Viime lauantaina raamatuntekstimainoksia näytettiin Googlen hakupalvelussa yli 18 000 kertaa, luku oli lähempänä 19000:ta kuin 18000.
Kokeilen eri systeemejä ja pyrin löytämään kustannustehokkaita vaihtoehtoja näyttökertojen ja hinnan suhteen.
Veikkaan, että kun viime viikolla aloitin, niin tähän mennessä näyttökertoja on ollut vähintäänkin vajaat 40 000.
Tarkat luvut eri päiviltä eri hakusanoille on saatavilla Googlen palvelusta helposti.
Ensimmäinen googlemainos oli seuraavan sisältöinen:
Otsikkona "Jos Jonkun On Jano"
Seuraavalla rivillä: raamattu.info
Kahdella viimeisellä rivillä oli teksti: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luoknseni ja juokoon.-Jeesus-"
Googlessa olevat mainokset mielestäni luetaan kohtuu huolellisesti, koska tilannehan on se, että kun ihminen hakee jotain googlesta, niin hänen tarkoituksensa on silloin suht.koht. huolellisesti katsoa, mitä hakutulokset tuottivat.
Sellainen ajatus tuli eilen, että raamatuntekstejähän voisi laittaa myös erilaisille kriisialueille, jossa ihmiset ovat keskimääräistä huolestuneimpia. Esim. KRimin alueelle voisi kohdistaa venäjänkielisiä ja ukrainankielisiä tekstejä Googlen hakupalvelun kautta. Luultavasti sielläkin käytetään googlea. Esim: "Älköön sydämenne olko levoton........".
Kerran olin allapäin bussissa matkustaessani. Kuljettajan selän takana oli juliste, jossa oli Jeesus Kristus allekirjoittajana ja teksti oli tällainen: "Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon". Koin kuuluvani kohderyhmään ja tuo teksti antoi vähän kannustusta. Vaikka olinkin osatekijänä siihen, että tuo teksti oli esillä, kuuluin myös siihen kohderyhmään, jota varten tuokin teksti oli omalla paikallaan.