Kirjoittaja Aihe: Tänään 38  (Luettu 33808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Tänään 38
« : 19.04.15 - klo:18:58 »
Edellisen ketjun vesistökysymykseen vastaan, että Tampereelta katsellen on Näsi- ja Pyhäjärvi (se täkäläinen) sulia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Tänään 38
« Vastaus #1 : 19.04.15 - klo:18:58 »
Vanhuus ei tule yksin.  Äänestäessä en viitsinyt kaivaa silmälasia...muistin numeron väärin...
ääni meni kokonaan hukkaan tai sellaiselle kelle en tarkoittanut...
Noh...ei kai nää hommat yhdestä äänestä ole kiinni...
Kohta alkaa seuraaminen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #2 : 20.04.15 - klo:09:25 »
Koko elisen ihmettelin että miten voi

Genoimo moi kata to reema suo
 tarkoittaa että tapahtukoon minulle tahtosi mukaan ja johan nyt kun ei tuo voi tarkoittaa tahtomista.

Tänään totesin ettei se tarkoitakaan vaan sanasi mukaan. Jotain järjellistä elämässä sentään on. Kirja sitten hajosi lopullisesti ja mikä ikävintä tässä hajosi myös alfasta alkuun joka ei ole minun vaan kirjaston ja teippi loppui tai rulla juoksi karkuun jatkuvaa repimistä.

Tämä on taas näitä joita epäilen tulevan ilmakehän äärimmäiseltä reunalta minuun :icon_eek: miksi minä rupesin tämmöiseen? On yksi syy mutta riittikö se? Tai on kaksi oikeastaan. Silti minä ihmettelen.

Huomenna on joka tapauksessa hyvä päivä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #3 : 20.04.15 - klo:09:27 »
Kiitos tästä päivästä minä kiitän joka tilassa nyt varmuuden vuoksi kun kerran käskivät.
Ja on pahempaakin sentään nähty.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 38
« Vastaus #4 : 20.04.15 - klo:09:58 »
On mentävä kännykkäkauppaan, sillä edellisessä on yksi vika se ei soi, vaikka muuten toimii.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #5 : 20.04.15 - klo:13:12 »
Jouduin huonon kohtelun uhriksi Muhoksella kaupan parkkipaikalla. Viereeni ajoi auto, josta nousi apukuskin paikalta vanha muorinraato siten, että ovellaan löi autooni pahan kolhun. Ovensa oli niin tiukassa autoani vasten, että hänen piti nykiä se pinhuusista irti. Hän lähti kylmän rauhallisesti kävelemään kauppaan. Kuskina hänellä oli vanha mies, joka oli ihan jalaton ja huonokuuloinen. Katsoimme yhdessä vikapaikan. Yritin hänelle sanoa, että vaimonsa olisi pitänyt tämä asia minun kanssani hoitaa - ei jotenkin mennyt jakeluun. Jäi tympeä mieli päälle. Eiväthän tuollaiset ole rakentavia kansalaisia. En ruvennut riitelijäksi, olkoon näin. Minun tuurillani olisin saanut silmilleni pahasuisen eukon. Jos pidän Dacian vanhaksi, niin ei silloin tarvitse ajatella yhtä rujoa kohtaa. Muori lähti paikalta pois niin nopeasti, etten hänen kasvojansa edes oikein nähnyt. Näkiköhän tuo, että olen porvari ja käyttäytyi huonosti. Vai oliko "sahanjauhot" kohmeessa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 38
« Vastaus #6 : 20.04.15 - klo:13:14 »

   Otan osaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 38
« Vastaus #7 : 20.04.15 - klo:13:27 »
Kävin kirkkokansliassa hakemassa virkatodistuksen. Samalla keskustelin haitapaikka-asiasta.
Sain kaksi osaavaa ja mukavan nauravaista ' palvelijatarta* siellä.
Pelatusarmeijan kirpparilla ei ollut aivan yhtä leppoisa naisihminen. Sain kyllä minulle kuuluvan 15 % alennuksen vaikka jäsenkortti ei sattunut olemaan mukana. Tomera komento pitää se  a i n a  mukana.

Meinasin laittaa orvokintaimet koulutukseen, mutta ulkona on niin kylmä pohjoinen ilmavirtaus etten kehtaa sinne. Keskiviikkoon jää, silloin lämpiää sää  :icon_sunny:

Veneheiton veli, minä olisin kyllä leimahtanut. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #8 : 20.04.15 - klo:14:43 »
Tuohon ylös PekkaV:lle ja Mummille. Oli ne sellaisia ihmisiä, että "tasaan vasta taivaassa". Sitä olen miettinyt, että jos sille muorinraadolle olisi vastaavasti käynyt, olisiko hän ollut ja kuinka paljon "rupliansa" vailla. Kirjailija Kalle Päätalon isä puhui aina muorinraadoista tai naisentunkioista ollessaan tympeällä päällä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #9 : 20.04.15 - klo:20:16 »
Kun tämä on jokaisesta niin mahdottoman mielenkiintoista niin pidän ainakin minuutin raon kreikan opiskelussa. Oli se kun piti yksinään lukea, enkä kinä aina ymmärtänyt mitä siinä Moodle kirjassa sanotaan siis suomeksi. Se varmasn se Lampropoulos käänsi sen.

Voitila kyllä vastasi kun kirjoitin että on varmaan virhe muttei juuri muulloin. Oli muuten virhe kun totesin paitsi yhtä kertaa. Enkä saanu harjouttelusivuja auki.

Mutta antoihan hän minun seurata ja tenttiä mikä on tänä aikana muuten hyvin harvinaista!  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 38
« Vastaus #10 : 21.04.15 - klo:09:17 »
Vanhat avioparit ajattelevatkin samoja asioita. Tuli ilmi taas kun podimme ' mitä tehdään tänään' kysymystä.  Välillä on näet keksimällä keksittävä ajakulua.

Esitin toiveen ajella Vääksyn kanavalle katsomaan kevään tuloa siellä. Kun sanoin sen, niin Matti: Olin ajatellut ihan samaa.
Hän lisäsi että mentäisiin Majakalle syömään. Hän on ulkoruokinnan kannattaja useammin kuin minä. Minulla on 'maitti' siihen vähentynyt.

Illaksi väsään omista herkkutateista sopan, mustalla Koskenlaskijalla ja persiljalla suurustettuna.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 38
« Vastaus #11 : 21.04.15 - klo:11:51 »
Uhhh miten väsyttää, ja miten mukavaa kun ei tarvi tehdä niin mitään lukemista koko päivänä. Vaikka ulos täytyy päästä. Kohta täytyy taas jotain sillä sisarella on syntymäpäivä enkä jaksais ommella fleeceä loppuun. Taidan siirtää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #12 : 22.04.15 - klo:07:42 »
Kolmeen asti puuhailen omiani, sitten sorvin ääreen nuorentumaan. Tänään yritän saada maalia auton fiksaukseen. Minulla on kaksi mahdollisuutta sen saamiseen. Kysyn samalla kummassakin liikkeessä arvion, että paljonko maksaa 95 tuhattakilometrin huolto. Jos pitää sellainen jakopään remmi vaihtaa, juttu on vähän hintavampi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 38
« Vastaus #13 : 22.04.15 - klo:08:44 »
Miehet ovat käyneet nostamassa meidän maukuu-aittaa kun pari sen pilaria vajoaa aina vaan. Aitta on tehty 1971, mutta vajoaminen jatkuu kun pilarin alla ei ole mitään levikettä kuten kiveä tai vastaavaa.  Pilari on turhan soukka ja siksi uppoaa yhähiljalleen moreeni maassa. Tänään mennään katsomaan miltä nyt näytää.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 38
« Vastaus #14 : 22.04.15 - klo:10:56 »
Miehet ovat käyneet nostamassa meidän maukuu-aittaa kun pari sen pilaria vajoaa aina vaan. Aitta on tehty 1971, mutta vajoaminen jatkuu kun pilarin alla ei ole mitään levikettä kuten kiveä tai vastaavaa.  Pilari on turhan soukka ja siksi uppoaa yhähiljalleen moreeni maassa. Tänään mennään katsomaan miltä nyt näytää.
Onpas tuttua puuhaa Sinullekin siunaantunut. Kun pirtti Veneheitossa peruskorjattiin, niin v-32 valokuvasta pääteltiin tasoa tälle ajalle. Iso laakakivikin painuu kaksi kertaa oman korkeutensa sadassa vuodessa.
Näyttää varmasti hyvältä, kun on nostettu ja vaakasuorassa.