Kirjoittaja Aihe: Körtti sanoma !!!  (Luettu 60153 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Körtti sanoma !!!
« : 08.12.15 - klo:20:44 »
 :)
Jotenkin tulee aina huonoomatunto, kun tänne kirjoittelen ja en niin ota osaa, että pitäämunkin jotakin, ninyt sit uuden alustuksen.

Körteistä itteni varmaan Aku ei ankkaan, mut Rätyyn itteni identifioisin kait.

Kuitenkin, niin mikäs on se painotus körteillä?
Armo nyt ainakin isolla Aalla..

Armo ilman vaatimuksia..
Pois sellaset omilla tikkailla taivaaseen opetukset :)

Jos nyt itse Paavoa ajattelen, siis oppi Isääni, niin hänellä oli huumoria, kuten Jeesuksella, sellaista tilanne komediaa, kuten Einsteinilla, Leinardin Vinssillä ja joillakin neroilla :)
Aku Rätyllä myös, mut ei tasan Malmbergilla ja monella nykykörtillä :)

Qoe vadis körtti?
Missä menet herännäinen?
Onko joku oppi, opetus, painotus?
Meillä alatietä rakastavilla?

Itse olen aina mieltänyt Jumalan suureksi ja itseni pieneksi.
On oikeasti joskus peloittanut nämä julistajat suurine puheineen, NÄIN sanoo Herra !!!
Itse ihan kyselevällä paikalla, monen vuoden jälkeenkin jotan toivottavasti alatietäkin kulkiessani.

Rakastan aina jokaista körttiä kun tapaan,. Tulee kumma hengenyhteys, kun ei olla kuin vierellä ja kanssakulkijoita ..




Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #1 : 09.12.15 - klo:07:11 »
Älä katso itseäsi, katso Ristinmiestä.

Ole vain oma itsesi.

Kärsi ja rukoile hiljaa.

Ystävärakkaus.

Veisatkaa vuoroin puheita kuunnellen.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #2 : 09.12.15 - klo:07:38 »
Kavahda suruttomuutta, mutta älä lankea ilottomuuteen!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #3 : 09.12.15 - klo:15:38 »
Kavahda suruttomuutta, mutta älä lankea ilottomuuteen!

Tämä on minunkin saarnani.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #4 : 09.12.15 - klo:23:40 »
Kavahda suruttomuutta, mutta älä lankea ilottomuuteen!

Kyl näkee etten ole tätä sakkia enkä kyl mitään.

Kavahda ottamasta liiaksi kipulääkkei vaikka sattuu koska siinä saatat langeta juuri iloisuuten. :003: 

Ole juur tasan sillä mielellä miltä tuntuu, sen hiittäkö se noille jumalanvierimmäisille kuuluu, ilos ja surus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #5 : 10.12.15 - klo:07:05 »
Suruttomuus on minun ymmärrykseni mukaan silmien sulkemista kaikelta pahalta, jota itsessä ja maailmassa kuitenkin on. Ilottomuus  taas on sitä, ettei näe kaikkea hyvää, jota itsessä ja maailmassa kuitenkin on. Ihmisen on suostuttava suremaan ja iloitsemaan. Herännäisyys on heräämistä kumpaankin.

Kipu on muuta kuin suru. Se taitaa ankarimmillaan estää niin suremisen kuin iloitsemisenkin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #6 : 11.12.15 - klo:00:11 »
Eikös sen pitänyt olla synninsurua ja ihan omaa vielä? 

Nyt saavat väet puolestani iloita ja surra, koetan itse tyytyä pärjäämään ja tyytymään. Kun on riittävän väsynyt ja kipeä ei jaksa välittää mistään synneistä tai vahtia onko nyt syntiä surtu ja oikein iloittu.

Tämä on niin tätä, niin tätä. Kyllähän Jeesus Kristus, mutta....   

Et sinä taivaaseen pääse ilman
-uskoontuloa
-oikeaa kirkkokuntaa
- aitoa pelastusvarmuutta
-synninsurua ja aitoa pelastusepävarmuutta

Ja näitä sitten vahditaan! Ihan kuin niille vähille voimille ei olisi tärkeämpää tarvetta.



Ja plaaplaaplaa. Kun ei jaksa niin ei jaksa. Vaatiihan se Jumala sitä ja tätä. Ja eri sortin uskovaiset vielä enemmän. Jossain vaiheessa alkaa juttu epäilyttää ja toteaa, että ri vain rupea näihin enää koska ei todellakaan jaksa. Jotenkin kaikki on samantekevää. Sais kuolla niin loppuis kipu ja tää tolkuton uupumus ja olis kuoltu.
« Viimeksi muokattu: 11.12.15 - klo:00:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #7 : 11.12.15 - klo:07:07 »
Kyllä kai körttiläiset ovat ottanneet usein maailmankin suruja vastuulleen. Joskus se merkitsi oikeistolaisuutta ja joskus vasemmistolaisuutta. Onko väri nyt vihreä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #8 : 11.12.15 - klo:07:26 »
Liekö liian avaraa armoa kun ajattelen, että körttiläinen saa sairastaa, kipuilla, olla surkea tai iloinen , olla empaattinen tai vihainenkin ilman että syyttelee yhteisöä tai muita seurapenkeissä istuvia.

Minulle ei körttiläisyys ole asettanut mitään rajoja, itse olen ne Jumalan avulla laittanut.

Kun rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa, Hänen Kolminaisuuttaan ja Pyhyttään, niin Jumalakin rakastaa. Siitä rakkaudesta riittääkin jakamista !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #9 : 11.12.15 - klo:08:04 »
Ajatus kai ainakin on se, että synnin surut saa seurapuheessa sanoa ääneen, jotta niistä pääsisi ystävien tuella eroon tai ainakin helpommalla. Ei ole tarkoitus olla mallina muille, että katsokaapa miten murheellinen tässä osataan olla. Varmaan tämäkin kaunis ajatus voi mennä pieleen ja kieroutua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #10 : 11.12.15 - klo:21:11 »
Liekö liian avaraa armoa kun ajattelen, että körttiläinen saa sairastaa, kipuilla, olla surkea tai iloinen , olla empaattinen tai vihainenkin ilman että syyttelee yhteisöä tai muita seurapenkeissä istuvia.

Minulle ei körttiläisyys ole asettanut mitään rajoja, itse olen ne Jumalan avulla laittanut.

Kun rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa, Hänen Kolminaisuuttaan ja Pyhyttään, niin Jumalakin rakastaa. Siitä rakkaudesta riittääkin jakamista !

Minulle körttiläisyys. ensimmäiseksi ilmoitti, ettei Jumala piittaa minusta eikä johdata minua. Toiseksi muutama nainen täällä tahtoi minut kokonaan foorumilta pois. Mahtaakohan mummi muistaakaan. Onneksi en ole niin pahasti körtti ettei minulle siitä huolimatta saisi hädissään soittaa vaikka keskiyöllä.

Pahuksenmoisesti itsepäisyyttä, uskoa että kyllä siinä on jotakin hyvää, kyllä vika on minussa kun en vaan löydä. Joku vähemmän jääräpää olisi nauranut jo sen ensimmäisen papin nurin ja sanonut että ole vaikka ojanpohjakörtti. Kun lopetat olemisen, niin kerro ja vastaa kysymykseeni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #11 : 11.12.15 - klo:21:19 »
Ei silti, Pena, sinä olit minulle todella suureksi avuksi, enkä ikinä unohda sitä. Kiitos!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #12 : 31.12.15 - klo:22:05 »

Mulle herännäisyys on ollut vierellä kukemista ja siinä vierellä armoisesti lepäämistä kaikkine suruineni.

Jotenkin pieneksi ja vierellä kulkijaksi tuleminen on parasta, mitä itse tiedän hernnäisyydessä.
Nöyryysja armon alla oleminen ihan parasta.
Olen niin monta rakasta ihmistä tavannut, kun ei ole mitään, mutta leipäjonossa olevia auttaneet ja ties missä ilman mitään meteliä itsestä, jotenkin näensen Jeesuksen seuraamisena.??

Itsessäni kun huomaan joskus auttaneeni naapuria tai jotain työ kaveria, niin saaneeni jotenkin autuaallisemman olon, kuin messussa kirkossa, vaikka sielläkin.

En tiedä hernääisyydetä, mutta itse miellän sitä tuonne.

Lisäksi ihan mahottomia huumori veikkoja, mun oppi isät, Puavo ja Aku ja muut, ihan, niinku Jeesus, kamalaa tilanne komiikkaa, kuten hurskaitten eukkojen edessä ryypyn ottoa ja ties mitä..

Hans Daniel ja muut mua ainakin siunanneet huumorilla, ja jopa joskus Juhani rakas pappi,.
Jostää liike joskus muuttuu ryppy ottaseksi, ni hiihtelen muualle, tai sit alan vitsailemaan ihan isommin :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #13 : 03.01.16 - klo:09:39 »
Yle Uutiset välittää sanomaa; Talossa on hyvä henki, täällä on järjestetty ennenvanhaan körttiseuroja.

http://yle.fi/uutiset/rahja_vai_unelma__haluaisitko_asua_hirsitalossa_pielisen_katolla/8563033

Runsaskuvainen kertomus pielisjärvisestä talovanhuksesta. Neljäs kuva alhaalta kertoo yllämainitun .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Körtti sanoma !!!
« Vastaus #14 : 12.02.16 - klo:12:01 »
Minulle körttisanoman aukaisi Jaakko Heinimäki. Rakastan hänen sanomansa luonnetta. Tietämättä hänestä etukäteen yhtään mitään, häntä kuuntelemalla  tapasin sielunveljen , yhden monista, ensimmäisenä.

Tätä saarnaa en ollutkaan aiemmin kuullut. Nyt tämä ' ihmeiden runsaudensarvi, google'  avasi tämän. Tässä on kuulijana minun huokaistava useasti; Amen, amen !

Lempeä Jumala:    http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/heinimaen-lempea-jumala

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)