Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2010  (Luettu 41809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33781
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #60 : 23.10.10 - klo:10:19 »
Aion käydä vaalikoneella maanantaina. Mutta se on eri asia ketä äänestän. Jotakuta tuttua todennäköisesti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #61 : 23.10.10 - klo:10:28 »
Kävin vaalikoneella ja lähinnä mielipiteinä oli ehdokas, jolla oli sama nimi kuin minulla. Pieni terveystarkastus on joskus paikallaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #62 : 25.10.10 - klo:10:58 »
Nyt kaikki kynnelle kykenevät vaalikoneelle katsomaan, ketä kannattaa äänestää.

http://seurakuntavaalit.vaalikone.org/fi
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33781
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #63 : 25.10.10 - klo:11:29 »
Yritin jo klo 8.00. En päässyt, mutta tiedän jo keitä naisia äänestän.   :icon_cool:

Yritin heti kirjoitettuani edelläolevan. En päässyt. Tukossa se on. Hyvä merkki kiinnostuksesta, ellei ole vikaa serverissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #64 : 25.10.10 - klo:12:10 »
Menen vaalikoneelle illalla kotona.

Ensimmäisen kerran  k ä v i  ajatus, etten äänestäisi, koska aktiivit on tyhmiä, demarit poliittisia ja kokoomus kyykky. Ihmisiä en tunne.

Todennäköisesti kuitenkin äänestän kansalaisvelvollisuudesta, ja päädyn aktiiveihin. Eivät ne silti minua paljon tyhmempiä voi olla.
« Viimeksi muokattu: 25.10.10 - klo:12:21 kirjoittanut satman »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #65 : 25.10.10 - klo:13:18 »
Menen vaalikoneelle illalla kotona.

Ensimmäisen kerran  k ä v i  ajatus, etten äänestäisi, koska aktiivit on tyhmiä, demarit poliittisia ja kokoomus kyykky. Ihmisiä en tunne.

Todennäköisesti kuitenkin äänestän kansalaisvelvollisuudesta, ja päädyn aktiiveihin. Eivät ne silti minua paljon tyhmempiä voi olla.

Vaatimattomuus kaunistaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33781
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #66 : 25.10.10 - klo:13:44 »
Aika kattava otanta Raamatusta aiheesta Tieto, Viisaus, Ymmärrys:

http://www.acts17-11.com/suomi/tieto.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #67 : 26.10.10 - klo:19:10 »
Tänään tuli kirkkohallituksesta ohjeistusta seurakunnan vaalilautakunnalle, että 1.9. tarkastettu ja vahvistettu vaaliluettelo pitää pitää sellaisenaan. Olihan siinä jotain muutakin ohjeistusta vielä mukana.
Pyryharakka

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #68 : 28.10.10 - klo:06:08 »

Minä myös kommentoin tätä.  Mörtin tarkoitushan tietenkin on hyvä tällä tekstillään , sitä en epäile lainkaan.  Mutta kysyisin että mitä "uusia tuulia" siitä syntyisi vaikka menisinkin äänestämään ja onko taetta että ne olisivat hyviä tuulia?

En minä koe tarvitsevani kirkkoon mitään "uusia tuulia" vaan vanhaa, turvallista ja paikallaan pysyvää. Sitäpaitsi en käsitä mihin kirkossa tarvittaisiin demokratiaa?  Siihenkö että äänestämällä päätettäsiin mitä kirkossa saarnataan?

...

Ja vielä: se, että äänestämään houkutellaan "uusien tuulien" tai "muutoksen" tai "vaikuttamismahdollisuuden" avulla, on aika naivia toiveajattelua. Kaikki tiewtävät että seurakuntavaalit eivät kiinnosta ihmisiä kuten ei minuakaan kiinnosta. Eikä tule kiinnostamaan valtaosaa kansasta, se on paljas fakta jota vastaan on turha väitellä!  Ehkä seurakunta-aktiivienkin olisi jo aika herätä tässä suhteessa todellisuuteen.
Jampella jälleen kerran hyviä jalatmaassa-kommentteja!
ja nyt kun ottaa huomioon toissa viikon TV-ohjelman aiheuttaman kohun, niin kuinkahan moni toivoo ja kuinkahan moni pelkää noita muutoksia? jos vaalitulos on yllättävä, niin onko jonkun piirin mukaan "väärät äänestäjät" liikkeelle?
ottamatta aiheeseen kantaa, niin srk-vaalien suuri äänestysprosentti ei saisi olla itsetarkoitus vaan seurausta aktiivisesta seurakuntatoiminnasta. en toki tarkoita, ettei joku vähemmän srk-tilaisuuksissa käyvä saisi äänestää.

Tampereen Messukylässä oli srk-aktiivien, jonkun pienen ryhmän ja parin puolueen listat. potentiaaliset äänestettävät jo minulla mielessä, tuskin käytän vaalikonetta. mietin vain että olisiko listalla joku herännäishenkinenkin?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #69 : 28.10.10 - klo:08:47 »
Sain minäkin tällä viikolla tuon kirjeen, jossa kehoitettiin äänestämään ja oli ehdokkaiden nimet kahteen eri vaaliin.
Käyn äänestämässä.
Tärkeimpänä ominaisuutena minulle on se, että henkilö on mahdollisimman suvaitsematon.
Toiseksi tärkeintä minulle on se, että henkilöllä on riittävästi ikää ja sen kautta tullutta elämänkokemusta.Mieluiten yli 50 vuotta.
Kolmantena kriteerinä minulle on se, että kyseessä on mieshenkilö ja neljäntenä pärstäkerroin.
Ihanteellinen ehdokas minulle olisi siis suvaitsematon eläkeikää lähestyvä asiallisesti pukeutunut mieshenkilö.



Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #70 : 28.10.10 - klo:09:24 »
Tampereen Messukylässä oli srk-aktiivien, jonkun pienen ryhmän ja parin puolueen listat. potentiaaliset äänestettävät jo minulla mielessä, tuskin käytän vaalikonetta. mietin vain että olisiko listalla joku herännäishenkinenkin?


Soita Sakari Suutalle tai Löytyn Jaskalle ja kysy.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #71 : 28.10.10 - klo:09:47 »
Eikö Herättäjä-Yhdistys voisi kertoa sivuillaan, ketkä ovat "omia" missäkin seurakunnassa?
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo:09:51 kirjoittanut armonkerjäläinen »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #72 : 28.10.10 - klo:09:48 »
Sain minäkin tällä viikolla tuon kirjeen, jossa kehoitettiin äänestämään ja oli ehdokkaiden nimet kahteen eri vaaliin.
Käyn äänestämässä.
Tärkeimpänä ominaisuutena minulle on se, että henkilö on mahdollisimman suvaitsematon.
Toiseksi tärkeintä minulle on se, että henkilöllä on riittävästi ikää ja sen kautta tullutta elämänkokemusta.Mieluiten yli 50 vuotta.
Kolmantena kriteerinä minulle on se, että kyseessä on mieshenkilö ja neljäntenä pärstäkerroin.
Ihanteellinen ehdokas minulle olisi siis suvaitsematon eläkeikää lähestyvä asiallisesti pukeutunut mieshenkilö.




Päivän paras!  :repee:  :repee:  :repee:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #73 : 28.10.10 - klo:09:59 »
Kolmantena kriteerinä minulle on se, että kyseessä on mieshenkilö ja neljäntenä pärstäkerroin.

Nainenkin käy, jos on nuttura.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #74 : 28.10.10 - klo:10:09 »
Ajattelin, jos ette pahastu, niin olen itserakas.  Äänestän itseäni, jotta olisi yksi varma ääni eikä jäisi nollille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi