Kirjoittaja Aihe: Harry Potter  (Luettu 112225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Harry Potter
« Vastaus #75 : 29.10.05 - klo:23:43 »
En tunnustaudu himofaniksi vaikka Half-Blood Princen jonotuksen mm. mtv3:n aiheesta tekemässä jutussa lukeuduin mainittuun "innokkaimmat fanit jonottivat jo torstaista lähtien lauantaina ilmestyvää kirjaa" -ryhmään ja olin ensimmäisenä jonottamassa ja loput kolme torstaina jonottamaan tullutta olivat paikalle raahaamiani ystäviäni  :oops: No okei, ehkä sitten..

Potter on ihan loisto mutta kuten yleensä, alkuperäisteos on käännöstä aika reilusti parempi, esim. Feeniksin kilta oli jotain niin järkyttävää, etten ole kirjaan sen yhden lukukerran jälkeen enää koskenut. Mutta alkuperäisteokset <3 Leffoista kaksi ensimmäistä olivat jotenkin.. mitäänsanomattomia, kolmas liian täyteen ahdettu (ja yöh, ne vaatteet, jos on hienot kaavut ja kaikki niin eikö voisi niitä käyttää) mutta nelonen alkaa jo näyttää paremmalta ainakin tähän asti näkemieni kuvien yms perusteella.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Harry Potter
« Vastaus #76 : 30.10.05 - klo:11:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
itse asiassa, tykkään LOTRista aina kun onnistun unohtaan että se perustuu kirjaan. (eli harvoin -_-) Elokuvana se on ihan okei. paitsi että siinä on elijah wood :-&  mutta muuten ihan hyvä!


mitä vikaa on elijah woodissa???!!!! *alkaa suunnitella seuraavaa operaatiota eeville*
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Harry Potter
« Vastaus #77 : 30.10.05 - klo:11:35 »
elijah wood on ÄLLÖTTÄVÄ
-tottelematon ja paha-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Harry Potter
« Vastaus #78 : 30.10.05 - klo:12:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
elijah wood on ÄLLÖTTÄVÄ

No entäs Daniel Radcliffe? Mitensenytsittenkirjoitetaankaan. Tyyppi ei edes onnistu näyttämään Potterilta  :roll:
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Harry Potter
« Vastaus #79 : 30.10.05 - klo:12:18 »
eipä edes mennä tähän aiheeseen. radcliffe (MITEN se kirjotetaan???) on jopa syvemmältä kuin liikkeentunnistimet.
-tottelematon ja paha-

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Harry Potter
« Vastaus #80 : 03.11.05 - klo:08:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Ceeciel"
En tunnustaudu himofaniksi vaikka Half-Blood Princen jonotuksen mm. mtv3:n aiheesta tekemässä jutussa lukeuduin mainittuun "innokkaimmat fanit jonottivat jo torstaista lähtien lauantaina ilmestyvää kirjaa" -ryhmään ja olin ensimmäisenä jonottamassa ja loput kolme torstaina jonottamaan tullutta olivat paikalle raahaamiani ystäviäni  :oops: No okei, ehkä sitten..


en mäkää mitää tunnusta mutta olin kuolla kun kirja ilmestyi lauantaina ja keuruun kaupat oli niin vammaisia että ne meni kiinni sillä kellonlyömällä kun kirjaa sai alkaa myydä (klo 14 eikö ollu?)
sitten sunnuntaina ei tietenkää sitä saanu ja maanantaina kun kävin kyselees niin kas kas keuruulaiset ne fiksuja on: maailman odotetuin kirja tällä hetkellä ja niillä on sitä siellä KOLME KAPPALETTA jokka kaikki oli varattu. ja tilattu oli lisää; VIISI KAPPALETTA (joista sain sitten onneksi varattua yhden) eli on ihmiset fiksuja. tilaa maailman halutuinta kirjaa KAHDEKSAN KAPPALETTA >_<
sitten sain sen vasta tiistaina käsiini ja luin koko päivän ja yön... ja oli kamalaa kun piti varoa tyyliin jokaista nettisivua ennen kun luin sen loppuun ettei vaan hypi mitää juonipaljastuksia silmille.

En tietenkään tunnusta olevani mikään fanaatikko mutta hulluks meinasin tulla >_< enkä vieläkään voi antaa anteeks että keuruu antoi mun odottaa kokonaista KOLME PÄIVÄÄ!  :evil:
-tottelematon ja paha-

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Harry Potter
« Vastaus #81 : 13.11.05 - klo:23:53 »
Potterit on kaikista parhaita kirjoja mitä oon lukenu. läysin ne kirjastosta sillon kun oli ilmestyny ehkä 1. ja 2. (ja 3.?) kirja, ja sillon juuri kukaan ei ollut kuullut ikinä mistään  Pottereista.. Luin ne tosi innoissani ja siitä lähtien oonkin aina ollut aika Potterriippuvainen.

Eli olen aikamoinen Potterfani,mutta en mene (minun mielestäni) liiallisuuksiin, eli ostele jotain kamalaa potterkrääsää, ja vedä noidan vaatteita ja taikasauvaa mukaan ja lähde jonnekin potterfanitapaamiseen :D  kaikki kirjat tietenkin kuitenkin löytyy hyllystä. suomeksi.

Kirjojen odotteleminen on tuskaista,kun odotin 5. suomeksi, enkä lukenut enkuksi. Aluksi ajattelin,ettei kielitaito riitä 6:kaan lukemiseen, mutta en malttanut enää odottaa ja luin sen joskus tässä syksyllä.

mutta leffat. niistä en jaksa puhua mitään. en ite niitä tykkää katsoa kun on yksinkertasesti niiiin h u o n o j a ja ärsyttäviä.  :evil:
on niin erilaisia mitä ite on kuvitellut.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Harry Potter
« Vastaus #82 : 14.11.05 - klo:10:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Annuu"

mutta leffat. niistä en jaksa puhua mitään. en ite niitä tykkää katsoa kun on yksinkertasesti niiiin h u o n o j a ja ärsyttäviä.  :evil:
on niin erilaisia mitä ite on kuvitellut.

Tiivistettynä. Samaa mieltä. Piste.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Harry Potter
« Vastaus #83 : 14.11.05 - klo:21:23 »
Lainaus
keuruun kaupat oli niin vammaisia että ne meni kiinni sillä kellonlyömällä kun kirjaa sai alkaa myydä (klo 14 eikö ollu?)


No ei O__o Lauantaina 16.7 Suomen aikaa 02:00 sitä sai alkaa myymään, eli 00:00 Britannian aikaa. Useimmat kaupat siis alkoivat myydä kirjaa heti auettuaan, ja INFOsta sitä sai jo tuolloin 02:00, kun pitivät ovensa tuolloin poikkeuksellisesti auki.

Edellisellä kerralla olin pahis, ostin viimeisen Order of the Phoenixin varaslähdön ottaneesta Itäkeskuksen City Marketista kaksi päivää ennen kuin opusta sai edes alkaa myymään o:>

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Harry Potter
« Vastaus #84 : 14.11.05 - klo:21:29 »
no sitte ne on vielä vammaisempia ku ei ne kerta myyny sitä vaikkois saanukki^^
-tottelematon ja paha-

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Harry Potter
« Vastaus #85 : 15.11.05 - klo:09:34 »
Huomenna Liekehtivää pikaria kattomaan. Jeejeejesjesjoujou. (Petyn kuitenkin.)

Poissa Reetukka:)

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 25
Harry Potter
« Vastaus #86 : 14.12.05 - klo:20:35 »
ei Harry Potteria voi olla fanittamatta. Jos puhun totta, olen lukenut kaikki kirjat yli 10 kertaa paitsi feeniksin killan. Elokuvista on jätetty ihan liikaa pois. Kaikki hauskat kohdat puuttuvat ja elokuvaan on lisätty sellaista,mitä ei kirjassa ole. Sitä paitsi Daniel(harry potterin näyttelijä) on ihan onneton näyttelemään. Pakko myöntää, että fanitan Rupertia :oops: Toivottavasti en eksynyt liikaa aiheesta :!:

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Harry Potter
« Vastaus #87 : 15.12.05 - klo:16:54 »
o.o aika hämärä logiikka sillä joka sanoo että toi oli offtopic...
-tottelematon ja paha-

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Harry Potter
« Vastaus #88 : 12.08.06 - klo:02:19 »
Tässäpä tuli muuten mieleen, kun vanhaintanssit uhkaavasti lähestyvät (...no sillon helmikuussa, mutta kaikki stressaa jo nyt) ja sain tanssiparikseni itse Suomen Harry Potterin, niin voisipa vaikka repäistä oikein kunnolla ja valssata Potterina ja Malfoyna naureskellen toisillemme, itsellemme ja muiden tyrmistyneille ilmeille  :lol:

Mitä sitä turhaan stressaamaan, hauskaahan siellä on tarkoitus pitää, tai ainakin minun nähdäkseni, muista viis.  8)

Poissa Reetukka:)

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 25
Harry Potter
« Vastaus #89 : 12.08.06 - klo:09:06 »
RAKASTANPOTTEREITA RAKASTAN POTTEREITA RAKASTAN POTTEREITA!!!!!!!

Kaikille tuli varmaan selväksi... Mun mielestä on hyvä, että nimiä on suomennettu, koska onhan se sentään LASTEN kirjasarja. Aika hyvä mielikuvitus täytyy suomentajalla olla, että osaa keksiä/luoda Potterit vaikealle suomen kielelle.

Tietenkin tämä on vain minun mielipiteeni.. Mutta elokuvat (käyttääkseni teinisanaa) EWW! Varsinkin 3 on h i r v e ä  :mad: