Kirjoittaja Aihe: Israel ja väkivallan kiärre  (Luettu 47371 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #45 : 21.05.18 - klo:12:50 »
Tappiolukujen syihini ei otettu kantaa.

Tappiolukuihin vaikuttaa tietääkseni kaksi tekijää. Toinen on se, kumpi puoli on tehokkaampi tappaja. Toinen on se, kumpi puoli on parempi suojautumaan. Tappaminen on tappamista ja kuolema on aina kuolema.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #46 : 21.05.18 - klo:13:14 »
Kyllä se siitä..  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #47 : 21.05.18 - klo:13:46 »
Pena ei anna arvoa suojautumiselle. Siihen kuluu aika paljon rahaa, kun rakennetaan asutuille alueille yleiset suojatilat. Kyllä toinenkin osapuoli, ettei vain juutalainen osaa tappaa. Muistamme Amerikan kaksoistornitalojen tappiot. Sitten pitäisi keskustella muslimien keskuudessa suurta arvoa saaneesta marttyyrikuolemasta ja kuinka sellaisen kuoleman saavuttaneen omaiset saavat rahaa. Marttyyriksi suorastaan pyritään ja kannustetaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #48 : 21.05.18 - klo:14:04 »


 Kyllä se siitä..  :023:



... ja sen kestävyydestä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #49 : 21.05.18 - klo:14:31 »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #50 : 21.05.18 - klo:15:41 »
Kyllä toinenkin osapuoli, ettei vain juutalainen osaa tappaa. Muistamme Amerikan kaksoistornitalojen tappiot.

Pidätkö WTC-tornien tuhoamista Hamasin tekona?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #51 : 21.05.18 - klo:15:43 »
Marttyyriksi suorastaan pyritään ja kannustetaan.

Eiköhän jokainen meidän ikäinen suomalainen ole laulanut koulussa: - Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä urhona kaadut...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #52 : 21.05.18 - klo:16:06 »
Nyt Sinä vähän herjaat. Ateenalaisten laulu on minulle hyvin tärkeä opiskeluajalta, jos Sinä nyt hyväksyt, että Kadettikoulussa jotakin opiskellaan. WTC-katastrofia en ole erityisemmin tutkinut. Hamas ja Hizbollah ovat sotilaallisia siipiä arabien puolella, että henki voi olla hamasilainen. Tuhoamiseenhan siellä pyritään.

Pitää muistaa, että vv 47-67 israelilaiset olivat selkeästi altavastaajina ja arabit ampuivat milloin milläkin aseella milloin Negevin laidalla milloin Kinneret-järven alueella ja Libanonista. Tältä ajalta on Israelin valtiolla perinne, että se suojelee kansalaisensa niin hyvin kuin mahdollista ja on rakentanut suojabunkkereita. Nytkin on pohjoisessa ilmoitettu yleisohjeena ottaa bunkkerit käyttöön. Itse näen, että on synkät pilvet taivaalla.
Israel saa puolustaa omia kansalaisiaan. Jos yksi kuolee ammukseen, niin se on kuolema. Ei voitane mitalla mitata, että missä on raja, koska on liikaa. Pitäisi pyrkiä rauhaan, ei marttyyriasenne sitä ole. Iran on voittanut alaa ja se on aikaansaanut nämä viimeiset ongelmat. En osaa vielä sanoa, että mikä on Turkin tarkoitusperänä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #53 : 21.05.18 - klo:18:39 »
Pyydän anteeksi, jos koit kommenttini herjauksena! Olen itse poikasena ihaillut Ateenalaisten laulua ja Thermopylain solan "Vieras Spartaan vie tämä viesti..." -runoa. Se ihanteellisuus on karissut seuratessani vuosien mittaan maailman ja ihmiskunnan raadollisuutta.

Mitä kristillisyyteen tulee, marttyyriutta on toisinaan arvostettu kovinkin korkealle, mutta tappaminen on kielletty jo kymmenen käskyn laissa. Mitä Herramme sanoikaan miekkaan tarttumisesta?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #54 : 21.05.18 - klo:19:44 »
Kunniamarssistahan on kysymys.

Minä en voi enää tässä vaiheessa elämääni miettiä Raamatun etiikkaa miekkaan tarttumisesta. Olin sotainvalidi-isäni kuunteluoppilas. Mielestäni kristityssä maailmassa ei marttyyriutta arvosteta, vaan se on islamilaisten perinne. Irakin ja Iranin välisessä sodassa säälitti muoviavainlapsisotilaitten esiin marssittaminen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #55 : 22.05.18 - klo:08:29 »
Idän kirkon ikonit ja Rooman kirkon pyhäinkuvat esittävät lukuisia marttyyrejä kunnioittaen ja ihaillen heitä. Monet keskiaikaisista kirkoistamme ovat heille nimettyjä. On ehkä hyvä, että luterilainen kirkkomme ei enää korota heitä samalla tavalla esikuviksemme. Perinne on kuitenkin olemassa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #56 : 22.05.18 - klo:09:52 »
En tuota muistanut ajatellakaan. Sitten oli niitä pylväspyhimyksiäkin, kaikella tapaa on ihminen yrittänyt tehdä itseään Jumalalle kelpaavaksi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #57 : 24.05.18 - klo:04:16 »

   Jeesus on martyyri.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #58 : 24.05.18 - klo:18:26 »
Näin vanhana ei sotaveteraanina, mutta henkilönä, kun ottanut osaa taisteluihin näin teoreettisesti, no pikkasen fyysisestikkin ja pelotti ihan pirusti.
Silloin kun aseet paukkuu, niin siinä kyllä idealismi katoaa jonnekkin ja oma elämän pitäminen hintaan mihin vaan voittaa.

No siis tohon kun herrat pena ja 1944 vanhemmat miehet asiallisesti kokemuksen äänellä kirjoittelivat, niin se miksi soditaan ja kuolaan se on se juttu minusta.

Siksi sotimiseen on vaikea ottaa kantaa.
Tietysti jos olisi sotilas vastaan sotilas olisi helpompi, mutta kun on lapset sodan jaloissa ja inhimillinen kärsimys ja muuta sellaista, niin toi isänmaallisuus ja muu menee pikkaisen vaikeaksi, vaikka kaunis ois kait kuolla maamme esstä tai siniristilipulle valavannoa, mutta jos lähetetään jonnekkin EU sotajoukoissa vaikka Afrikkaan, niin enn ehkä lähtisi.

Silloin kun olin kakara oli helppo valita, vaikka nuori olin ja en osanut suodattaa propagandaa.
Vietnamin sodassa vaihtoehtoinen media voitti.
Media noin yleisesti Hesarit yms, oli, et etelä vietnam ja Amerikka voittaa ja tukekaa heitä ja vastustakaa kommunismia.
No risupartavasemmistolaiset oli toista mieltä ja heidän vaihtoehtoinen mediansa voitti, kun ne kovasti oli ruohonjuuritasolla vaikuttamassa, kuten joku mv lehti nykyään, joka todella on valemediaa ja roskaa minusta.

Siis niinku, et joskus se miksi faitataan on tärkeämpää kuin muu.

Siis minusta, mutta paljon tätä oon kelannut, kun nuoruudessani oi kaikenlaiset vapausintoilijt vaikuttaneet mun elämänkuvaani silloin.
« Viimeksi muokattu: 24.05.18 - klo:18:31 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #59 : 24.05.18 - klo:18:34 »
Näin vanhana ei sotaveteraanina, mutta henkilönä, kun ottanut osaa taisteluihin näin teoreettisesti, no pikkasen fyysisestikkin ja pelotti ihan pirusti.
Silloin kun aseet paukkuu, niin siinä kyllä idealismi katoaa jonnekkin ja oma elämän pitäminen hintaan mihin vaan voittaa.

No siis tohon kun herrat pena ja 1944 vanhemmat miehet asiallisesti kokemuksen äänellä kirjoittelivat, niin se miksi soditaan ja kuolaan se on se juttu minusta.

Siksi sotimiseen on vaikea ottaa kantaa.
Tietysti jos olisi sotilas vastaan sotilas olisi helpompi, mutta kun on lapset sodan jaloissa ja inhimillinen kärsimys ja muuta sellaista, niin toi isänmaallisuus ja muu menee pikkaisen vaikeaksi, vaikka kaunis ois kait kuolla maamme esstä tai siniristilipulle valavannoa, mutta jos lähetetään jonnekkin EU sotajoukoissa vaikka Afrikkaan, niin enn ehkä lähtisi.

Silloin kun olin kakara oli helppo valita, vaikka nuori olin ja en osanut suodattaa propagandaa.
Vietnamin sodassa vaihtoehtoinen media voitti.
Media noin yleisesti Hesarit yms, oli, et etelä vietnam ja Amerikka voittaa ja tukekaa heitä ja vastustakaa kommunismia.
No risupartavasemmistolaiset oli toista mieltä ja heidän vaihtoehtoinen mediansa voitti, kun ne kovasti oli ruohonjuuritasolla vaikuttamassa, kuten joku mv lehti nykyään, joka todella on valemediaa ja roskaa minusta.

Siis niinku, et joskus se miksi faitataan on tärkeämpää kuin muu.

Siis minusta, mutta paljon tätä oon kelannut, kun nuoruudessani oi kaikenlaiset vapausintoilijt vaikuttaneet mun elämänkuvaani silloin.

Mitä lukenut körttiläisyydestä, niin aina he ovat ottaneet kovasti kantaa näihin sota asioihoin, siis ennen.

Joku fiksumpi siis kuka vaan voisi pikkaisen avata historiaa tältä' saralta.

Ps, hitto kun musta tuntuu, että kirjoittelen nykyään ihan sujuvaa suomea?
Yritän ainakin kovasti kieli keskellä suuta, vaikka monesti meinaan kirjoittaa lauseet erijärjestyksessä.
Tik toc.