Kirjoittaja Aihe: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista  (Luettu 1664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Ajatuksia/kysymyksiä pohdittavaksi. Nämä seuraavat kysymysmuotoiset ovat Maaretta Tukiaisen kirjasta Tänään.

Johdannoksi kirjan takakannesta pätkä, jossa sanotaan mm: Koska suurimmalla osalla ihmisistä on liikaa kaikkea, minimalismin soveltaminen auttaa lisäämään elämään selkeyttä ja rauhaa. Kun karsii pois sen, millä ei ole merkitystä, jää tilaa ja aikaa sille, millä on merkitystä.

1. Minkä asian järjestäminen yksinkertaistaisi elämääsi?

2. Mikä yksinkertaistuu, jos päästät siitä irti?

3. Minkä aikaansaamisella on eniten merkitystä tänään?

4. Millä on eniten merkitystä (elämässä)?


Tuohon ensimmäiseen vastaan heti, että loppujen kaappien järjestäminen ja muutaman laatikon tilpehöörien lajittelu säästettäviin ja pois heitettäviin on listalla juuri nyt.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #1 : 22.05.20 - klo:23:09 »
Toki, hyviä ajatuksia ja kysymyksiä.

Minulla sama homma, tuossa vieressä olevat kaapit pitäisi raivata ja siivota totaalisesti.
Pitäisi ja pitäisi...
Kai sitä vanhemmiten tulee hitaaksi ja saamattomaksi, yhä vaan tuntuu että aikaa ei riitä
kaikkeen mihin haluaisi....ja kysymys kuuluu...kuka haluaa...minä itse...vai lähipiiri....
vai mitä ehkä Jumala haluaisi.

Jos ajatellaan hyviä elämänohjeita...niitähän riittää...on kirjoja...on kursseja...on netti pullollaan...

Mikä on oleellista ja tärkeää...ja mikä ei ole...kenen mielestä...samat vaihtoehdot kuin edellä...

En osaa vastata...koen että muutosta tarvitaan...ehkä uudet silmälasit ja kuulolaitteet...
uudet suodattimet...tai ainakin vanhojen pesemistä...

Mihin käytän aikani, mitä tutkin, mitä etsin, mitä hylkään....en tiedä tätäkään...kaikkea vielä
haluaisin...en haluaisi vielä "kuolinsiivousta" aloittaa...ja kai ajattelen...tehköön muut kun
minusta aika jättää...mutta tämä on väärä ajatus, sen tiedän, vaikken muuta tiedäkään.

Koitan kuunnella, kysellä, olla hiljaa, iloita ja kiittää siitä mitä on.
On muutamia mulle erittäin tärkeitä asioita, en käy niitä toistamaan, niistä kiitän ja iloitsen!!

Mutta on paljon turhaa ja ylimääräistä, mutta mitkä asiat, esineet...kas siinä pulma.
Jotenkin...koen että minun on jatkettava rukousta, kysyttävä Jumalalta, vain Hän tietää mikä
minulle on hyväksi, miten minun kuuluu elää ja olla, ja Jumala yksin voi sen minulle osoittaa,
jollain tavalla...olosuhteiden välityksellä, Raamatun välityksellä, lähimmäisten välityksellä,
Pyhän Hengen johdatuksena, omantunnon kautta, kirjojen ja netin kautta myöskin, Jumala voi
näitäkin nostaa eteeni haluamallaan tavalla, auttaakseen ja rohkaisten, armahtaen, rakastaen.

Ja edelleen koitan pitää mielessäni:
Olen Jumalan ainutlaatuinen ja ainutkertainen täydellinen luomistyö, ja minulla ei ole lupaa
pitää halpana Jumalan luomistyötä!

 :109:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #2 : 23.05.20 - klo:03:57 »

   Amen

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #3 : 29.05.20 - klo:14:57 »
Ajatuksia/kysymyksiä pohdittavaksi. Nämä seuraavat kysymysmuotoiset ovat Maaretta Tukiaisen kirjasta Tänään.

Johdannoksi kirjan takakannesta pätkä, jossa sanotaan mm: Koska suurimmalla osalla ihmisistä on liikaa kaikkea, minimalismin soveltaminen auttaa lisäämään elämään selkeyttä ja rauhaa. Kun karsii pois sen, millä ei ole merkitystä, jää tilaa ja aikaa sille, millä on merkitystä.

1. Minkä asian järjestäminen yksinkertaistaisi elämääsi?

2. Mikä yksinkertaistuu, jos päästät siitä irti?

3. Minkä aikaansaamisella on eniten merkitystä tänään?

4. Millä on eniten merkitystä (elämässä)?


Tuohon ensimmäiseen vastaan heti, että loppujen kaappien järjestäminen ja muutaman laatikon tilpehöörien lajittelu säästettäviin ja pois heitettäviin on listalla juuri nyt.

1. Tyytyminen yksinkertaisuuteen.

2. Elämä.

3. Kääntyminen Hänen puoleensa.

4. Luovuttaminen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #4 : 29.05.20 - klo:15:05 »
Hyviä ajatuksia kirjoitettuna. Lisäisin tähän, että Jumala ei tee virhettä.

Tyttäreni kuolema otti lujille, mutta sitten saatoin ymmärtää, että 13 viimeistä tuntia hänen elämässään saattoivat olla ne parhaat tunnit, kun hän pääsi pois. Kapinoin sitä vastaan, kun poliisivankilassa ei vissiinkään valvota, kun siellä eristetään. En tiedä, kuolemasta on jo yli neljä vuotta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #5 : 29.05.20 - klo:15:53 »

1. Minkä asian järjestäminen yksinkertaistaisi elämääsi?

2. Mikä yksinkertaistuu, jos päästät siitä irti?

3. Minkä aikaansaamisella on eniten merkitystä tänään?

4. Millä on eniten merkitystä (elämässä)?



1. Asioiden jättäminen sinälleen, organisoinnin lopettaminen. Olen alkanut väsyä.

2. Se tapahtuu, ettei mitään oikeastaan tapahdu, ollaan köllötellään vain.

3. Sain järjestetyksi pihatapaamisen . Jälkeläiset ovat tottuneet tiiviiseen yhteydenpitoon ja yhteisiin ruokailuihin. Heillä ei ole juurikaan muita kuin me.

4. Rukousyhteys Taivaan Isään ja Kristukseen. Siitä seuraa johdatukset ja neuvot jotka helpottavat kaikessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Pohdintoja lainatuista sanoista ja ajatuksista
« Vastaus #6 : 29.05.20 - klo:16:21 »
1. Minkä asian järjestäminen yksinkertaistaisi elämääsi?
2. Mikä yksinkertaistuu, jos päästät siitä irti?
3. Minkä aikaansaamisella on eniten merkitystä tänään?
4. Millä on eniten merkitystä (elämässä)?

1. Ajattelin ensin, että näitä on vaikka mitä, mutta toisaalta Riitta-mummin vastaus kuulostaa aika pätevältä sekin  :icon_eek:. Ehkäpä skippaan järjestämisen.

2. Ehkäpä työnhaku. Tai valehtelu. Tai valehtelu työnhaussa (tuntuu että sitä nykyään edellytetään, ja sama teatteri työnantajilla päällä). Muutama päivä sitten otti yhteyttä headhunter, en siis ollut hakenut mitään paikkaa (ennenkin käynyt näin), ja vastaaminen hänelle oli niin paljon helpompaa kun reilusti myönsin etten tiedä olenko pätevä. - Radikaalin rehellisyyden ajatukset kiinnostavat minua, mutta enpä ole varma, haluanko seurata niitä koko elämässäni, enkä varsinkaan halua seurata mitään gurua, mutta työnhaku voisi olla sopiva kokeiluareena.

3. Päivän merkittävin on jo saatu aikaan, eli vastasin em. headhunterille. Seuraavaksi eniten merkitystä voisi olla parin tunnin ulkoilulla ja sitten voisin kirjoittaa harjoitustyötä. Mutta ei paineita näistä, koska tärkein on tehty!

4. Ajattelin vastata "ystävyys", mutta ei sillä se jakaa ihmiset ystäviin ja ei-ystäviin... Jonkinmoinen avoin ja itseeni luottava kohtaaminen, jossa kuin voin keneltä tahansa kysyä "kuka sinä olet?"

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.