Kirjoittaja Aihe: Suomi Suurvalta ?  (Luettu 1631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Suomi Suurvalta ?
« : 09.03.14 - klo:14:42 »
Suomesta on kasvanut suurvalta jonka ei tarvitse neuvvotella juuri kenenkään kanssa.
Ministerit näytti että diplomatiat voidaan katkaista jos vain halutaan. Sovittuihin tapaamisiin ei mennä ja valitaan kravatitkin venäläisvastaisesti.   
Otetaan kravateista itsestään kuvia ja laitetaan ne someen, ah kun on todella järkevää ja kehittynyttä asiaa. tätähän tässä on kaivattukin jotta suomen ministerit tökkii uinuvan karhun hereille toinnallaan.
Saas  nähdä toimiiko Venäjä näiden ministerien härnäyksen ja diplomatian katkaisemisten tavalla.
Toivotaan näin, niin ministerit saa haluamansa.   :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomi Suurvalta ?
« Vastaus #1 : 09.03.14 - klo:16:50 »
Kyllähän naapurikin painaa, 15 v kuluttua meillä pelätään kuin Talvisodan alla. Tarkoitan, kun se on käyttänyt ne 525 miljardia euroa aseistukseensa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Suomi Suurvalta ?
« Vastaus #2 : 09.03.14 - klo:22:43 »
Kravateista olen samaa mieltä kuin Steal ja Ilta-Sanomien päätoimittaja Ulla Appelsin. Mieleen tulee lähinnä Jaakko Tepon laulun kravattisonni...

Haglundin tapaamisen perumisestakin olin aluksi taipuvainen ajattelemaan samansuuntaisesti. Mutta olen kallistunut sille kannalle, että Haglundin ratkaisulle on myös hyviä perusteita. Hufvudstadsbladetissa (8.3.2014) hän toteaa, että sovittu neuvottelupäivä ei olisi ollut kovin hyvä Suomen ja Venäjän keskinäisen puolustuskysymysten käsittelylle. Suunniteltuna tapaamispäivänä paikalla oli myös Putin seuraamassa hyökkäysharjoitusta, mitä voi pitää harkittuna voimannäyttönä. Haglundin mielestä samana päivänä otettu kuva Suomen puolustusministeristä poseeraamassa Venäjän johdon ja sotilashenkilöiden kanssa olisi antanut maailmalle väärän kuvan Suomen asenteesta. Omasta puolestani uskon, että tällainen kuva olisi Venäjän propagandakoneiston toimesta hoidettu kotiin ilman muuta.

Lisäksi Haglund toteaa, että kriisiin liittyviin neuvotteluihin ei olisi ollut mahdollisuutta, eivätkä ne edes kuulu puolustusministerille, vaan ulkopolitiikkaa johtavalle presidentille, joka on ollut puhelinyhteydessä Putiniin.

Mt