Kirjoittaja Aihe: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki  (Luettu 4655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #15 : 01.09.13 - klo:16:25 »
Enpähän lukenut linkkiä mistä ketju lähti liikkeelle.
Ketjun aiheen sanat on kyllä syytä "ottaa vakavasti".
Parempi olisi ilmeisesti etsiä iloista ja positiivista elämän asennetta.
Harvemmin asiat valittamalla paranee, mutta positiivisella ja myönteisellä asenteella
vaikeuksista on paremmat mahdollisuudet selviytyä. :eusa_angel:
mutta parempi silti niitä "valittaa" tai purkaa jollain tavalla kuin pitää kaiken sisällänsä. ettei poksahda.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #16 : 01.09.13 - klo:16:32 »
Joo, näinpä on...en tiedä miten kaikki vaivat nyt tähän kasautuukin...
Selkäkipukin piti tulla, en tiedä voinko kaikesta ruokkimaani punkkiakaan syyttää :017:

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #17 : 02.09.13 - klo:21:37 »
Tämän lauseen olen lukenut jo vuosia sitten erään buuseen ovessa, ollen mietelauseena. Sillä on kuitenkin traaginen yhteys ihmiskohtaloissa ja koettelemuksissa joita kaikki ihmiset jossainvaiheessa elämäänsä saavat.  :kahvi: Todelliset vaikeudet kohdatessaan ihminen lähestyy korkeimpaansa rukouksin ja mietiskelyn avulla kun joskus saamme tuta ettei ihmisten apu riitä vaan olemme todellakin vain JA AINOASTAAN JUMALAN ARMON VARASSA. Koettelemusten ollessa näin kovat on yhteisellä RUKOUKSELLA valtava merkitys, niinpä rukoilkaamme kaikkien niiden läheistemme ja ystäviemme puolesta jotka ilman omaa syytään ovat joutuneet kokemaan koettelemuksia. Todellisten vaikeuksien ja pienten vaikertamisien ero on siinä että muistaisimme tämänkin menevän ohitse. Jeesus eli synnittömän elämän ja siitä huolimatta sai kärsiä helvetin kauhut jotta me ihmispoloiset saisimme syntimme anteeksi. Pieniä ne loppujen lopuksi ovat minun vaivani jos vertaan sitä JOBin kirjan opetukseen. Olen kuitenkin heikko ihminen ja siksi pyydän että saisin tukea kanssamatkustajiani ja että nämä tukisivat minua tällä kaidalla tiellä ja korpivaelluksella. Olkoon herran siunaus teidän kaikkien kanssa. Niin Riitta-mumminkin kanssa.  :icon_rolleyes::icon_rolleyes:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #18 : 03.09.13 - klo:07:09 »
Kiitos kaikille jotka minua muistavat. Tiedän että on monia jotka eivät sitä täällä näin kauniisti ilmaise kuin nyt pappakokin.
Ensisäikähdykden jälkeen olen luottavaisella mielellä, nyt on kuudes päivä ja kohta olen lähdössä silmäpolille lisätutkimuksiin. Kysyn lupaa päästä huomena sieniretkelle.
Enneunessani kello ei ollut vielä puoliyössä. Olen myös tallettanut sanat; Kämmeneni hipiään olen sinut piirtänyt. Olen siis Jumalan kämmenellä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #19 : 03.09.13 - klo:09:36 »
Se kämmen on vielä kovera.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #20 : 03.09.13 - klo:14:46 »
Toivottavasti Riitta-mummin silmäpolikäynti meni hyvin, tilanne paranee, ja pääset sieniretkellekin :eusa_pray:
Täällä ainakin sääkin näyttää hyvältä :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Joka vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki
« Vastaus #21 : 03.09.13 - klo:15:21 »
Kävin tutkimuksista mutta lääkäri on vasta 12.9. jolloin tiedän mitä voin ja mitä en voi touhuta. Sieniretkelle ei lähdetä ennen sitä.
Muuten voin oikein hyvin, mutta makuulta ei lukeminen käy, opettelen nyt lukemaan istualtani ja vain 1 tunti korkeintaan kerralla.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)