Kirjoittaja Aihe: Syksy  (Luettu 40765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Syksy
« Vastaus #120 : 26.09.14 - klo:18:59 »
Syysmyrsky on nousemassa, mutta sisällä on rauhaisaa. :023:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Syksy
« Vastaus #121 : 26.09.14 - klo:19:42 »
Syksy tuntuu nyt sikäli hyvältä, ettei ole koko ajan se fiilis että pakko olla ulkona, vaan voi kaikessa rauhassa käpertyä möllöttämään sisälle vaikka työtehtäviensä pariin. Tuntipalkkaisena tuli kesällä tehtyä vähän lyhyempää päivää; jospa tästä taas kirisi normiansioilleen? Onneksi on sen verran vapaat työajat, että voi käydä päivänvalon aikaan ulkoilemassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Syksy
« Vastaus #122 : 26.09.14 - klo:19:51 »
Syksy tuntuu nyt sikäli hyvältä, ettei ole koko ajan se fiilis että pakko olla ulkona, vaan voi kaikessa rauhassa käpertyä möllöttämään sisälle vaikka työtehtäviensä pariin. Tuntipalkkaisena tuli kesällä tehtyä vähän lyhyempää päivää; jospa tästä taas kirisi normiansioilleen? Onneksi on sen verran vapaat työajat, että voi käydä päivänvalon aikaan ulkoilemassa.

Olen kanssa varsin tyytyväinen että kaikki on kotona tehtävissä.  Säästyy aikaa ja palelua ja sukkamärkyyttä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Syksy
« Vastaus #123 : 26.09.14 - klo:20:20 »
Vaahterat ovat nyt hienossa syyspuvussaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #124 : 27.09.14 - klo:17:26 »
Syksy on kaunista aikaa.
Ja ensimmäiset kuura-aamut ihania.
Vaikka kesästä pidän kaikkein eniten niin jokaisessa vuodenajassa on hyvät puolensa.
Ja kevät on aina kevät ja sellaista heräämisen aikaa.
Mutta joo, syksy ruskan väreissään ja viilenevine ilmoineen on ihan ok.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #125 : 27.09.14 - klo:19:26 »
Pitäisi olla ihan "runoilija", jos tuohon jotakin lisäisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Syksy
« Vastaus #126 : 27.09.14 - klo:20:06 »
Uljas myrsky viime yönä, että osasikin.  :icon_biggrin:  Hyvin onnelliselta tuntyi että seinä oli minun ja tuulen välissä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #127 : 29.09.14 - klo:08:00 »
Parvekkeeltamme on kaksi syksyistä näkymää yhtäaikaa: alas katsoen pikkuisia omenoita on pudonnut elämänlangastaan irti harakoitten ruuaksi ja taivaalle suunnattu  katse näkee vain hyvin hiljaisen, matelevan vauhdin repaleisilla pilvenhattaroilla. Maassa on vielä vehreyttä, mutta marto ruskea väri valtaa alaa. Katseeni tarkentuu lämpömittarin lukemaan + 7 astetta. Olen vanhanaikainen seniori, sillä ulos mennessäni nostan hyllyltä automaattisesti lippalakin päähäni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Syksy
« Vastaus #128 : 29.09.14 - klo:08:11 »
Olen aloittanut pikkulintujen talviruokinnan pienimuotoisesti.  Varikset saavat koiran tähteet lähes päivittäin. Kuivuneita leivänkannikoita liottelen niille myös. Koira on käynyt krantuksi, sille niitä on turha tarjota.

Olen olosuhteiden pakosta ollut haravoimatta vielä pihanurmikoita. Tänään iltapäivällä on aikomus tarttua kevyeen mutta leveälapaiseen muoviharavaan. Vetelen valtavat määrät männynneulasia kasoiksi. Matti korjaa ne kottareilla kuoppaan. Lehtipuissa ja-pensaissa on vielä vihreää. Siksi hirvimiehet pysyvät vielä pirtissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #129 : 29.09.14 - klo:16:13 »
Syksy etenee ja lokakuu  jo ihan oven edessä tulossa.
Tänään kaunis syyspäivä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Syksy
« Vastaus #130 : 29.09.14 - klo:16:19 »
Sain haravoitua sen osan pihaamitä meinasinkin. Naapurin isäntä tuli juttusille. Oli kivaa siinä vajan seinään auringonpaisteessa
nojailla ja tarinoida.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #131 : 29.09.14 - klo:19:49 »
Menottaa kovasti Veneheittoon. Siellä on kaikkea pientä hommattavaa, kuluu aika, ruokalysti on kohdallaan. Kyllä se on sama halu joka vuodenaika, mutta nyt eletään syksyä. Mielessä perunamaan kyntäminen, mansikkamaan syyslannoitus ja polttorangan ajo.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #132 : 29.09.14 - klo:20:51 »
Mukava lueskella teidän elämän makuisia juttujanne, tekemisiänne ja ajtuksianne.  :eusa_angel: :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #133 : 29.09.14 - klo:22:14 »
Ihan samoin ajattelen, toisillehan me kirjoitamme. Kenttä on vapaa ja laaja. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Syksy
« Vastaus #134 : 30.09.14 - klo:10:48 »
Ruska ehkä kohta parhaimmillaan, haavat vielä aika vihreitä  :eusa_angel: