimittaja Kaarlo Nygren


Advectis, Joensuu 2008, 280s

...ja sama litania suomeksi:

SUDEN KÄÄNTÖPUOLI

WILL N. GRAVES: VENÄJÄN SUDET

Mihail P. Pavlov: Susien vaarallisuudesta
Valerius Geist: Venäläisiä susia Amerikassa
Sergei Korytin: Sudet ihmissyöjinä

Advectis

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #112 : 27.09.13 - klo:16:47 »
Mitenkähän tuo "Taivaslaulu"-kirja...
Pastori Hintsala...
Inhimmillinen tekijä-ohjelma...
Netin keskustelupalstat...
Jne...jne...

?

Alkaiskohan muutosten tuulet puhaltaa!!  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #113 : 03.11.13 - klo:14:02 »
En ole lukenut Marxin Pääomaa, mutta siitä on tullut nyt uusi painos. Entinen oli myyty loppuun jo aikoja sitten. Kuulemma uusi painos oli ollut esillä kirjamessuilla. Tänä vuonnahan kirjamessujen aiheena oli saksalainen kirjallisuus. Kirjan tiimoilta oli järjestetty jokin keskustelutilaisuus, jonka yhtenä vetäjänä oli ollut Hannu Taanila. Tilaisuuden nimi: Karl Marx - se vanha vainooja, on minusta aika hauska  :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #114 : 03.11.13 - klo:14:51 »
Luen dekkaria. Timo Sandbergin Vainoojaa. Siinä alkupuolella Messillän dekkaristikurssilla kirjailija Leo sanoo mm. " Siinä missä kirjailijat sukeltavat,
lukijat hukkuvat ".
Kirjan tapahtumat sijoittuvat tänne Lahteen ja ympäristöön. Edellisessä jonka häneltä luin, oltiin Tuusulassa. Lähinnä Hyrylässä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #115 : 03.11.13 - klo:16:37 »
Mark Twainin tiiliskivi The Innocents Abroad on loppulukua vaille luettu. Bonhoefferin kattotiili Yhteinen elämä on jo puolessa välissä. Jälkimmäisen sisältöä pitää sulatella enemmän.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #116 : 10.11.13 - klo:18:30 »
  
  Kristina Carlson: William N. - Päiväkirja

William Nylander (1822-1899) oli suomalaisen kasvitieteen uranuurtajia ja kansainvälisesti merkittävä jäkälätutkija. Kristina carslson on käyttänyt päiväkirjaromaaninsa lähtökohtana Nylanderin elämän käännekohtia, mutta itse muistiinpanot ovat täysin fiktiivisiä. (etulieve)


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #117 : 10.11.13 - klo:18:58 »

Graham Greene, Tädin kanssa maailmalla.

Kirjan löysin meidänn kirjaston eteisestä, mukaan otettavien kirjojen joukosta. Vein tilalle kymmenkunta tyttökirjaa, ja vanhoja ( yli 50 v) psykologiaa käsitteleviä opuksia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #118 : 10.11.13 - klo:20:59 »
Välipaloina olen nauranut Serafim Seppälän kokoamalle juutalaiselle huumorille:

Nuori mies selittää isoäidilleen Zelgalle uuden höyryveturin ihmeellisyyttä:
- Miksikö tämä veturi on niin ihmeellinen? Kuulepa tätä. Sen vetämä juna on niin nopea, että jos lähdet sillä täältä kylästä nyt, niin olet keskiyöllä Varsovan keskustassa.
Isoäiti on entistä epäilevämpi:
- Mitä ihmettä minä tekisin Varsovassa keskellä yötä!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 6
« Vastaus #119 : 10.11.13 - klo:21:56 »
Erinäisistä syistä yleisen saunan yhteiskuntafilosofisen valiokunnan keskustelujen kohteena on ollut Sigurd Wettenhovi-Aspa, ja asiaan perehtyäkseni jokailtainen lukunautinto on ollut Fenno-ägyptischer Kulturursprung der alten Welt sekä eräs W-A:ta käsittelevä poikkeuksellisen hyvä pro gradu -tutkimus.

Maaseuturesidenssissä iltalukemisena on Mikko Uolan tutkimus Unelma kommunistisesta Suomesta 1944-1953, ja kummassakin paikassa Huono-osaisten hyvinvointi Suomessa, sillä se löytyi myös sähkökirjana.

Yömyssyksi Alivaltiosihteeriä.

Mt