Äänestys

Maailma sai minut kontolleen...

30-luvulla tai aiemmin
1 (0.9%)
40-luvulla
6 (5.3%)
50-luvulla
8 (7%)
60-luvulla
11 (9.6%)
70-luvulla
15 (13.2%)
80-luvulla
54 (47.4%)
90-luvulla
17 (14.9%)
aivan hiljattain tai sen jälkeen
2 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 106

Äänestys päättynyt: 20.07.05 - klo:21:04

Kirjoittaja Aihe: Syntymävuosigallup  (Luettu 44429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Re: syntymävuosigallup
« Vastaus #60 : 18.06.07 - klo:13:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Tina Yvonne"
Olipas yllätys, että täällä on niin nuorta väkeä, kaikella kunnioituksella !


Tätä foorumia jossain vaiheessa melko aktiivisesti markkinoitiin nuorten tapahtumissa, joten kaipa sillä on seurauksensa! :) Itse pidän juurikin tällä foorumilla siitä, että väki on niin eri ikäistä ja mallista, mutta tulee silti juttuun keskenään.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Syntymävuosigallup
« Vastaus #61 : 18.06.07 - klo:13:14 »
Pitäisikin taas osata markkinoida "vanhempien" tapahtumissakin. Sitä hommaa voisi ihan kuka tahansakin tehdä. Mainita, että käykääpä tutustumassa ja rekisteröitykää keskustelemaan körttiasiasta tai körttihengessä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Yksi vanhus
« Vastaus #62 : 18.06.07 - klo:14:28 »
Onpa tuota tehtykin varttuneemman väen keskuudessa, mutta monet kertovat käyvänsä säännöllisesti lukemassa vaan eivät kirjoita Pitävät sitä nuorison harrastuksena. Olen yrittänyt muuttaa käsityksiä,mutta seon hidasta työtä ja vähän on mahdollisuuksia. Jatketaan projektia ja yritetään kysellä heiltä, millä heidät saataisiin mukaan.

Onko muilla ideoita, miten heidät saa rekisteröitymään ja kirjoittamaan? Toivottavasti ainakin ne, jotka lukevat tämän tekevät parannuksen asiassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Syntymävuosigallup
« Vastaus #63 : 18.06.07 - klo:18:12 »
Ei taida olla fiksu idea, mutta entäs semmoinen, että olisi "varttuneempien" palsta? Ainakin tämä "yleinen keskustelu" on nuorison paikan maineessa. Tuota seuratupaa voisi jotenkin kehittää niin, että sitä kautta varttuneemmatkin löytäisivät sisään ja rohkenesivat kirjoittaa yleiseenkin keskusteluun. Nyt se on niin hiljainen paikka.

Toinen juttu, että varttuneemmat tulisivat selkeästi esiin. Nyt he sekoittuvat nuorisoon niin etteivät ulkopuoliset tiedä, että täällä on heitäkin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Syntymävuosigallup
« Vastaus #64 : 18.06.07 - klo:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"


Toinen juttu, että varttuneemmat tulisivat selkeästi esiin. Nyt he sekoittuvat nuorisoon niin etteivät ulkopuoliset tiedä, että täällä on heitäkin.


Kyllä minun kuvastani pitäisi näkyä, etten ole ihan äsken syntynyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Syntymävuosigallup
« Vastaus #65 : 18.06.07 - klo:18:52 »
:)
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Syntymävuosigallup
« Vastaus #66 : 18.06.07 - klo:19:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ei taida olla fiksu idea, mutta entäs semmoinen, että olisi "varttuneempien" palsta? Ainakin tämä "yleinen keskustelu" on nuorison paikan maineessa. Tuota seuratupaa voisi jotenkin kehittää niin, että sitä kautta varttuneemmatkin löytäisivät sisään ja rohkenesivat kirjoittaa yleiseenkin keskusteluun. Nyt se on niin hiljainen paikka.


Sinänsä hauska ajatus, kun ihan alkujaanhan täällä oli erikseen nuorten palsta. Oli tarkoitus, että josko siellä sitten voisivat nuoret enempi jutella Aholansaaren ym. kuulumisiaan ja niitä näitä muutenkin. Ei se jako kuitenkaan oikein toiminut, vaan yleinen keskustelu se taisi ne nuortenkin keskustelut pääasiassa vetää. Ja sitten taas toisaalta kuului toivetta, ettei körttitoimintaa tulisi ollenkaan ikäryhmäjaotella; ei ole nuorten seuroja, ei vanhusten seuroja jne. - on vaan seuroja ihan kaikkien tulla. Sama foorumilla.

Ja kyllähän täällä nytkin nämä muutamat aktiiviset vanhemmat (joka on? +30v, +40v, +50v, +60v, +70v?) oikeasti osallistuvat yleisenkin puolen juttuihin. Ehkei sitä aina vaan tunnistakaan pelkästä kirjoituksesta / nimimerkistä - toisaalta taas hyvä niinkin.

Mites seuratupaa kehitettäisiin? Välillä siellä on ollut voimissaan ihan varsinaista seuranpitoketjua, välillä yritystä kuukauden kysymykseen. Kalistaja on ansioitunut välillä ahkerana ketjujen aloittajana. Ehkä vaan jokin mehevä aihe, joka herättäisi keskustelua? Ainaisia naispappeuskiistoja yms. on kyllä varmasti nähty jo ihan riittävästi..

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Syntymävuosigallup
« Vastaus #67 : 18.06.07 - klo:19:07 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"


Toinen juttu, että varttuneemmat tulisivat selkeästi esiin. Nyt he sekoittuvat nuorisoon niin etteivät ulkopuoliset tiedä, että täällä on heitäkin.


Kyllä minun kuvastani pitäisi näkyä, etten ole ihan äsken syntynyt.


Uskaltakaapa muuten muutkin laittaa kuvianne profiiliinne näkyviin. Tai jos ei omaa, niin vaikkapa jokin muu mukava / kuvaava kuva. Sehän tapahtui tuolta ylälaidan Omat asetukset -linkistä.

Poissa tuomenkukka

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Syntymävuosigallup
« Vastaus #68 : 18.06.07 - klo:20:40 »
Nyt vasta huomasin tässä ikäkyselyssä, että onpa täällä todellakin nuoria ihmisiä, osa ihan lapsia vielä. Itse olen syntynyt 50-luvulla ja näköjään vähemmistönä täällä, mutta mitäpä siitä.

Olen huomannut, että tuo Seuratupa on aika hiljainen. Käyn siellä aina silloin tällöin kurkkaamassa, mistä puhutaan.

Herättäjäjuhlat lähestyvät ja on mukava saada ne joskus tänne eteläiseen suomeen myös. Minun on hankala lähteä pohjoisemmille paikkakunnille. Nyt täältä Helsingistä pääsen päiväseltään junalla Lahteen. Ja eikös ole niin, etä ensi vuonna Herättäjäjuhlat ovat Espoossa? Körttikansaa on täällä Etelä-Suomessakin. :D

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Syntymävuosigallup
« Vastaus #69 : 18.06.07 - klo:20:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Uskaltakaapa muuten muutkin laittaa kuvianne profiiliinne näkyviin. Tai jos ei omaa, niin vaikkapa jokin muu mukava / kuvaava kuva. Sehän tapahtui tuolta ylälaidan Omat asetukset -linkistä.


Olkoon sama kuva kuin parilla muullakin foorumilla. Siinä on monellakin tasolla jotain minua kuvaavaa, eikä oma pärstäni loppujen lopuksi siitä kovin paljon poikkea. Ehkä tässä on jo aika tuoda hieman omaa persoonaa esiin, kun täällä tulee kuitenkin vietettyä aikaa melko säännöllisesti.

Minusta tuntuu, että Internet-keskustelu ei ole yleisesti vanhempien ihmisten "juttu". En usko palstajaon olevan täällä mitenkään vaikuttava tekijä siinä, että nuoret käyttäjät ovat aktiivisempia. Ehkä jotain muutosta voisi saada aikaan esimerkiksi viihde- ym. juttujen erottamisella omille alueilleen, mutta en tiedä, olisiko sillä sanottavaa merkitystä näin pienellä foorumilla.

Niin, ja minä olen syntynyt 80-luvulla. 1982, jos tarkkoja ollaan.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Syntymävuosigallup
« Vastaus #70 : 18.06.07 - klo:20:51 »
Lainaus käyttäjältä: "tuomenkukka"
Itse olen syntynyt 50-luvulla ja näköjään vähemmistönä täällä, mutta mitäpä siitä.


Niin sitä pitää, joukkoon sopii, ja ehkä taas vähän useampikin ennen näitä 70-80-90 -lukuja syntynyt uskaltaa mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "tuomenkukka"
Ja eikös ole niin, etä ensi vuonna Herättäjäjuhlat ovat Espoossa? Körttikansaa on täällä Etelä-Suomessakin. :D


Espoossapa hyvinkin. Etelä-Suomi onkin nykyään varsin körttivahvaa aluetta sekin. Muuttoliike kai lähinnä on työtä tehnyt.

Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Niin, ja minä olen syntynyt 80-luvulla. 1982, jos tarkkoja ollaan.


Se olikin hyvä vuosi.  :wink:

Hölkänen

  • Vieras
Syntymävuosigallup
« Vastaus #71 : 18.06.07 - klo:21:12 »
Täysin samaa mieltä.  8)

Poissa Tina Yvonne

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Syntymävuosigallup
« Vastaus #72 : 18.06.07 - klo:22:10 »
Sainpas aikaan kirjoituksien ryöpyn, kun ilmoitin ihmetykseni foorumilaisten nuoresta iästä. Ei ollut tarkoitus. Jotenkin vaan olen aina mieltänyt fiksusti keskustelevat (kirjoittavat) ihmiset itseni ikäisiksi  tai ainakin vähän vanhemmiksi. Johtuu kai siitä, että usein chattipalstoilla nuoret kirjoittavat melko ala-arvoisesti, vaikka on sensuuriakin, silti teksti on usein pahaa luettavaa.

 Olen vasta alkanut käyttää tietokonetta, ja yritän itsekseni opetella sitä käyttämään. Olisin kovasti mielelläni laittanut kuvani tuohon sivusarakkeeseen, vaan eipä taitoni riittäneet. Kuvia minulla on Picasassa. En ymmärrä tuota avasa-juttua. Ehkä joku tuttu avustaa jossain vaiheessa. Nyt juuri ei kyllä itseasiassa muistu mieleen ketään tietokonetaitoista lähistöllä.

  Saattaapi olla, että me vähän vanhemmat tavalliset ihmiset, emme osaa liikuskella tässä nettimaailmassa niinkuin nuoret, jotka ovat ikäänkuin kasvaneet sisälle siihen.
 Olen ollut kotiäitinä lähes koko ikäni ja tipahtanut kelkasta jo ajat sitten. Mieheni on 59-vuotias ja samassa tilanteessa. Uuden oppiminen tuntuu todella hankalalta.

 Olen kuitenkin iloinen siitä, että löysin tällaisen linkin ajatustenvaihtoon. Olemme täällä ulkosaariston ulommaisella luodolla melkoisen eristyksissä, kesällä on elämää enemmän, talvella tällaiset yhteydenpitomahdollisuudet arvossa arvaamattomassa.

Oikein hyvää kesänjatkoa teille kaikille !
Olen lammas pienoinen, karitsainen Jeesuksen !

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Syntymävuosigallup
« Vastaus #73 : 18.06.07 - klo:22:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Tina Yvonne"
Sainpas aikaan kirjoituksien ryöpyn, kun ilmoitin ihmetykseni foorumilaisten nuoresta iästä. Ei ollut tarkoitus.


No mutta, sehän oli oikein mainio ihmetyksen ilmoitus - siksipä juuri, että keskustelua syntyi.

Lainaus käyttäjältä: "Tina Yvonne"
Olisin kovasti mielelläni laittanut kuvani tuohon sivusarakkeeseen, vaan eipä taitoni riittäneet. Kuvia minulla on Picasassa. En ymmärrä tuota avasa-juttua. Ehkä joku tuttu avustaa jossain vaiheessa. Nyt juuri ei kyllä itseasiassa muistu mieleen ketään tietokonetaitoista lähistöllä.


Voit lähettää kuvan tai linkin siihen vaikka minulle spostitse (liisa.kuparinen@h-y.fi), niin voin sen siihen pienentää ja lisätä.

Poissa Tina Yvonne

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Syntymävuosigallup
« Vastaus #74 : 18.06.07 - klo:23:28 »
Näinhän tässä tuntuu koko yö kohta menevän, yhteyskin on jo pari kertaa katkennut. Miehen kanssa lähetettiin juuri kuva minusta sinulle, Liisa. Tulee hänen työsähköposti osoitteesta. Toivottavasti se käy. Onkohan kuva tullut, ja onko laadultaan sopiva ? Kyllä vielä jonain päivänä hallitsen nämä tietokonehommat, vai onko epäilijöitä ?
Olen lammas pienoinen, karitsainen Jeesuksen !