Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 26060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #15 : 15.07.15 - klo:17:24 »
Kävimme ostarilta etsimässä hiekkaleluha, mutta niitä oli nuukasti. Vihdoin äitiys- ja lastentarvikeliikkeestä Mothercaresta takaseinältä löytyi pari lelua. Ulkona on tänään 34astetta ja kosteaa, joten hiki tulee jo varjossa istuessa. Valitettavasti vihta jäi kotiin.

Kostea ja kuuma aina vähän rasittaa koska hiki ei haihdu. Onnea jatkomatkaan matkustavaisille.uskontotiede osaltani edistyi,totean ettei kesä kuulu opiskelukuukausiin.

Hännättömän oravaparan kohtalo askarruttaa. Siilit kun majoittuvat terassille tulee tietysti huomioida ettei heille ole osoittaa vessaa. Toinen on vähän vatsatautisen tuntuinen. Kuurattu on tolulla ja itse asiassa olin tyytyväinen kun teon teettivät. Tänä keväänähän pesu jäi.
« Viimeksi muokattu: 15.07.15 - klo:17:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #16 : 16.07.15 - klo:09:04 »
Koska on Oulun reissu edessä, jätin Bukefalokseni vielä talliin. Nimitän mitään pelkäämätöntä Zetoria joskus Aleksanteri Suuren hevosen nimellä. Perunamaata ei voinut enää mullata, se on märkä ja jo liikaa kasvanut. Kukannuppujakin näin. Siispä vain myrkytin 1.kerran jotakin tautia vastaan. Mikäs sitä oli vaossa kävellä raavaan miehen.
Tällaisena märkänä kesänä tahtoo rutto tulla vaivaksi.
Niin, oikeastaan lienee niin, että Bukefalos oli pimeää pelkäävä ratsu. Zetorissa on oikea ! etuvalo kunnossa  :003:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 41
« Vastaus #17 : 16.07.15 - klo:10:30 »
Muistin oitis kuinka Oitis opetteltiin historiaa.
Oli jäänyt haavihin ;  Bukefalos, ratsuni mun.  Aleksanterin hevonen.
...
Minä lennän Pegasoksen viivin
luolaani kuin peikko hepeämään hiivin.
...

runo hevosille:   https://sites.google.com/site/visayardstext/home/satakyyskytmerkkitrokeeta/taiteilijaelaemaeae

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #18 : 16.07.15 - klo:18:49 »
Nautihan lämmöstä ja vehreydestä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #19 : 16.07.15 - klo:18:50 »
Mitähän oikein kirjoitin ja mihin? Tarkoitin Sepposille. Enpähän honannut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 41
« Vastaus #20 : 16.07.15 - klo:19:01 »
Kiitos vaan,  otin vastaan hyvillä mielin.   Nautittu on, etenkin päiväunista kahteenkin kertaan.
Ensin aamuisen reippaahkon lenkin jälkeen. Sitten ruokaperäiset.    :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #21 : 16.07.15 - klo:22:07 »
Siiliryppään hoidossa ja hännättömän oravan tyynnyttelyssä ja ravitsemisessa menee aikani. Tämä kesä on ollutkin kaupunkikesäksi jokseenkin tyrmistyttävä. Ensin se hemppojoukkue sitten oravat sitten siilit ja oravapoikueen hännätön huolta tuottava jäsen.

Ei ikinä ole kokoontunut näin luomakunta ympärilleni. Onkohan niillä jotakin asiaa  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #22 : 17.07.15 - klo:07:58 »
Saamme arvovieraita Savon kaupungista huomenna. Tänään siis siivoan oman osuuteni - sauna, pihan ruohot, turhat romut pois näkyviltä jne, jne

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #23 : 17.07.15 - klo:18:05 »
Vaihdoin MTD-päältäajettavaan leikkuriin Oulusta saamani uudet terät. Eipähän ravista ajo ja ruoho lentää niin iloisesti sivulle. Terissä on vähän kurvikkaampi muoto, mikä lisää ilman puhallusta, selitänköhän tämän oikein.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #24 : 18.07.15 - klo:04:11 »
Huomanna lähdemme kotiin. Yritämme saada tämän lämmön mukaan kun sitä kuukemma siellä kaivataan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 41
« Vastaus #25 : 18.07.15 - klo:07:09 »
Tänään olemme menossa kaksosveljesten synttäreille Padasjoelle. 60 + 60 vuotiaat olen tuntenut yli 51 vuotta.
Juhlapaikka on Padasjoen satamassa. Kuhinaa riittää, sillä menossa on Päijännepurjehdus  ja  Vääksyssä raikaa Kanava-rock.

Muutoin pidämme puuhasteluistamme vapaata ja nautimme kauniista säästä pihassa
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #26 : 18.07.15 - klo:07:46 »
Pikku kävelyretki Rokuan kansallispuistossa ja tuohien keruuta tien varresta isolta lanssipaikalta, jos vanhat merkit paikkansa pitävät  :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #27 : 18.07.15 - klo:12:07 »
Eilen keljulla säällä tuli viimein korkattua osaltani uusittu paikallisuimahalli, en kadu. Mietin ankarasti oliko vanhassakin altaassa todella kahdeksan rataa.

Poreallas oli kovin taidokkaasti uusittu. Ainoa selvä moka on uusi kaakelilattia joka on tolkuttoman liukas entiseen verraten. Mutta lastenallas on suuri ja kunnollinen.
 

Saatan poiketa uudestaan tänään. Eilen oli tilaa osittain  koska oli Ramadan-juhla, se näkyy täällä monin tavoin.

Tänään keskityn jälleen ciilien palveluun, mietin milloin pesaista matto johon on jätetty mahdollisesti tärkeitä viestejä ja teen ut:n tehtävän päätökseen. Onneksi se lähes jo onkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #28 : 18.07.15 - klo:17:59 »
Kävelimme suunnitelman mukaan Rokualla. Täytyy sanoa, että sää on hieno ja nuoria ihmisiä oli reitillä ihan paljon. Yhden tunnistin isänsä ulkonäöstä, palvelimme isän kanssa aikanaan samassa kohortissa. Maailma on pieni.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 41
« Vastaus #29 : 18.07.15 - klo:20:14 »
Tänään oli vesijumpassa tavallinen määrä jumppaajia, parikymmentä. Eilen oli halli niin täynnä, että pukukaappia piti jonottaa. Vesijumpassa oli ainakin 80 jumppaajaa, ja lisäksi oli menossa lasten uimakouluja. Huh, onneksi parin viikon päästä aukeaa vuosihuollon vuoksi suljettu toinen "keskustan" uimahalli, se kolmas on 20 km päässä.

Onnea on, kun kaikki lapset ovat kotona. Neiti Nuorimmainen kävi kaverinsa kanssa katsomassa pesäpalloa. Perheenä lopetimme sen harrastuksen, kun rakennettiin uusi pesäpallokenttä ja uudet äänentoistolaitteet. Kuulutukset ja kannustusmusiikki oli niin kovalla, että minua alkoi jopa ahdistamaan, enkä halunnut lasten korvia rasittaa moisella melulla. Nytpä sitten olen ihan pihalla, kuka pelaa missäkin ja mikä joukkue on hyvä (paitsi Sotkamo). Vuokatinlomillammekaan emme ole viitsineet lähteä katsomaan Jymyn pelejä, milloin on ollut liian kylmää ja milloin on ollut liian kuumaa... Joskus nuorenaparina ajelimme otteluihin kotoa Muhokselle, Pattijoelle, jopa Kiteelle, kun olin Pohjois-Karjalassa töissä, ja Itä-Länsiä kierrettiin useinkin katsomassa kavereitten kanssa.