Kirjoittaja Aihe: Vappu  (Luettu 18986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vappu
« Vastaus #45 : 27.04.13 - klo:21:46 »
Kun minä olin pikkuinen vielä, meillä oli naapurin täti, joka teki vappuna bisnestä. Hän värkkäsi vappuhattuja, viuhkoja, yms. Meni sitten vappuna Stadiin niitä myymään. Hänen mottonsa oli: "Humpuuki se on mikä kannattaa."   :003:  Joskus sattu räntävappu, silloin ei oikeni humpuuki tehnyt kauppaansa.
Pyryharakka

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Vappu
« Vastaus #46 : 30.04.13 - klo:13:10 »
Kun minä olin pikkuinen vielä, meillä oli naapurin täti, joka teki vappuna bisnestä. Hän värkkäsi vappuhattuja, viuhkoja, yms. Meni sitten vappuna Stadiin niitä myymään. Hänen mottonsa oli: "Humpuuki se on mikä kannattaa."   :003:  Joskus sattu räntävappu, silloin ei oikeni humpuuki tehnyt kauppaansa.
No niin Pyrtsi jospa lähtis tsiikaa mitä stadin vappu humputuksia on tarjolla, huomen aamulla tehdään asioista inventaario sitten,lyhyesti. :icon_cool:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Vappu
« Vastaus #47 : 30.04.13 - klo:13:23 »
Iloista kevätmieltä kaikille ! 
                                                                                               
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vappu
« Vastaus #48 : 30.04.13 - klo:16:57 »
Samoin  :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vappu
« Vastaus #49 : 30.04.13 - klo:18:56 »
Pankin muisto, siis munkin paisto on jo suoritettu. Kohta menen heiluttamaan vappuvastaa. Sen jälkeen maistan miltä tumma saku maistuu (siis olut, ettei kelleen tulis vääriä käsityksiä). Se on tällainen maalaismeininki täällä, ilman mitään humpuukia.

Siis hauskaa vappua kaikille!
Pyryharakka

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Vappu
« Vastaus #50 : 30.04.13 - klo:19:07 »
Lainaus käyttäjältä: Pyryharakka link=topic=2738.msg116530 #msg116530 date=1367337408
Pankin muisto, siis munkin paisto on jo suoritettu. Kohta menen heiluttamaan vappuvastaa. Sen jälkeen maistan miltä tumma saku maistuu (siis olut, ettei kelleen tulis vääriä käsityksiä). Se on tällainen maalaismeininki täällä, ilman mitään humpuukia.

Siis hauskaa vappua kaikille!

Millaista väärinkäsitystä eniten pelkäsit?  :eusa_angel:

Hauskaa vappua!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vappu
« Vastaus #51 : 30.04.13 - klo:19:19 »
Auttaakseni pyrtsiä pulassa...veikkaan lakritsia...mutta odotellaan ja katsotaan mitä itse vastaa :icon_wink:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vappu
« Vastaus #52 : 30.04.13 - klo:19:21 »
Tunnen pari Saku-nimistä miestä.  :icon_cool:  Toinen on kyllä aika nuori vielä.
Pyryharakka

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Vappu
« Vastaus #53 : 30.04.13 - klo:20:49 »
Ilo iliman viinoo o teeskentellyy, sano

http://www.youtube.com/watch?v=WtDFo1sO4sk
Herra armahda.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Vappu
« Vastaus #54 : 01.05.13 - klo:08:19 »
Hyvää ja iloista Vappua !! :eusa_angel: :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vappu
« Vastaus #55 : 01.05.13 - klo:09:39 »
Kiitos - egualmente ( huonosti äännettyä espanjaa) samoin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Vappu
« Vastaus #56 : 01.05.13 - klo:15:41 »
Eilen me Lapuan remarit pirettihin vappupirskehet jossa tariottihin sualaasta ja makiaa. Jotkut oli tuanu omatekoosta simaakin pirkeesihin ja sellerisima oli niin eksoottinen juama, etten sitä maistanu ollenkaan. Ny karuttaa, kun en maistanu ja tuumasin valamistaa sitä ku kerkiän. Sanoivat sitä terveysjuamaksi, mutta liikaa hörppies haju puskoo ihosta läpi. Netistä löytyi respti: http://www.ruokala.net/resepti/sellerisima
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Vappu
« Vastaus #57 : 01.05.13 - klo:16:23 »
No kaikkea !
Selleri on hyvä lihakeiton mauste niinkuin lipstikkakin, mutta  s i m a a  !  Lukaisin resptin, ihan helppotekoinen juomahan tämä on. Vitsi on siinä että mistä niitä lehtisellerin lehtiä voi ostaa ? Kaupasta saa mukulaselleriä ja varsiselleriä josta lehdet on leikattu pois.
Nuo on ihan saman näköisiä kuin ison lipstikan lehdet. Niitä mulla on aina keskikesästä syksyyn paljon, mutta siitä en hirviä ruveta simaa kyttämään.

Voin kuvitella erikoisen hajun kun  on sokerin kanssa käytetty. Mikähän on se terveysvaikutus? Jotkut ovat sellerille hyvin allergisia, minä en, ja pidän maustakin, esim. sellainen omena-pähkinä-sellerisalaatti jota työpaikkani keittiö tarjoili oli erinomaista.
Täytyy googlata. Siihenkään ei sitten voi näköjään luottaa jos ei ole lähdettä mainittu. :icon_wink:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Vappu
« Vastaus #58 : 01.05.13 - klo:21:00 »
Vappu on juhlittu. En lähtenyt marssimaan koska en olisi edes kyennyt  :eusa_angel: Tänään otin simaa ja munkin.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Vappu
« Vastaus #59 : 01.05.13 - klo:22:19 »
Työntäyteinen, onneksi vain kerran vuodessa.

ps.nuorilla lieveilmiö,minkä jouduin kohtaamaan  http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013042716955301_uu.shtml