Kirjoittaja Aihe: Tänään 70  (Luettu 24370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Tänään 70
« : 02.07.19 - klo:10:20 »
Joka aamu on armo uuus, miksi huolta siis kantaa....
Jeesus kantaa meitä, auttaa tänäänkin!
Avasin uuden ketjun.   :109: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 70
« Vastaus #1 : 04.07.19 - klo:22:27 »
Tuli käytyä kirkkokonsertissa pitkästä aikaa, siis sellaisessa missä ei laulamisesta
tietoakaan.
Täällä kävi Virtuosi di Kuhmo....kuusi jousisoitinta soittajineen.
Soittivat mm. Beethovenin 6. sinfonian...olihan se hienoa...paljon oli kuulijoita paikalla.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 70
« Vastaus #2 : 04.07.19 - klo:23:08 »
Minäkin kävin tänään kirkkokonsertissa. Olikin harvinaislaatuinen konsertti, kantelekonsertti. Duo Selina. Oli todella miellyttävää kuunneltavaa. Tässä teille pieni makupala. https://www.youtube.com/watch?v=W3_x0c85SYA    :eusa_clap:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #3 : 11.07.19 - klo:11:15 »
Aloin kastella auringonkukkia ja siinä samassa kaurahalmetta, joka ei ole iso tietenkään. Huonosti tämä kesä kasvattaa, onko niin kylmää, nuukailinko lannoituksessa vai kuivuusko vaimaltaisi. 60 mm on vettä satanut.

Puita olen lisäksi särkenyt, että huomenna taitavat kartanoon haetut tehdä välipään. Kävinkin eilen rämeellä kaatamassa seitsemän koivua maata päin. Piti tehdä kaksi reissua, kun olin unohtanut kamppeita matkastani. Jäi saha kiinni konkeloon kaatuneeseen puuhun. Oli lopulta kiva ajella vain ja ajatella sinisä ajatuksia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 70
« Vastaus #4 : 11.07.19 - klo:13:05 »
Morjensta taasen!   :eusa_angel:

Mitähän ne veljen siniset ajatukset on...olispa mullakin...tai ehkä onkin.
Sää on pilvipoutainen, tyynehkö, tuulipukukeli...jos pyörälenkkiä ajattelen...
Voihan olla että menenkin...kahtotaan...ramasee vaan niin vietävästi, monta lyhyttä yötä.
Ranskan ympäriajo olisi vuorietappipäivässä, sekin kiinnostaisi...olen muuten viisi päivää
katsellut pötköön sitä hommaa, liki koko lähetykset...uutta minulla sellainen...
Toki tässä sivussa vähän naputellut samalla....

Voi voi sentään..."kevään" viimeisin yhtiökokous jäi pahasti vaiheeseen...kerran siirsinkin...
Onhan se nyt sovittuna uusiksi, kutsut lähteneet....
Sen verran keskiössä olen että siellä rytisee oikein kunnolla...tällaista ennakkotietoa...
Taidanpa soittaa alkuviikosta Kiinteistöliiton lakimiehelle...valmistautua vähän etukäteen
että tiedän sitten kokouksessa kertoa missä rajalinjat menee ja mikä on toiminta-alue...
No juu, joskus vaikeampia juttuja...
Katson siinä kokouksessa ja lakimiehen vastauksenkin perusteella koitanko mennä vielä
tuon tilanteen läpi...vai jätänkö homman kesken niin sanotusti.

Muuten, tietääkö kukaan onko Kanta-Hämeeseen johonkin tulossa mustikoita? 
nimimerkki vinkistä vaarin ottava... :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #5 : 11.07.19 - klo:14:42 »
Luin Kotimaa lehden kirjoituksen Herättäjäjulhlista ja suosittelen kaikille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #6 : 11.07.19 - klo:15:04 »
^
^
Pitää näin nuolenpääkirjoituksella osoittaa kohta, jota tarkoitan siis Veli Vn:n tekstiin, että mitä ovat siniset ajatukseni. Mitä milloinkin, ilman stressiä tietysti. Olen erilainen tänään kuin ennen. Pää nyökässä ja ryhtiä ei ole, mutta pallea kasvaa, sillähän hengittelen :003:.

Kesä on kivaa aikaa, vaikka moittivat viileäksi. Minulle lämpö riittää, kulloinenkin, sillä eläkeläisenä pystyy palaamaan pirttiin hakemaan "pässin pökkimää" lisäksi, jos silla ja säteri ei riitä.
Poika tuli aikaa viettämään, lapset ovat siellä toisessa mummolassa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 70
« Vastaus #7 : 14.07.19 - klo:12:27 »
Aurinkoista pyhäpäivää!

Jotenkin riittämättömyyden tunne päällä, monesta suunnasta, monesta syystä...
ehkä "aika hoitaa"...
Toisaalta olen kyllä sitäkin saanut kokea että pikkuasiat loksahtaa kohdilleen
kerta toisensa perään.

Veli veneheitto toisaalla kertoi Langinkoskesta.
Tulipa mieleeni että sielläkin on tullut käveltyä poikieni kanssa reissussa.
Todella mukavat muistot näistä kansallispuisto- ym. reissuista poikien kanssa,
vaikka muutoin olemiseni läsnäolevana isänä on ollut sitä sun tätä...
esimerkiksi muistoissani on tulikirjaimin vanhemman poikani sanat:
"Isä yritti leikkiä mun kanssa"....käääk!!!
No, alkuviikosta papalla edessä jotain...
Pojat menossa Metallican konserttiin...viihtyisin kyllä minäkin siellä...mutta en nyt mene...
Koko "tylleröperhe" oli tuloillaan meille samalla, mutta vaimon toipuminen pyöräkaatumisesta
esti sen vilkkaan tilanteen.
Keskimmäinen tyllerö on kuitenkin tulossa, ja nyt on paljon papasta kiinni miten aika sujuu
vai pääseekö äidin ikävä yllättämään kesken reisun, sitten ollaan ehkä vähän hukassa...
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 70
« Vastaus #8 : 14.07.19 - klo:19:38 »
Sattumalta muissa reissuissa kun olimme ajettiin ohi kauppakeskus Redin ja kun en ole siellä milloinkaan käynyt, niin ehdotin, että käydään katsomassa.

Tosi hiljaista oli - ehkä viisi asiakasta. Lähes jokaisessa myymälässä oli isot kyltit alennusmyynneistä. Olipa jolloin konkurssiloppuunmyyntikin. Onhan tuosta uutisoitu, että ei se oikein leiville lyö. Tilavuokrat lienevät korkeat. Pienille yrittäjille
voi olla vaikeaa se, että sunnuntaisinkin tulee pitää liike auki. Henkilökunnan palkkakustannukset saattavat olla sen verran tyyriitä, jotta omistajan pitää itse olla siellä paikan päällä, jotta jos joku asiakas sattuisi tulemaan.

Marraskuussa sitten aukeaa Tripla Pasilassa ja se outlet myymälärypäs kehän vieressä Helsingin ja Vantaan rajalla - saa nähdä, miten ne alkavat asiakkaita saada.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #9 : 14.07.19 - klo:19:46 »
Redin idea perustuu viereen tuleviin tornitaloihin, joita vasta ensimmäinen on kunnolla aloitettu. Toivotaan että sitten menee paremmin. Meiltä lähin on Jumbo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #10 : 14.07.19 - klo:22:23 »
Redin idea perustuu viereen tuleviin tornitaloihin, joita vasta ensimmäinen on kunnolla aloitettu. Toivotaan että sitten menee paremmin. Meiltä lähin on Jumbo.

Taitaa olla Itis asuntojen ja Redin välissä.  Kun on totuttu käymään Itiksessä on on vaikeaa saada asiakkaita muualta kuin Kulosaaresta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #11 : 15.07.19 - klo:13:02 »
Amusta sateli, vaikka oli vain 7 %:n todennäköisyys. Sade loppui klo 10.00, olin 11.10 tien päällä rämeelle menossa ja olin takaisin 20 vaille yksi. Saalis kaksi koivua pölleinä liiterin edessä. Huomiseksi jäi samanmoinen juttu luokoa metsälöön. Sitten taidan pitää taukoa, kun pöllit ovat tulleet säretyiksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #12 : 16.07.19 - klo:10:45 »
Tänään sateli ja saa nähdä tuleeko lisää. Ilma on raikas vain 15 astetta, mutta eiköhän se vielä tästä paranna.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #13 : 16.07.19 - klo:11:09 »
Helle on tympeämpää kuin raikas ilma kestää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #14 : 17.07.19 - klo:21:29 »
Kävimme Oulussa. Ehdimme ennen Lapinlahden kisoja takaisin ja olen jo saunonutkin.

Pojan tontilla on vuosien ajan kasvanut tuoksuvatukka hallitsemattomasti. Raivurilla otimme osan vihreätä osaa pois, mikä peräkärryyn mahtui. Ensi viikolla lisätään painetta moista vatukkoa kohtaan. Jos ei raivurin työ auta, niin alan Chemical-Aliksi.