Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.  (Luettu 14891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #30 : 14.05.09 - klo:08:59 »
Totuus on kirjoitusvirheissä, kestävä totuus painovirheissä.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Re: Muisti petti minulla.
« Vastaus #31 : 14.05.09 - klo:09:09 »
Lainaus käyttäjältä: "B.H.S"
Lainaus käyttäjältä: "vaivattu sielu"
Terve, minä taidan olla se "nilkkupappi".
Taisit käyttää sitä nimitystä minusta foorumilla aikaisemmin.


Kirjoittit 23.12.2008 14:52. Viestin aihe:Ja nyt soi 5.osa.
hm kirjoitti:
B...
"Meni nappiin", sanoi äijä, kun nilikkupapituksen teki.


Nyt en ymmärrä, mutta annan sen itselleni anteeksi. Olenkohan joskus maininnut nilkkunapituksesta?
------------------------
kun olen lusikalla saanut, en voi itseltäni kauhalla vaatia.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

B.H.S

  • Vieras
Totuus ennen repeämää tai...
« Vastaus #32 : 14.05.09 - klo:16:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Totuus on kirjoitusvirheissä, kestävä totuus painovirheissä.

Hmm. Olisiko sittenkin ehkä näin:
Todellinen totuus on sitä ennen kuin edes muste on kuivunut ja mahdollinen "repeämä" alkaa jo...  :-k

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #33 : 14.05.09 - klo:16:28 »
Musteesta en tiedä mitään; olen lyijykynämiehiä.

Lipsahdukset näyttävät joskus sen, minkä pitää tulla näkyviin, vaikka kukaan ei tahtoisikaan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #34 : 15.05.09 - klo:12:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"
Sen olen huomannut, että jotain ristiriitaa on tämän foorumin vastauksissa. Mielipiteille pyydetään perusteluja, mutta sitten kun niitä perusteluja annetaan, niin niistä loukkaannutaan (minä mukaan lukien) eikä niitä pidetäkään rakentavina. Kaikkein vähimmällä pääsevät he, jotka enimmäkseen lukevat muiden tekstejä ja käyvät vain ihan lyhyesti sanomassa oman valtaväestöstä poikkeavan mielipiteensä.


Ristiriidat ovat hyviä. Ne paljastavat ihmisten erilaisuuden. Tarkoitus ei ole, että ristiriidat ratkaistaan, koska siinä jompikumpi osapuoli kärsii tappion. Ihmiset ovat myös heikkoja ja loukkaantuvat toisten mielipiteistä. Ei siinä mitään pahaa ole, olemmehan vain ihmisiä. On myös hyvä, että täällä esitetään valtaväestöstä poikkeavia ja rohkeita mielipiteitä. Pitäisi kaameata tilannetta, että kaikki olisivat kaikesta samaa mieltä.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #35 : 15.05.09 - klo:12:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Musteesta en tiedä mitään; olen lyijykynämiehiä.

Lipsahdukset näyttävät joskus sen, minkä pitää tulla näkyviin, vaikka kukaan ei tahtoisikaan.


Jaah...kynämiehiä. Hmmmh...minä olen vissiin keyboardmiehiä. 8)

En kirjoittaisi lyijy- tahi mustekynällä yhtään mitään. Tulee niin sekavaa jälkeä, ettei siitä saa enää selkotekstiä. :wink:

Erityisesti puhelipsahdukset ovat kovin hedelmällisiä. Siinä ikäänkuin vedetään takaisin jo kehitetty ajatus ja muotoillaan se uudestaan niin, että se sopii paremmin kuulijan korville.

Tahallisiakin lipsahduksia on. PerSu:n edustaja teki tahallisen lipsauksen, kun hän eduskunnan täysistunnossa paheksui homoparin adoptio-oikeutta toteamalla, että seuraavaksi varmaan sallitaan se, että ihminen saa mennä hauvelinsa kanssa avioon. Edustaja selvisi puhemiehen nuhtelulla.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Herännäisyys körttifoorumilla kevät - kesä 2009.
« Vastaus #36 : 07.06.09 - klo:22:53 »
Musteesta en tiedä mitään; olen lyijykynämiehiä.
Lipsahdukset näyttävät joskus sen, minkä pitää tulla näkyviin, vaikka kukaan ei tahtoisikaan.
Näin on nimimerkki, Pena.

Kesän kukkaset ovat myös tainneet tuoksuillaan herkistää ihmisten tunteet etsimään salaperäisyyttä, salamyhkäisyyttä, arvoituksellista, hämärää, selittämätöntä tai epäilyttävää totuutta. Toisaalta kesän odotettu juhla Juhannus, ei myöskään ole kaukana. Onhan kokko-tulien eräs alkuperäinen tarkoitus ollut pitää pahat henget loitolla.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Herännäisyys körttifoorumilla 2009.
« Vastaus #37 : 13.06.09 - klo:21:38 »
Ei körttifoorumi ole koskaan ollut mikään yhtenäinen paikka. Ihmisiä tulee ja menee. Jotkut pysyvät kelkassa pidempään, osa taas lyhyempään. Mielipiteitä on aina ollut erilaisia, hyvä niin, koska se herättää keskustelua. Turha kenenkään on nokkiinsa ottaa siitä, jos on eri mieltä kuin valtavirta. Eivät erilaiset mielipiteet mitään repeämää aiheuta. Erilaiset mielipiteet ovat keskustelun kukkasia, jotka tuovat potkua keskusteluiden virtaan. Itse olen ollut täällä foorumilla jo yli neljä vuotta, enkä näe, että tilanne olisi mitenkään eriävä esim. kahden vuoden takaisesta keskustelusta. Foorumilla on ollut useita nimimerkkejä, jotka jonkin aikaa kirjoittavat aktiivisesti, mutta jotka jäävät sitten vähitellen pois. Se on harmillista, mutta toisaalta sitä on tapahtunut niin kauan kuin foorumi on ollut pystyssä. Jatkakaa vaan keskustelua niin kauan kuin mielipiteitä ja perusteluita riittää.

Meni  kuukausi  An-na ennen kuin äijä ymmärsi , mitä tarkoitat.
Näinhän se on että vanhaa koiraa on vaikeata opettaa istumaan. Onneksi omistaja löysi ja kiinnitti talutushihnaan.
Nykyisin saa jopa ruokaa aivan säännöllisesti ja puhdasta vettäkin.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #38 : 01.11.09 - klo:21:39 »
Vuosi lähenee vaihtumista …
Eipä oikein mikään ole muuttunut oleellisesti foorumilla. Pieni tauko oli itselläni joka teki ihan hyvää. Siitä kiitos Sinulle Seppos, oli vähän liikaa tunnetta pelissä(isällisestä ohjauksesta).
Sillä se mihin olen pyrkinyt muutaman vuoden aikana näyttää toteutuvan. Tämän johdosta tunnen että olen myös kasvanut ihmisenä sekä …
Vielä pieni rypistys, niin sitten voin hieman enemmän perehtyä herännäisyyden alku juurille, sillä se kiehtoo suunnattomasti.  Mutta haluan kyllä säilyttää oman identiteettini ja elää omana persoonana mutta…
musta on musta…
SV.91

santtu-62

  • Vieras
Vs: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #39 : 01.11.09 - klo:21:59 »
Vuosi lähenee vaihtumista …
musta on musta…
SV.91 
Niin kevät meni kuten myös kesä ja ... :icon_cool:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #40 : 01.11.09 - klo:23:08 »
minäkin olen kb-miehiä... Luoja on suonut... höh-höö
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
« Vastaus #41 : 12.11.09 - klo:18:33 »
Kotimaassa 12.11.09 Kari Mäkinen esittää mielipiteenään: "Nuoret ihmiset eivät halua osallistua seurakunnan toimintaan, koska se on niin körttiläistä".  Voi kumpa olisikin. Taitaa ongelmat löytyä muualta.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.