Kirjoittaja Aihe: Tänään 5d  (Luettu 31439 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #60 : 10.01.12 - klo:13:57 »
Christilisen cilwoithelian on hödhylliste noodhatta clostrumein eli monasterein hetghein tahi öwartioidhen sänthö. Se toopi elon jariestocsen ia rychdin.  :051:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #61 : 10.01.12 - klo:15:02 »
>:(  Kun ihminen - tai siis körtti - työskentelee yhtäjaksoisesti 9.1. n. klo 9.30 lopettaen sen 10.1. klo 5.40. - hän ei huomaa ajankulua - katsommeko, että hän on suorittanut työtehtävänsä päivältä 10.1.?  Kuinka tällainen  henkilö saataisiin ns raameihin?  

Perustamalla firma, jonka raamit ovat nuo? Eli työt saa hoitaa silloin kun on inspiraatio parhaimmillaan. Hakisin sinne itse duuniin.

Löyhästi aiheeseen liittyen, tanskalainen erityisesti autismikirjon ns. häiriöistä ns. kärsiviä rekrytoiva firma on minusta toiminta-ajatukseltaan mielenkiintoinen. Miksei voisi olla muitakin vastaavankaltaisia ihmisille, joilla on katsantokannasta riippuen joko erityisiä ongelmia tai erityisiä lahjoja.
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo:15:09 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #62 : 10.01.12 - klo:17:38 »
Christilisen cilwoithelian on hödhylliste noodhatta clostrumein eli monasterein hetghein tahi öwartioidhen sänthö. Se toopi elon jariestocsen ia rychdin.  :051:

 :026:  Hen cohdhatcon veliein näcyd.  Ahneudhes on parannusdha tecemisein aihe tahi syyd edens asedhetuid.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #63 : 11.01.12 - klo:09:33 »
Harjoittelen yhdeksikön (9) piirtämistä oikeaoppisesti  :icon_wink:


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Tänään
« Vastaus #64 : 11.01.12 - klo:09:40 »

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #65 : 11.01.12 - klo:11:01 »
Kakkonen oli ekaluokalla minulle tavattoman vaikea. Enkä muutenkaan ollut kaunokirjoituksessa mikään haka. Nykykakkonen on onneksi sentään helpompi piirtää. Mutta en ymmärrä, miksei ysiä (jonka myös kävin tsekkaamassa) saisi tehdä samassa järjestyksessä kuin kuutosta. Ja edelleen haluan seiskaan poikkiviivan, koska väkä-ykkösiä vääntäviä ihmisiä on olemassa, ja käyvät äänestämässäkin. 
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #66 : 11.01.12 - klo:11:32 »
Meillä oli alimmilla luokilla opettaja, joka opetti tokaluokkalaisille, siis 8v,  fraktuuraa. En käsittänyt ollenkaan miten fraktuuralla kirjoitetaan k.  Tunnistin sen, mutta ei, kun ei niin ei. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #67 : 11.01.12 - klo:11:38 »
Seiskaan viiva takas !!!
Olen törmännyt moniin sekaannuksiin ja montako sekaannusta on mennyt ihmisten huomaammatta.
Nenonenhan sen muistaakseni otti käyttöön.
Mutta miksi tuo viiva on poistettu, kai siihen joku syy on, toiko se joillekkin rahaa sekaannusten takia vai kuka hyöty ?    :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #68 : 11.01.12 - klo:13:13 »
Meillä oli alimmilla luokilla opettaja, joka opetti tokaluokkalaisille, siis 8v,  fraktuuraa. En käsittänyt ollenkaan miten fraktuuralla kirjoitetaan k.  Tunnistin sen, mutta ei, kun ei niin ei. 

Opettiko lukemaan vai pitikö myös kirjoittaa? Siinähän pitäisi olla tasaterä ja tussia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Fraktuura

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #69 : 11.01.12 - klo:13:56 »
Opettiko lukemaan vai pitikö myös kirjoittaa? Siinähän pitäisi olla tasaterä ja tussia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Fraktuura

En ole koskaan ymmärtänyt miksi s-kirjaimia piti olla kaksi. Toista niistä käytettiin tavun lopussa ja toista tavun alussa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #70 : 11.01.12 - klo:14:44 »
ryssän kielessä on 7 ässää...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #71 : 11.01.12 - klo:15:14 »
Juu, monta niillä nuita ässiä on.
Varmaankin vaikea kieli opetella ??     :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #72 : 11.01.12 - klo:15:17 »
ei se ole...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #73 : 11.01.12 - klo:15:59 »
Venäjän ässien vaikeutta liioitellaan suuresti. Niiden lukumäärä perustuu siihen, että on seitsemän eri kirjoitusmerkkiä erilaisille suhuäänteille. Mutta löytyyhän englannistakin kuusi ässää! Englannissa ne vain kirjoitetaan miten sattuu, milloin minkäkinlaisella merkillä tai merkkiyhdistelmällä, eikä systemaattisesti aina samalla kuten venäjässä, minkä takia englannin ässät oikeastaan ovat vaikeampia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 5d
« Vastaus #74 : 11.01.12 - klo:16:03 »
Olin tänään viimeisellä koepäivällä flemarin ompelimossa.
Sain luvan jatkaa siellä käyntiä 3krt viikossa.
Elämä on kemiaa.