Minulle ainakin sopisi Körttifoorumin muutto facebookin alustalle, kun siellä ollaan näkösällä pääosin omalla profiililla, jolla ollaan kirjauduttu facebookiin.
Useita Körttifoorumilta tuttuja nimimerkkejä on jo muutenkin omalla kaverilistalla facebookissa.
Facebook kyllä valvoo käyttäjiensä kirjoittelua ja julkaisuja, mutta facebook-ryhmän perustaja ylläpitäjiensä ja moderaattoriensa avulla luo ryhmän aiheet ja säännöt.
Se hyväpuoli facebookissa myös on, että samalla kirjautumisella pääsee katsomaan lukuisia omia ryhmiä, joihin olet liittynyt.
Itse olen perustanut v. 2010 kotiseutuaiheisen facebook-ryhmän, jossa on tällä hetkellä n.5100 jäsentä. Suurin työ ryhmän ylläpidossa on estää kaikenlaisten valeprofiilien pääsy ryhmään. Ryhmäämme pääsee vain vastaamalla kolmeen kotiseutuaiheiseen jäsenyyskysymykseen.
Tämän vuoden alusta oli pakko kieltää ryhmän julkaisuista kaikki kaupalliset mainokset, kun lukuisia lounaspaikkalistoja ym. yritysmainoksia alkoi olla julkaisuissa häiritsevän paljon. Jos joku valeprofiili tms hämärähemmo pääsee ryhmään, niin 5100 ihmisen profiileja ei tuo rötiäinen pääse katselemaan tai imuroimaan käyttötarkoituksiansa varten, kun vain ryhmän ylläpitäjät pääsevät katsomaan jäsenprofiileja.
Onhan näitä ilmaisia keskustelusoftiakin paljon, mutta niiden taustoista ja tietoturvasta ei ole tietoa.
https://wiki.simplemachines.org/smf/Conversions_-_How_do_I_convert_from_my_current_software_to_SMF