Äänestys

Juotko kahvia?

Kyllä
49 (49%)
En
30 (30%)
Satunnaisesti
21 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 94

Äänestys päättynyt: 03.04.05 - klo:18:20

Kirjoittaja Aihe: Juotko kahvia?  (Luettu 66296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Juotko kahvia?
« Vastaus #15 : 04.04.05 - klo:18:09 »
Joo, silleen että puolet maitoa, toinen puoli sokeria ja tilkka kahvia, heehee. Tee on parempaa, varsinkin Tiikerin päiväuni ja Keisarin morsian noista tavan kaupasta saatavista pussi--- Hohoo, mitenkä tuo tee taipuu monikossa? Teistä???  :?

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Juotko kahvia?
« Vastaus #16 : 04.04.05 - klo:19:11 »
Lainaus
Hohoo, mitenkä tuo tee taipuu monikossa? Teistä???


Ööp. Ei mitenkään. Suomen kielessä täytyykin turvautua apusanoihin ja puhua vaikka teelaaduista.

Poissa Mehis

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Juotko kahvia?
« Vastaus #17 : 04.04.05 - klo:19:26 »
Mä juon kanssa kahvia sillon, kun sitä on joku muu keittänyt, ite ei tuu juuri koskaan keitettyä.. :)  Kyllä melkeen joka päivä tulee juotua

Poissa Saara

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Juotko kahvia?
« Vastaus #18 : 04.04.05 - klo:20:55 »
Kahvi on pahaa. Tee maistuu.

 :)

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Juotko kahvia?
« Vastaus #19 : 06.04.05 - klo:18:01 »
En juo kahvia. Ei erityisesti houkuttele "opetella" sitä juomaan. Kahvi ei ole mitenkään erityisen terveellistä, ja ainakin useille tulee siitä jonkinasteinen riippuvuus... Jos väsyttää, syön suklaata, ja taas jaksaa :D (lieneekö sitten parempi vaihtoehto...)

Teetä ja varsinkin kaakaota tulee kyllä latkittua.

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Juotko kahvia?
« Vastaus #20 : 06.04.05 - klo:18:39 »
Kahvia olen vetänyt viitos luokalta lähtien... kun olin pienessä kyläkoulussa niin meille suotiin etuisuuksia, elikkä saimme oman kahvinkeittimen ja välitunnin kahvitauon pitämiseen. Kahvit, mukit, suodatinpussit ja kahvileipä piti kustantaa itse... koululta saimme maidon ja jo edellä mainitun kahvinkeittimen.   :lol:
-JuuSo-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Juotko kahvia?
« Vastaus #21 : 06.04.05 - klo:20:41 »
Lainaus käyttäjältä: "-JuuSo-P-"
elikkä saimme oman kahvinkeittimen ja välitunnin kahvitauon pitämiseen. Kahvit, mukit, suodatinpussit ja kahvileipä piti kustantaa itse...   :lol:


Meidän koulussa noita kutsutaan kahvivälitunneiksi. Eli luokilla on omat kahvinkeittimet/teenkeittimet, ja tietyllä välitunnilla saa sumppia keitellä, jos haluaa, ellei sitten osta automaatista.
Enää meillä ei tuotakaan huvia ole, koska SuperSeiskat kaikkien valojen räpsimisen kanssa keksivät huvikseen vääntää ja irroittaa ja rikkoa kaikki ovenkahvat ja valokatkaisijat ja KAIKEN luokastaan. Ja meitä siitä rankaistaan. :(
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #22 : 06.04.05 - klo:22:31 »
Häh? Miten niin ei ole terveellistä? Minä ainakin joskus luin että ainakin jotakin terveysvaikutteita on. Tietenkin pitää jotain rajaa siinä kahvin hörppimisessä olla...

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Juotko kahvia?
« Vastaus #23 : 07.04.05 - klo:12:28 »
Kahvia ei kai oikein terveysvaikutteiseksi voi sanoa. Kahvi toki nostaa sykettä ja näin parantaa verenkiertoa, että ei se kyllä kohtuudella juotuna haitallinen ole.

Ja itse juon kahvia ehkä kupillisen päivässä, jos sitä koulun kahvia nyt voi kahviksi sanoa...tuuppaa olemaan aika laihaa.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Juotko kahvia?
« Vastaus #24 : 12.05.05 - klo:21:13 »
Juon ainoastaan teetä ja siis kunnon teetä. Mitäs se sitten tarkoittaa? Ei pussiteetä (yh... suurin osa on hirveetä litkua. Lähes ainoa kunnon pussitee, jonka Suomesta olen löytynyt, on Lidlistä ostettu Darjeeling -tee. Sitä juo jo mielellään, jos ei irtoteetä ole tarjolla.) Useimmiten juon mustasta, maustamattomasta irtoteestä haudutettua teetä. Suosikit ovat viime aikoina olleet assam, nepalilaiset (ainakin ne, jotka olen maistanut ovat olleet hyviä), Mokkamestereilta saatava luomu darjeeling ja nilgiri hyvänä vuonna.

Tällä hetkellä hauduttelen useimmiten assamia tai nilgiriä, kun niitä on pitkästä aikaa hyllyssä enemmänkin kuin parisataa grammaa.

Teme =)
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #25 : 12.05.05 - klo:21:44 »
Teme on oikeassa... Haudutettu kunnollinen irtotee, ja hunajaa sekaan niin kyllä on hyvää!

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Juotko kahvia?
« Vastaus #26 : 12.05.05 - klo:21:54 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Teme on oikeassa... Haudutettu kunnollinen irtotee, ja hunajaa sekaan niin kyllä on hyvää!


Jos oisit PK-seudulla, niin voisin tarjota... Ainoastaan yhdessä kahvilassa olen saanut parempaa teetä kuin kotona ja sekin on kallein löytämäni paikka ;)

Teme =)
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Juotko kahvia?
« Vastaus #27 : 12.05.05 - klo:22:11 »
Kiitoksia... Justiinsa tässä itse laitoin jotakin kiinalaista teetä hautumaan, en muista mitä. Päivisin tulee tosiaan kahvia juotua ja iltaisinkin, mutta kyllä tee illalla on hunajan kera aivan ykkösjuoma, samaten kylmänä talvipäivänä...

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Juotko kahvia?
« Vastaus #28 : 12.05.05 - klo:22:19 »
Umh.. kiinalaisiin en ole tottunut. Idemmässä on niin erikoinen maku, etten pysty kestämään sitä. Intian niemimaa on meikän makuun ollut se paras alue.

Eli laitellaan tähän jotain teehen liittyviä reseptejä... Jäätee ekana =) vettä tarpeen mukaan, ceylon tai early gray teetä 1tl/2dl + 1tl kannulle. Tee kannuun, vesi sen jälkeen päälle (toisin päinkin onnistuu, mutta kylmään veteen on hankala saada kuivia teelehtiä sekoitettua), 10h-vuorokausi jääkaapissa, siivilöidään lehdet, makeutetaan nestemäisellä-mitä-olikaan-makeutusainetta (ainakin Lidlistä löyty muistaakseni).

Mutta miksi kylmä vesi? Kuumallasta teestä jäähdytettynä teestä tulee sameaa eikä kirkasta, myös maku on tuollaisella hitaalla parempaa kuin jäähdytetyllä.

(Joku kaunis päivä laitan Chai ohjeen... en mitään eurooppalaistettua versiota, vaan todellakin syntysijoillaan käytössä olevan..)

Teme =)
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Juotko kahvia?
« Vastaus #29 : 13.05.05 - klo:14:23 »
En juo kaffetta. Eikä meillä kukaan muukaan. Isän äiti ja isä ja äitin äiti kylläkin. Sain hyvää teetä joululahjaksi kaverilta, se oli jotain minttua, ei nyt oo se paketti käsillä.

Livahdettiin kerran yhen kaverin kanssa ko meiät laitettiin liikuntatunnilla lenkille nii meille kotiin juomaan teetä. Se oli hyvää.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna