Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta! 4.  (Luettu 29388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Hyvää huomenta! 4.
« : 03.04.13 - klo:10:03 »
Aloitetaanpa taas uusi ketju kun edellisessä näkyy munalukko.  :eusa_angel:

Tänään heräsin varhain ja nyt paistaa ihanasti aurinko.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #1 : 03.04.13 - klo:15:36 »
Aloitetaanpa taas uusi ketju kun edellisessä näkyy munalukko.
Ei ole tässä pirtissä näkynyt aikoihin munalukkoa.


Tänään heräsin varhain ja nyt paistaa ihanasti aurinko.
Stadi on nyt parhaimillaan...ja anteeksi, hyvää huomenta.
 :icon_cool:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #2 : 05.04.13 - klo:04:33 »
Hyvää perjantai-varhais-aamua kaikille !!  :kahvi:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #3 : 05.04.13 - klo:07:31 »
Hyvää perjantai-varhais-aamua kaikille !!  :kahvi:

Oikein ihanaa perjantaiaamua! Hyvät säät jatkuvat! Lenkille mennään aamulla tossut piikeillä (pakkanen ja jää), iltapäivällä tossut ilman piikkejä (lämmintä ja vettä).
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #4 : 05.04.13 - klo:07:45 »
Huomenta täältä Kilpiäistenlahden tuntumasta!   Vihdoinkin on meidän sisääntuloväylä sulanut alku- ja loppupäästä ja välipätkällä on 20-30 cm leveä  väylä. Tuuralla  on saatu jäät pois laattojen päältä.

Eilinen lenkkini vaihteli asvaltilla, lumella, jäällä ja lätäköitä kierellen. Pari suurinta piti kiertää penkan kautta jottei kengät oli kastuneet. Koirakin on nykyään sellainen hienohelma ettei se lätäköissä porskuta niinkuin Basso-vainaa tykkäsi tehdä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #5 : 05.04.13 - klo:08:34 »
Koirakin on nykyään sellainen hienohelma ettei se lätäköissä porskuta niinkuin Basso-vainaa tykkäsi tehdä.

Eikö Basso ollut rodultaankin porkuttelija? Rauha hänen muistolleen. Oli ilo ja kunnia tavatakin.



Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #8 : 05.04.13 - klo:10:35 »
Sinä et ilmeisesti metsästä. Näillä ehdoin on meille koirat hankittu. Sprigeri oli kyllä parempi seurakoirana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #9 : 05.04.13 - klo:12:06 »
Sinä et ilmeisesti metsästä. Näillä ehdoin on meille koirat hankittu. Sprigeri oli kyllä parempi seurakoirana.

Olen minä hirviä ja jäniksi ollut kaverien kanssa vaanimassa, muttei pyssy kädessä. Pidän enemmän metsästä aseettomana.  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #10 : 05.04.13 - klo:12:11 »
Mutta pääasia on tärkein. Koira! :049: :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #11 : 05.04.13 - klo:12:17 »
Mutta pääasia on tärkein. Koira! :049: :049:

Koira on motivaattori. Jos jostain syystä hän ei näe minun pukeutuvan aamulenkkiä varten, alkaa ininä ja jatkuva kierros keittiö-eteinen-keittiö. Siinä on pakko panna toimeksi.  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #12 : 05.04.13 - klo:12:52 »
Tuli kipeän haikea olo, kun luin edelliset värssyt. Olen koiraihminen minäkin, meillä oli kaverina kkarvainen mäyrisuros Hemmo. Mutta jouduimme siitä luopumaan, kun se tuli niin vakavasti sairaaksi. Pitää yrittää löytää uusi tilalle. Palkitsin Hemmon koirien VR 4:lla urhoollisuudesta metsäkoiran uralla, tappelimme yhdessä miltei 140 kertaa kettua, supia ja mäyrää vastaan. Kissoja ei lueta eikä hirven/jänisten ajoja.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #13 : 05.04.13 - klo:13:52 »
Tuli kipeän haikea olo, kun luin edelliset värssyt. Olen koiraihminen minäkin, meillä oli kaverina kkarvainen mäyrisuros Hemmo. Mutta jouduimme siitä luopumaan, kun se tuli niin vakavasti sairaaksi. Pitää yrittää löytää uusi tilalle. Palkitsin Hemmon koirien VR 4:lla urhoollisuudesta metsäkoiran uralla, tappelimme yhdessä miltei 140 kertaa kettua, supia ja mäyrää vastaan. Kissoja ei lueta eikä hirven/jänisten ajoja.

Vaikka koira onkin, niin olen mieleltäni kissaihminen. Ja onhan minulla kissa ollutkin. Kissaa voi toki kouluttaa, mutta kissa on kuitenkin itsellinen ja itsenäinen yksilö. Koira taas on laumaeläin.
Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Hyvää huomenta! 4.
« Vastaus #14 : 05.04.13 - klo:14:19 »
Se on juuri niin. Kissan tarvitsee saada vain ruokansa, muun se hoitaa asiansa itsenäisesti. Elelee porukan keskellä ja kuluttaa aikaansa. Koiralle pitää aina olla tekemistä, muuten se kyllästyy ja kyllästyneitä koiria näytetään TV.ssa uudelleen koulutettavan. Koirakuiskaaja on ihan ammatti.