Kirjoittaja Aihe: Tänään 26  (Luettu 29520 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #75 : 26.09.14 - klo:12:30 »
Viikon toinen uimahallireisu takana...jospa siitä taas tavaksi muuttuisi parin viikon tauon jälkeen  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #76 : 26.09.14 - klo:14:39 »
Voi olla todellakin yöllä myrskyä, kun niin puita repii. Ajelin Oulussa etsimässä varaosia ja hyvin kävi minullakin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 26
« Vastaus #77 : 26.09.14 - klo:15:56 »
Tänään perheen päiväkävely suuntautui Radiomäen kiertävälle hienolle sorapohjaiselle kuntolenkille. Minä otin sauvat, Matti otti koiran, ja siinä sitten katselimme maisemia jotka avautuvat kaupungin kahdelle suunnalle.
Lenkki kiertää radiomastot, vanhan vesitornin ja Vanhan hautausmaan. Sinne suuntautui muistojemme ensimmäinen yhteinen lenkkimme 51 v. sitten. Muistoja paikkaan sisältyy Lahden historiassa paljon.

Erikoisen iloinen yllätys oli tavata kaksi kirkkoherraa puolisoineen. Eränummet tulivat vastaan ja Rantalat seuravivat meitä samaan suuntaan. Siinä sitten pysähdyttiin, juteltiin ja jatkettiin kaikki samaan suuntaan. Papisto jatkoi lenkkeilyä, kun me lopetimme. Taitavat harrastaa sitä päivittäin kun asuvat lähellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 26
« Vastaus #78 : 26.09.14 - klo:16:21 »
Krapulapäivä eli mitä minun kohdalla se on, kirjoittamisesta toipumista, hiljaksiin täällä sängynpohjalla juon apteekin vitamiinijuomaa ja koen itselleni vakuuttaa että elämä voittaa.  :icon_eek:

Kyllä jo iltasella saatan iskeytyä koinoon kreikan toiseen lukukappaleeseen, mikä minua suuresti ihastuttaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tänään 26
« Vastaus #79 : 26.09.14 - klo:17:36 »
Krapulapäivä eli mitä minun kohdalla se on, kirjoittamisesta toipumista, hiljaksiin täällä sängynpohjalla juon apteekin vitamiinijuomaa ja koen itselleni vakuuttaa että elämä voittaa.  :icon_eek:
Kyllä jo iltasella saatan iskeytyä koinoon kreikan toiseen lukukappaleeseen, mikä minua suuresti ihastuttaa.

Χτύπημα της ελληνικής γλώσσας!

Tämä on tosin googlen kreikkaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 26
« Vastaus #80 : 26.09.14 - klo:19:34 »
Juu, veriseitikit niin kuin seitikit muutoinkin ovat myrkyllisiä. Siis kerätkää vain värjärit niitä.

No ei ole lapsuuden suosikkisieneni punavyöseitikki edelleenkään myrkyllinen! Eikä myöhemmin oppimani monivyöseitikkikään. Jälkimmäinen oli ihan hyvä pannulla paistettuna, kun joitakin vuosia takaperin kokeilin.

Punavyöseitikkejä, noita yhden tähden sieniä, en enää välitä kerätä, kun maku on niin hienostunut. En niitä enää näekään. Ehkä silmät virittyvät automaattisesti aina kerättävän sienen taajuudelle? Taisin lapsenakin tykätä lähinnä siksi, kun se punaisella spiraalilla vyötetty jalka oli niin hauskan näköinen.

Kerran olen ollut mukana yhteissieniretkellä, jolla oli kourallinen meitä ruokasienijahtaajia, ja sitten yksi värjäyssienten kerääjä, jolle kelpasi kaikki ne puolimädät kangastatit ja suomuorakkaat. Arvatkaa vain, kenellä oli suurin saalis, kun kotiinpäin lähdettiin.

Opin myös, että aikoinaan on ollut värjäystarkoituksissa virtsa arvossaan, sitä oikein varta vasten kerättiin talteen. Ei puhettakaan mistään viemäriin huuhtovista vessanpöntöistä.

Tästä päivästä huomiseen: On kuulemma mahtava torvisienisyksy, näinkö tässä pitää lähteä katsastamaan se yksi ainoa paikka, josta niitä joskus olen löytänyt?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 26
« Vastaus #81 : 26.09.14 - klo:19:39 »
Tänään taisin olla ensimmäistä kertaa elämässäni vähän ylipukeutunut. Työkaverin läksiäisiin muut tulivat suoraan töistä työtamineissaan. Itse vietin etäpäivää, en tullut kotiverkkareissa, vaan pistin jopa jotain astetta normaaleja lököttäviä toimistofarkkujani siistimpää ylle. En kuitenkaan ihan ylettömän fiini ollut, ja parempi yli- kuin ali-.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 26
« Vastaus #82 : 26.09.14 - klo:19:49 »
Tänään annoin englanninkielisen Siionin Virret australian luterilaisen kirkon suomensukuiselle kun kerran viimekesänä ilmoitti kääntyvänsä körtiksi.

Siinä vasta muuten olikin vieminen!   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 26
« Vastaus #83 : 26.09.14 - klo:20:24 »
Öppikset sienijutut innostaa...mitenkähän ne torvisienet jos niitä kerran on  :023:
Suppiksia on runsaasti nyt...sikäli kuin ymmärrän, ja vertaan omiin takavuosien kokemuksiini.  :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 26
« Vastaus #84 : 26.09.14 - klo:20:57 »
Täälläpäin on ollut kai liian lämmintä suppiksille vielä. Ja kuivaa. Mutta nyt ainakin tulee vettä tilannetta helpottamaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tänään 26
« Vastaus #85 : 26.09.14 - klo:22:01 »
Onko öppiäinen öppelövahvero?  :107:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 26
« Vastaus #86 : 26.09.14 - klo:22:04 »
^Veikkaan pikemmin haperoa, jollei peräti risakasta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 26
« Vastaus #87 : 27.09.14 - klo:03:30 »
Tänään vihitään nuoripari puhemiehen toimesta. Ovat olleet jo kolme vuotta kihloissa, joten myönteinen vastaus o aika varma.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 26
« Vastaus #88 : 27.09.14 - klo:07:29 »
Tervehdys Sepolle! Aikaerostamme en tiedä, mutta lienee se useita tunteja. Täällä oli sateinen yö. Hyvissä juhlissahan saatte olla.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 26
« Vastaus #89 : 27.09.14 - klo:15:03 »
Olen levännyt tänään ja ihan nukkunutkin.
Vaikkei se flunssa kunnon otetta saanutkaan silti on väsyttänyt.
Mustaherukkaa juonut monta lasillista.