Kirjoittaja Aihe: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta  (Luettu 36050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« : 26.11.14 - klo:15:01 »
Torstaina eduskunta käsittelee kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista. Perjantaina on vuorossa eduskunnan äänestys samaisesta laista.
Facebookiin on perustettu sivu "Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta" ikään kuin jatkumona sivulle "Papit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta".
Jos haluat osoittaa asialle tukea, voit esim. tykätä körttisivusta. Jos et, älä suotta tykkää. :) Foorumilla voinee keskustella aiheesta, jos keskusteluttaa - ko. FB-sivu jätetään vain tuen ilmaisuille.
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:19:30 kirjoittanut Liisa »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #1 : 26.11.14 - klo:16:27 »
Olen tehnyt kantani selväksi aina kun asiasta keskustellaan. Facebookíin en ole liittynyt, joten peukku jää siellä antamatta.
Rakkaus kumppaniin on siunattu asia. Avioliitto on juridinen asia. Jumalan siunausta molempiin. :023:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #2 : 26.11.14 - klo:17:12 »
This webpage is not available

The server at xn--krtit%20tasa-arvoisen%20avioliittolain%20puolesta-v2e can't be found, because the DNS lookup failed.

Kerkesin jo kopioida ja linkata tuon toisaalle, ennen kuin huomasin, että ei osoite tuollaisena taida toimia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
« Viimeksi muokattu: 26.11.14 - klo:17:19 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #4 : 26.11.14 - klo:17:26 »
Hei te Liisa ja öppiäinen !

Jos rekisteröidyn Körtti-facebookiin, olenko silloin mahdollisesti kaikilla muillakin facebook-sivuilla ? Olenko sielä sitten ikuisesti ? Onko sitä kautta hakkerien helpompi hyökätä ?

minä kun en ymmärrä näiden päälle
R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #5 : 26.11.14 - klo:17:36 »
Minä en tiedä Facebookista mitään. Joku viisaampi valistakoon. Kyllähän sieltä periaatteessa pois pääsee, mutta en lupaa että tuottamiasi sisältöjä ei jää sinne ikuisiksi ajoiksi lillumaan.

Mutta siellähän ei automaattisesti olla millään "sivuilla" paitsi omalla. Oman kai voi säätää niin, että ulkomaailma ei näe mitä siellä on. Ihmisiä voi sitten pyytää kavereikseen ja antaa näille luvan samalla nähdä sivusi. Eli jokaisella käyttäjällä on oma sivu, ja sitten lisäksi on erilaisia esim. yritysten ja järjestöjen sivuja. Joihinkin voi saapastella suoraan sisään (kuten tämä avioliittokampanja), toisiin pitää pyytää jäsenyyttä.

Olen Facebookissa lähinnä kun tuntui että melkeinpä yleissivistykseen kuuluu sekin kokea, mutta en ole välineesta muuten innostunut, etenkin kun se vähentää minulle paljon mieluisampien keskustelufoorumeiden kirjoittelijoita.

Muut voivat valistaa noista tietoturva-asioista enemmän. Voisihan sitä tietysti tälle yleisalueelle vaikka perustaa oman Facebook-aiheensa, jollei jo ole.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #6 : 26.11.14 - klo:19:32 »
Pahoittelut, linkki oli aluksi tosiaan väärin ja korjausmahdollisuus meni, kun Elisan 3,5-tuntinen nettikatkos alkoi. Nyt on linkki kunnossa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #7 : 26.11.14 - klo:19:34 »
Facebookkiin laittamasi jutut on Facebookin omaisuutta ja he voi käyttää niitä ilman korvausta. Esim myydä kuviasi mainostoimistolle.  Myydä osoitteitasi mainostoimistoille jne...  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #8 : 26.11.14 - klo:20:28 »
Kiitos. Nämä tiedot riittävät vahvistamaan sen minkä pelkäsinkin. Ei facebookia minulle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #9 : 26.11.14 - klo:21:55 »
Rakkaus kumppaniin on siunattu asia. Avioliitto on juridinen asia. Jumalan siunausta molempiin. :023:

Minustakin avioliitto on ennen kaikkea juridinen sopimus. Siispä komppaan Riitta-mummia.

Lehdissä yleisö mainostaa eroavansa kirkosta, jos eduskunta hyväksyy tasa-arvoisen avioliittolain :003: :102:  ovat toki saaneet korjaavia tekstiviestivastauksia. Meillä sitten on yleinen ja yhtäläinen äänioikeus, eikä porukka erota maallista ja kirkollista esivaltaa toisistaan, äänestävät eduskuntaan fiktiivisiä henkilöitä kuten Kotikadun Hanneksen....

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #10 : 27.11.14 - klo:07:20 »
Kautta vuosisatojen ( tuhansien ) pariskunnan isät sopivat naima-kaupasta hintoineen. Muinaisina aikoina elannon hankkiminen ja vanhuuden turva hankittiin ottamalla useampia vaimoja. Muutamissa kulttuureissa vaimot ottivat useampia puolisoita. Lasten runsaus oli " eläkevakuutus ".
Juutalaisuudessakin mentiin yksiavioiseen malliin kreikkalais-roomalaisten tavan mukaan. Kirkko ei ollut mukana avioliiton solmimiskuvioissa, vaan siunasi pariskunnan kun sitä pyydettiin. Se tapa alkoi huomattavasti myöhemmin.
Avioliittoon solmiminen tuli kirkolle 1734  lain Naimakaaren jälkeen.

Olen tullut tulokseen että lainmukainen avioliitto solmitaan maistraatissa, siunaus tapahtuu kirkossa. Näin menettelee kai katolinen kirkko.

Puolison jokainen saakoon Jumalalta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Avioliitto
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #11 : 27.11.14 - klo:08:43 »
Peukkua Lutteeruksen mukaan tasa-arvolle... armon ja rakkauden Jumppu hymyilee.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #12 : 27.11.14 - klo:09:06 »
Niin.  Ei ainakaan tunnu pahalta vaikka olen joutunut pyörtämään entisistä päähän taotuista ajatuksista. Nyt
ajattelen ja tunnen sen minkä Rakkaus johtaa. Se ei halua lyödä ketään.

Aina kun teen tai puhun vasten Jumalan tahtoa, tiedän ja tunnen sen nahoissani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #13 : 27.11.14 - klo:09:10 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #14 : 27.11.14 - klo:09:21 »
Olen ollut Lontoossa, Torontossa ja Australiassa häissä. Vaikka häät olivat kirkossa, niin maallinen notaari otti hääparin allekirjoitukset avioliittolupaukseen. Juridinen avioliitto oli siis maallinen toimenpide ja kirkollinen oli siunaus sille.

Ainoa ammattikunta, jolla on globaalisti vihkimis- ja hautaamisoikeus on merikapteeni merellä ollessa.

« Viimeksi muokattu: 27.11.14 - klo:09:28 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi