Kirjoittaja Aihe: Mitä luin/luen viimeksi  (Luettu 35748 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #135 : 21.09.10 - klo:12:49 »
Vorrra vorrra vorrra
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #136 : 21.09.10 - klo:13:03 »
McGrath: Kristillisen uskon perusteet.

Sekoon. Kuusi kappaletta yrittää selittää kolminaisuusoppia on minulle liikaa. Maailmansotien välinen systis oli kivaa  :026: :026: :026: :026: :026:
ei muu. Uhhuh.  Pakko käydä täällä välillä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #137 : 21.09.10 - klo:14:55 »
Kyläläisten metsävarojen käyttö ja suhtautuminen metsien häviämiseen Mzuzun alueella Malawissa:
Eräs vastaajista kertoi, että nämä puulajit olivat hyviä polttopuulajeja, koska niiden polttaminen ei tuottanut huonoa onnea.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #138 : 21.09.10 - klo:15:34 »
Kuusi näkemystä kolminaisuusopista kts edellä.
Minä tulen hulluksi.
Se osa minua joka ei jo ole.

Kappadokialaiset isät, Augustinuksen liimaoppi, Barthin oikein kiva juttu, Barthin edelleenkehittelijä Rahner, eli ekonominen ja immanentti triniteetti hur-raa, Jensonin identifiointioppi, ja eksistentialistien ihmejuttu, Macquarrie, analogia ihmismielen kanssa, pitäisi mennä psykoanalyysiin niin näkisi ettei ole.

Nauttikaa, sisaret ja veljet McGrathissa. Kyllä näkyy mistä hän itse pitää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #139 : 22.09.10 - klo:06:14 »
Juhani Suomi: Vorraaja

vorrra vorrra

"Tienhaaroja on monta, teitä yksi."

Teitä on monta
minä olen yksilö.

vorrra vorrra
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #140 : 23.09.10 - klo:12:14 »
Sain vasta eilen illalla Mustat morsiamet luettua loppuun. Näin säilöntä-aikana on paljon ajankulua muuten ja lukeminen on pätkittäistä.
Pidin kovasti kirjailijan otteesta ja tyylittelystä. Kuopion murre oli rikastuttava ja tutunoloinen kokemus. Sitä ei ollut liikaa, vaan just sopivasti.

Vapaussodan jälkeisistä vuosista Tammisaaren vankiloineen en olekaan lukenut kuin joitain hajanaisia viittauksia. Tässä kirjassa aate ja usko kävivät aikamoista vääntöä. Annan Ristus joka ratsasti Varjolla oli hieno lopetus.
Täytyy äkkiä käydä kirjastosta ne jatko-osat.
Aloitin välipalaksi, tiiliskivisellaiseksi, Stieg Larssonin Pilvilinna joka romahti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #141 : 23.09.10 - klo:15:35 »
Pidin kovasti kirjailijan otteesta ja tyylittelystä. Kuopion murre oli rikastuttava ja tutunoloinen kokemus. Sitä ei ollut liikaa, vaan just sopivasti.

Vapaussodan jälkeisistä vuosista Tammisaaren vankiloineen en olekaan lukenut kuin joitain hajanaisia viittauksia. Tässä kirjassa aate ja usko kävivät aikamoista vääntöä. Annan Ristus joka ratsasti Varjolla oli hieno lopetus.

Samaten, tykkään Kähkösen tyylistä kun ei kirjoita liikaa murteella vaan sopivasti maustaen.
Kiva lukea kirjoja, joitten kerronta sijoittuu ihan kotikulmille.

Kävin 'suomalaisessa', piti ostaa vain Tabermannin kolumnit kolmella eurolla. Hmmm... meni yli kuuskymppiä ja tuli aika monta kirjaa, noh, osa menee lahjaksi. Itselle jää ainakin de Mellon *Lähteillä* ja taas yks lintukirja kivan kuvituksen ja mielenkiintoisten tekstien takia...

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #142 : 23.09.10 - klo:16:28 »
piti ostaa vain


Tästä syystä en enää käy missään kirjakaupassa.  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #143 : 15.10.10 - klo:22:12 »
Pena kertoi täällä kirjasta Apinanleipäpuun alla; tänään sain kirjan kirjastosta lainaksi. Uunituore kirja  ja olen sen ensimmäinen lukija.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #144 : 15.10.10 - klo:22:35 »
Kirjaa voi lukea seuraavassa ketjussa. Tämä tuli nyt täyteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi