Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?  (Luettu 37649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #135 : 03.04.11 - klo:11:28 »
Minun argumenttini taas on että homous ei ole normaalia eikä varsinkaan tavallista, vaan luonnotonta ja järjenvastaista. Siitä olen samaa mieltä ettei heitä tule demonisoida tai syrjiä enkä niin ole tehnytkään.

Yhtä hyvin voisit sanoa, että musta ihonväri ei normaalia vaan luonnoton ja järjenvastaista. Homouden leimaaminen luonnottomaksi on nimenomaan järjenvastaista.
Acta, non verba.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #136 : 03.04.11 - klo:11:33 »

Minun argumenttini taas on että homous ei ole normaalia eikä varsinkaan tavallista, vaan luonnotonta ja järjenvastaista. Siitä olen samaa mieltä ettei heitä tule demonisoida tai syrjiä enkä niin ole tehnytkään.

Mitä tulee tätä viestiä edeltävään ala-arvoiseen kielenkäyttöösi ja peittelemättömään ivaamiseesi, niin kaada ittelles vaan!

Tuota. En kyllä ymmärrä tuota akrobatiaasi, mutta toivottavasti et koskaan saa lasta, joka tuntisi identiteettinsä homoseksuaaliseksi. Et siis syrjisi tätä lastasi, jonka seksuaalisuus on mielestäsi luonnoton ja järjenvastainen (etkä näin sanomalla mitenkään demonisoisi hänen seksuaalisuuttaan). Varmasti hyväksyisit hänet ehdoitta ja hänen olisi helppo kertoa itsestään sinulle. Kuule, ei kysymyksessä ole mikään luonnottomuus tai järjenvastaisuus - he ihan oikeasti ovat tavallisia ihmisiä, ei heidän käyttäytymisensä ole luonnotonta tai järjenvastaista. He eivät mitenkään merkityksellisesti eroa heteroseksuaaleista. Minä tosiaan helposti suutun tässä asiassa, lähinnä siksi että tunnen monta tälläistä ihmistä, useat ovat minulle hyvin rakkaita. Useammalla on perhekin, jonka elämää olen saanut seurata. Siinä valossa puheesi on miljoona kertaa räävittömämpää kuin minun kiivauteni sen tuomitsemisessa. Näin vain on. Ja oikeasti toivon sinulle valaistumista tässä asiassa - ei voi olla hyväksi ihmiselle olla noin väärässä, noin kova viatonta, paljon vainottua ihmisryhmää kohtaan. En siis, mitenkään, koskaan, pyydä anteeksi sitä, että heidän oikeuksiaan puolustan, vaikka voin pahoitella sitä, että se puolustaminen on välillä tehotonta eteläpohjalaisen kiivauteni takia. Mutta olkoot nyt nämä kaikki sanamme rinnakkain, minun sanani tavallisista, turvallisista perheistä, ja sinun sanasi luonnottomuudesta ja järjenvastaisuudesta, ja antaa ihmisten sitten valita oma leirinsä, kumman käsityksen kannalla haluavat olla, kumman tuntevat oikeaksi ja moraaliseksi.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa anonyymivalvoja

  • Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #137 : 03.04.11 - klo:11:36 »
---aivokuollut homofoobikko --- ennakkoluuloisia ja typeriä ja loukkaavia käsityksiä omaava henkilö ---

--- homofanaatikot --- homon/homofanaatikon --- homo-fanaatikko.

:opettaa:Anonyymivalvoja huomauttaa, että henkilöön käyvä nimittely ei sovellu herännäishenkiseen keskusteluun.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #138 : 03.04.11 - klo:11:52 »
:opettaa:Anonyymivalvoja huomauttaa, että henkilöön käyvä nimittely ei sovellu herännäishenkiseen keskusteluun.

Olisin poistanut tuon oman nerokkuuteni jo eilen, mutta jostain oudosta syystä en näe muokkaa-painiketta omissa viesteissäni. En tiedä mistä tuo voisi johtua, olen hiljattain vaihtanut linuxiin ja selain on Firefox 3.6. Vai onko tämä jokin yleinen tilanne nykyään?

edit: Tai, nyt näen sen tässä viestissäni, ja toimii ihan ok, mutta esimerkiksi edellisestä viestistäni se puuttuu. Outoa.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #139 : 03.04.11 - klo:12:22 »
Yhtä hyvin voisit sanoa, että musta ihonväri ei normaalia vaan luonnoton ja järjenvastaista. Homouden leimaaminen luonnottomaksi on nimenomaan järjenvastaista.

Ensinnäkin on aivan selvää ettei ihminen voi ihonvärilleen mitään ja toiseksi siinä ei ole mitään luonnotonta eikä järjenvastaista olla vaikapa neekeri. Aika ihmeellinen ajatuksenjuoksu sinulla, täytyy sanoa.

Homous taas ei mitenkään ole luonnonmukaista. Eiväthän homot voi edes lisääntyä. Mikäli kyseessä olisi luonnonmukainen ilmiö niin evoluutio hävittäisi homoseksuaalit sukupuuttoon.  Mutta kun kyseessä nimenomaan EI ole luonnonmukainen ilmiö vaan jonkin muun mekanismin tai syyn kautta tullut ilmiö niin voihan kuka tahansa ruveta homoksi jos tuntuu että pojat kiinnostaa enemmän kuin tytöt.

Minä en ole nähnyt/kuullut/lukenut mistään että tiedemaailmassa olisi olemassa joku vankkumaton yksimielisyys siitä että homous on myötäsyntyinen ominaisuus. Ainoa mitä olen kuullut, on homouden puolestapuhujien rähjääminen ja muiden ihmisten nimittely.  Jos asialla olisi vankat faktat takanaan kuten vaikkapa evoluutiolla niin sen puolesta ei varmaan tarvitsisi käyttää noin ala-arvoista argumentointia jonka lähtökohta on että asiaan kriittisesti suhtautuvaa pidetään tyhmänä ja ahdasmielisenä.


Minulle te kaikki homouden rummuttajat olette kuin variksia puiden oksilla kraakkumassa; samaa mitäänsanomatonta ja sisällötöntä kraakkumista vaan. Mitään oikeita ja kunnollisia perusteluita ei tuollaiselle luonnottomuudelle ole olemassa. Tämä oli siis vertauskuva joka tahtoo sanoa että väitteenne ovat niin järjettömiä ja perustelemattomia ettette taida oikeasti uskoa niitä itsekään?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #140 : 03.04.11 - klo:12:28 »
Olisin poistanut tuon oman nerokkuuteni jo eilen, mutta jostain oudosta syystä en näe muokkaa-painiketta omissa viesteissäni. En tiedä mistä tuo voisi johtua, olen hiljattain vaihtanut linuxiin ja selain on Firefox 3.6. Vai onko tämä jokin yleinen tilanne nykyään?

edit: Tai, nyt näen sen tässä viestissäni, ja toimii ihan ok, mutta esimerkiksi edellisestä viestistäni se puuttuu. Outoa.

Mitä sinä niitä sieltä poistamaan?  Juuri tuollaistahan se aina on teidän "argumentointinne", ei siinä mitään ihmeellistä ja uutta ole.  Anna hyvä mies olla viestin paikallaan niin näkevät kaikki millaisia törkeyksiä te syydätte niiden päälle jotka uskaltavat olla asiasta eri mieltä!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #141 : 03.04.11 - klo:12:34 »
Olisin poistanut tuon oman nerokkuuteni jo eilen, mutta jostain oudosta syystä en näe muokkaa-painiketta omissa viesteissäni. En tiedä mistä tuo voisi johtua, olen hiljattain vaihtanut linuxiin ja selain on Firefox 3.6. Vai onko tämä jokin yleinen tilanne nykyään?

edit: Tai, nyt näen sen tässä viestissäni, ja toimii ihan ok, mutta esimerkiksi edellisestä viestistäni se puuttuu. Outoa.

Muokkaus-toiminto on voimassa vain muutaman minuutin.

                             synonyymi palvoja
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #142 : 03.04.11 - klo:12:52 »
Homous taas ei mitenkään ole luonnonmukaista. Eiväthän homot voi edes lisääntyä. Mikäli kyseessä olisi luonnonmukainen ilmiö niin evoluutio hävittäisi homoseksuaalit sukupuuttoon.  Mutta kun kyseessä nimenomaan EI ole luonnonmukainen ilmiö vaan jonkin muun mekanismin tai syyn kautta tullut ilmiö niin voihan kuka tahansa ruveta homoksi jos tuntuu että pojat kiinnostaa enemmän kuin tytöt.
Mistä olet kuullut, että homot eivät voisi lisääntyä? Ei se kyky katoa, vaikka halu suuntautuisikin toisin.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #143 : 03.04.11 - klo:12:54 »
Mitä sinä niitä sieltä poistamaan?  Juuri tuollaistahan se aina on teidän "argumentointinne", ei siinä mitään ihmeellistä ja uutta ole.  Anna hyvä mies olla viestin paikallaan niin näkevät kaikki millaisia törkeyksiä te syydätte niiden päälle jotka uskaltavat olla asiasta eri mieltä!

Jaaha. Viittaan sinut oheiseen viestiini:

Tuota. En kyllä ymmärrä tuota akrobatiaasi, mutta toivottavasti et koskaan saa lasta, joka tuntisi identiteettinsä homoseksuaaliseksi. Et siis syrjisi tätä lastasi, jonka seksuaalisuus on mielestäsi luonnoton ja järjenvastainen (etkä näin sanomalla mitenkään demonisoisi hänen seksuaalisuuttaan). Varmasti hyväksyisit hänet ehdoitta ja hänen olisi helppo kertoa itsestään sinulle. Kuule, ei kysymyksessä ole mikään luonnottomuus tai järjenvastaisuus - he ihan oikeasti ovat tavallisia ihmisiä, ei heidän käyttäytymisensä ole luonnotonta tai järjenvastaista. He eivät mitenkään merkityksellisesti eroa heteroseksuaaleista. Minä tosiaan helposti suutun tässä asiassa, lähinnä siksi että tunnen monta tälläistä ihmistä, useat ovat minulle hyvin rakkaita. Useammalla on perhekin, jonka elämää olen saanut seurata. Siinä valossa puheesi on miljoona kertaa räävittömämpää kuin minun kiivauteni sen tuomitsemisessa. Näin vain on. Ja oikeasti toivon sinulle valaistumista tässä asiassa - ei voi olla hyväksi ihmiselle olla noin väärässä, noin kova viatonta, paljon vainottua ihmisryhmää kohtaan. En siis, mitenkään, koskaan, pyydä anteeksi sitä, että heidän oikeuksiaan puolustan, vaikka voin pahoitella sitä, että se puolustaminen on välillä tehotonta eteläpohjalaisen kiivauteni takia. Mutta olkoot nyt nämä kaikki sanamme rinnakkain, minun sanani tavallisista, turvallisista perheistä, ja sinun sanasi luonnottomuudesta ja järjenvastaisuudesta, ja antaa ihmisten sitten valita oma leirinsä, kumman käsityksen kannalla haluavat olla, kumman tuntevat oikeaksi ja moraaliseksi.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #144 : 03.04.11 - klo:12:55 »
Muokkaus-toiminto on voimassa vain muutaman minuutin.

                             synonyymi palvoja

Sehän on hassua!
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #145 : 03.04.11 - klo:12:58 »
Minulle te kaikki homouden rummuttajat olette kuin variksia puiden oksilla kraakkumassa; samaa mitäänsanomatonta ja sisällötöntä kraakkumista vaan. Mitään oikeita ja kunnollisia perusteluita ei tuollaiselle luonnottomuudelle ole olemassa. Tämä oli siis vertauskuva joka tahtoo sanoa että väitteenne ovat niin järjettömiä ja perustelemattomia ettette taida oikeasti uskoa niitä itsekään?
Konrad Lorenz, Nobelin palkinnon saanut ukkeli, on tutkinut varisten kraakkumista ja todennut sen hyvin sisällölliseksi ja paljonpuhuvaksi kieleksi.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #146 : 03.04.11 - klo:12:58 »
Pena, homot eivät voi lisääntyä keskenään! Sitä tarkoitin.

Tämä on hyvin hyvin yksinkertainen asia: jos kerran homous on luonnonmukaista ja/tai myötäsyntyinen ominaisuus niin evoluutio hävittäisi alta aikayksikön tällaisen ominaisuuden.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #147 : 03.04.11 - klo:13:09 »
mutta toivottavasti et koskaan saa lasta, joka tuntisi identiteettinsä homoseksuaaliseksi. Et siis syrjisi tätä lastasi, jonka seksuaalisuus on mielestäsi luonnoton ja järjenvastainen (etkä näin sanomalla mitenkään demonisoisi hänen seksuaalisuuttaan). Varmasti hyväksyisit hänet ehdoitta ja hänen olisi helppo kertoa itsestään sinulle.

Jos minun lapseni ilmaisisi tällaista taipumusta niin kyllä minä yrittäisin ohjata häntä oikeaan suuntaan enkä hyväksyisi tällaista taipumusta. Sen sijaan hyväksyisin tietenkin täysin varauksetta itse ihmisen.

Mutta minä oon huomannut että teikäläisille on suorastaan mahdotonta ymmärtää mitä tämmöinen tarkoittaa että hyväksytään se ihminen itsessään muttei kaikkia hänen taipumuksiaan.

Tiedän ettei tällaista vertausta saisi käyttää ja en missään nimessä tarkoita että homous olisi mielestäni jotain PAHUUTTA tai rikollista, mutta kun en keksi tähän hätään mitään neutraalimpaa vertausta niin ajatteleppas vaikkapa jos lapsellasi olisi taipumus kiusata toisia lapsia!  Osaatko sinä sen kautta ajatella että on mahdollista rakastaa sitä lasta ja hyväksyä hänet omana itsenään mutta olla silti hyväksymättä hänen väärää taipumustaan?  Ja vaikken olekaan mikään sosiaalipsykologi (tuskin olet sinäkään) niin jotenkin minulla on sellainen kutina että ehkäpä tuo homoseksuaalinen taipumus juontaa alkujuurensa jotenkin myös kotikasvatukseen?

Jos perheessä esim. miehen ja naisen roolit ovat kovin sekoittuneet eikä lapsi saa selvää miehen ja naisen mallia mikä on nykyään hyvin yleistäkin varsinkin urbanisoituneessa yhteiskunnassa, ja lisäksi lasketaan kaikki uloapäin tulleet vaikutukset, aivopesu ja yhteiskunnan arvojen muuttuminen niin kyllä siinä on jo todennäköisyyttä kertynyt ihan kiitettävästi homoseksuaalisuuden ilmestymiselle.

En ole nähnyt mitään tilastoja homoseksuaalisuuden lisääntymisestä aikajanalla, mutta varmaankin olisi helposti löydettävissä sellaisia joista näkyisi selvästi miten homouden lisääntyminen korreloi yhteiskunnassa tapahtuvan urbanisoitumisen ja sitä myötä sukupuoliroolien hämärtymisen myötä.  Isältä saa lapsi enää harvoin oikeaa miehen mallia.  Tietenkin voi olla niinkin että vanhemmat ovat tehneet kaikkensa mutta ulkoapäin tuleva tykitys on päässyt vaikuttamaan riittävästi. Sitähän nykyään riittää.
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:13:18 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #148 : 03.04.11 - klo:13:13 »
Pena, homot eivät voi lisääntyä keskenään! Sitä tarkoitin.

Tämä on hyvin hyvin yksinkertainen asia: jos kerran homous on luonnonmukaista ja/tai myötäsyntyinen ominaisuus niin evoluutio hävittäisi alta aikayksikön tällaisen ominaisuuden.

Kaikki heterotkaan eivät voi lisääntyä keskenään, vaikka haluaisivatkin. Ovatko he siis epäluonnonmukaisia?

Miksi evoluutio hävittäisi homouden? Eikö se ole hyvä lajin säilymisen (vs. liikakansoitus) kannalta? Eläinkunnassakin on moista käyttäytymistä havaittu.
Tämä ei ole ollenkaan yksinkertainen asia.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #149 : 03.04.11 - klo:13:20 »
Kaikki heterotkaan eivät voi lisääntyä keskenään, vaikka haluaisivatkin. Ovatko he siis epäluonnonmukaisia?

Miksi evoluutio hävittäisi homouden? Eikö se ole hyvä lajin säilymisen (vs. liikakansoitus) kannalta? Eläinkunnassakin on moista käyttäytymistä havaittu.
Tämä ei ole ollenkaan yksinkertainen asia.

Kehottaisin tutustumaan aluksi vaikka yläkoulun biologian 7-9. vuosikurssin oppikirjoihin perustietojen hankkimiseksi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-