Kirjoittaja Aihe: Luotatko virkavaltaan ?  (Luettu 2541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Luotatko virkavaltaan ?
« : 07.09.13 - klo:13:19 »
Minä en enää vähäänaikaan ja olen aika katkera asiasta.
Luotan liivijengeihinkin jo enemmän, tai ainakin kahteen niistä, ne pitää mitä lupaa.
Mitä isompi " herra " virkavallasta, niin sitä enemmän on syytä epäillä.
Rivipoliiseissa on hyvää porukkaa joihin olen aina luottanut, sellaisiin jotka ei halua mitään uraputkea vaan olla ihmisiä, sellaisiakin vielä onneksi on. 

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288596935257.html        :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #1 : 07.09.13 - klo:17:34 »

Ne voi olla ihmisinä vaikka mitä, mutta jos hoitaa työnsä ja on lain alla, nin ihan sama.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #2 : 07.09.13 - klo:20:38 »
Kyllä enimmäkseen luotan suomalaiseen virkavaltaan, mutta on siinä piirteitä, jotka mietittyttävät. Olen miettinyt paljonkin puolustusasianajajia, mikä heidän roolinsa on. Se on selvää, että ketään ei saa hutkia ennen kuin on tutkittu, mutta onko ihan pakko koko ajan neuvoa, että älä tunnusta. Vaikuttaa, että syytetyn asianajaja haluaa tarvittaessa valehdella itselleen ja muille, että murhaaja on syytön. Kieltämättä mielessä käy, että eräs asianajaja tekisi mieli panna syytetyn kanssa samaan koppiin.

Veikkaan, että Mika Myllyläkin olisi vielä oman perheensä parissa, jos kaikki hiihtäjät olisivat reilusti myöntäneet, että doping-aineita on käytetty. Luulisi olevan vapauttavaa saada tunnustaa, että on tehnyt väärin ja pyytää ja saada anteeksi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #3 : 09.09.13 - klo:19:13 »
Kyllä minä pääosin luotan virkavaltaan. Toki siinäkin joukossa on joitakin epäluotettavia.

nimimerkillä: poliisin vanha tuttu  :003:
Pyryharakka

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #4 : 10.09.13 - klo:06:29 »
Kun on kyse vähemmän vakavista rikosepäilyilyistä, en luota oikeuslaitokseen täysillä.
En epäile oikeuslaitoksen pyrkimystä oikeudenmukaisuuteen vaan minusta kerran näytti siltä, että oikeuslaitosjärjestelmällä ei ole halua taikka aikaa ottaa asiasta riittävää selkoa.

KErran oli tapaus, jossa mm. syyttäjä ja asianajaja (ja muutkin) epäilivät kavallusta. Aineistoa koottiin pikkutarkasti, jotka osoittivat, että kyseessä on kavallus. Raastuvanoikeus päätti, että ei ole kyse kavalluksesta vaan jonkinlaisesta velkasuhteesta, jossa epäity on velkaa hänet oikeuteen haastaneille.
Toinen henkilö tyytyi ratkaisuun.
Toinen vei asian hovioikeuteen.
Hovioikeus ehkä tutki asian tarkemmin taikka sitten syytetty jatkoi toimintaansa ja ylitti kavalluksen rajan tai mikä lieneekin syynä, päätyi siihen, että kyseessä on jonkinsortin kavallus, eli rikos.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #5 : 10.09.13 - klo:10:09 »
Alimpien oikeusasteiden osaaminen erityisesti talousrikosasioissa on puutteellinen - tämä ei ole niinkään moite kuin sen toteaminen, että ne asiat ovat erityisen monimutkaisia eivätkä aina suinkaan yksiselitteisiä. "Kuka sillä puukolla oikein löi" on sentään aika yksinkertainen kysymys ja vastauskin on periaatteessa selvitettävissä. Sen sijaan se, missä vaiheessa liiketoiminnassa mennään rikollisuuden puolelle, on hämärämpi asia.

Kokemusta on. Muuan asia todettiin käräjäoikeudessä lainmukaiseksi, mutta hovioikeus palautti asian takaisin uuteen käsittelyyn. Lopulta asiat menivät niin kuin pitkin, mutta kauan se kesti...

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #6 : 10.09.13 - klo:14:21 »
Minä en näistä asioista tiedä, joten kysyn: Suorittaako kaiken rikostutkinnan poliisi? Ja onko siellä tutkijoina mitään muuta kuin poliisin koulutuksen saaneita?

Ihmetyttää vain, kun vaikka talousrikostutkinnassa juuri saattaisi olla hyvinkin osaava joku sellainen henkilö, jonka fyysiset edellytykset nyt vain eivät poliisiksi riitä. Toisaalta eipä siinä tutkinnassa varmaan tarvitakaan kykyä roudata 50-kiloista säkkiä joku tietty metrimäärä, taikka uimataitoa.

Arvelisin, että poliisi on siinä ihan samanlainen kuin mikä tahansa viranomainen (tai kuka tahansa ihminen): omia erehdyksiään tai oman osaamisen puutteita on vaikea myöntää. Eli sen verran epäluotettavia nyt ainakin ovat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #7 : 10.09.13 - klo:15:49 »
On heillä ihan ammatti-immeissiikin.
Vaikeissa tutkimuksissa jelppii puolustusvoimat ja euroopan tutkimuslaitokset. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #8 : 10.09.13 - klo:18:06 »
Vanhaan hyvään aikaan poliisit kävivät pitämässä yläkoululaisille oppitunteja liikenneturvallisuudesta ja laillisuudesta. Siihen heillä oli osaavat miehet. Nyt ei kuulemma ole enää resursseja. Joku mainituista vanhoista saattaa tulla vapaaehtoisesti omalla ajallaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #9 : 11.09.13 - klo:07:19 »
Ylisummaan luotan maalliseen esivaltaan ja sen virkavaltaan. Jos jotain muuttaisin, niin sen, että luopuisin "poliittisista" lautamiehistä. Jäi yksi juttu yhdeltä lautamieheltä tekemättä, kun hänen piti lähteä käräjiä istumaan. Olin palvelun maksanut, kun kauniisti pyysi, ennakkoon ja tein sitten loput itse. Tästähän on muutkin kirjoittaneet.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #10 : 26.09.13 - klo:10:45 »
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288603119140.html

Tasavertaisuuslain mukaan kaikki olemme samanarvoisia lain edessä joten tästä päätöksestä johtuen ainakin talousrikos on kannatavaa.
Siis alkakapaa huijjata ?    :kahvi:

Vapaamuurareita ?
Illuminati ?
Toveri ?
Hyväveli ?     :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #11 : 28.09.13 - klo:20:16 »
Hankalaa on, että lipeää joskus juristiikan eli pykäläkikkailun puolelle, tai tulkinnanvaraisuuksiin sun muihin, ja hidasta on kuin mikä. Muuan kaupungin musiikkioppilaitoksessa kaksi saman instrumentin opettajaa riitautui niin pahoin, että kieltäytyivät tulemasta samaan ilmatilaan. Siis eivät istuneet samaan tutkintolautakuntaan.

Tämä koitui kalliiksi, sillä nyt piti palkata ulkopuolisia tai tilata lautakunta aina naapuriippilaitoksesta varsin kaukaa. Kaupunki esitti ultimaatumin: kummankin tuli tuoda lääkärintodistus ammattiin soveltuvuudestaan kuten aina virkaa vastaanotettaessa ja heidän toimenkuvaansa kuului tutkintojen arvostelu. Toinen meni lääkäriin, toinen haastoi kaupungin oikeuteen.

..............

Lopulta hän voitti, sillä etevä asianajaja löysi jonkin menettelytapapykälän, jonka mukaisesti kaupungin voitiin tulkita toimineen väärän kaavan mukaan. Kun kuulin tämän jo vanhan tarinan, olin hämmästynyt, sillä työnantajalla on oikeus tämä todistus pyytää. menettelytavasta vähät, onko virallistacpaoeria tai puuttuuko vesileima...   Kaupunki kuitenkaan ei joutunut maksamaan korvausta henkisistä kärsimyksistä, ja tämän jälkeen asianomaisen elämän pääsisältö onkin ollut yhtä käräjöintiin.
On myyty venettä, mökkiä, asuntoa, otettu velkaa. Opiskelijat alkoivat kiertää näitä kahta, sillä seurasi pitkä rupeama kunnianloukkaussyytteitä, heitä kun haastettiin 200 euron uhalla todistamaan niihin, oliko a sanonut B: lle tosiaan niin tai näin, ja sieltä ne palasivat itkien ja peloissaan.  Kuka sellaista muistaa.

................

Viime vaiheessa joku haastoi jonkun kunnianloukkauksesta vuodelta 22ennen sitä hetkeä jota elettiin, mahd. rahapulaan jouduttuaan. Joku siellä aina jonkin jutun voittikin, ja rikastui. Oli yleinen harrastus heillä.
 ............

Virkavaltaa en ole joutunut epäilemään mutta oikeuslaitosta tämän sässäämisen  jälkeen.

« Viimeksi muokattu: 28.09.13 - klo:20:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luotatko virkavaltaan ?
« Vastaus #12 : 29.09.13 - klo:10:36 »
Luotan.
wilhelmi niskasen jäljillä