Kirjoittaja Aihe: Turun kr.opistolla eilen 17.11.12, oliko kukaan?  (Luettu 2358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
http://www.h-y.fi/914-hy-100-vuotisjuhlaseminaari-turussa

Oliko kukaan tuolla? Millaista pohdintaa syntyi? Kovasti kiinnostaisi, millaisia vastauksia/pohdintoja tuli noihin kysymyksiin. Ja miten vastaukset ja ajatukset olivat erilaisia eri ikäisillä jne.? Miten herännäisyyttä on eletty ja koettu eri aikoina mutta tässä hetkessä sanoitettuna?

Liekö joskus jossain jotain luettavissa tuosta tapahtumasta??



Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Muukalainen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 34
Vs: Turun kr.opistolla eilen 17.11.12, oliko kukaan?
« Vastaus #1 : 22.11.12 - klo:10:40 »
Olin siellä.Meitä oli n.40-50,en laskenut.Hyvä päivä.Mukana oli koko päivän Mari Teinilä,
juuri luukusta tipahtaneessa Kotimaassa on moniaita sivuja körttiläisyydestä.Mari tiivisti
päivän ajatukset seuraavaan tapaan (omista muistiinpanoistani luettuna):
Körttiläisyyden tulevaisuudessa tärkeitä
!.Siionin Virret
2.Matala kynnys,ovi auki.Tulijalle kokemus myötätunnosta.kuunteleva sielunhoito.
Kaikkien ihmisten KUNNIOITUS. (HYVÄKSYMINEN tarkoittaa,että on itse jotenkin parempi,
se on huono asenne).
3.Kilpailu ihmisten ajasta on kiivasta jo nyt.
Rauhallinen julistus antaa toivoa.
Onko kotiseuroja?(Omasta puolestani voin sanoa,että kotini on nyt 35 neliöö,
järjestän kotiseurani tuossa viereisen kirkon tiloissa).
Henkilökohtaiset kutsut ovat tehokkaimmat.

Terveisin Muukalainen - ja olin joukossa ainoa Körttifoorumiin osallistuva (eritt.epäsäännöllisesti)
Sanoivat,että körttipuvusta voi luopua,mutta minäpä en luovu,se tule arkkuunkin mukaan!
Pari nuorempaa naista oli ennakkoon keskustellut,että seuroista voi luopua,veisuut riittää.
Päivän keskustelujen jälkeen toinen totesi havinneensa,että seuroja sittenkin tarvitaan.
Ainakin yksi SEURAHERÄTYS siis tapahtui!
Muutenkin olen sitä mieltä,että puhe seuraliikkeen hiipumisesta on lopetettava heti.
Pidetään vain seuroja ja sanotaan seurojen uudelleen elpyneen.
Toivoa kehiin! :109:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Turun kr.opistolla eilen 17.11.12, oliko kukaan?
« Vastaus #2 : 22.11.12 - klo:20:17 »
Kiva kun kerroit, Muukalainen.

Ai kuinka niin körttipuvusta luopua, ei sitä juuri ole käytetty vuosikymmeniin. Paitsi harvat joskus. Minusta körttipuku on ihan näpsäkkä perinnepuku. Yksinkertainen ja koreilematon.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa