Äänestys

Miten suhtaudut alkoholiin?

Nautiskeleva kohtuukäyttäjä
15 (42.9%)
Pohdiskelija
8 (22.9%)
Tiukkapipo
7 (20%)
Savolainen
5 (14.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 34

Äänestys päättynyt: 15.08.07 - klo:16:28

Kirjoittaja Aihe: Juhliminen & alkoholi  (Luettu 61609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #135 : 28.09.07 - klo:17:53 »
Olipa klassillinen esimerkki itsensä puhumisesta pussiin! Ensin väitit, että tutkimukset liioittelevat alkoholiongelmia ja päätit vuodatuksesi kertomalla, että tutkimuksiin osallistuvat järkiään kaunistelevat karua totuutta, jossa kiljua ja pontikkaa menee niin, että huppu heiluu.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #136 : 28.09.07 - klo:23:20 »
sitähän me ollaan...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #137 : 29.09.07 - klo:15:42 »
Alkoholismi alkaa yleensä siitä suloisesta itsepetokseta, että enhän minä runsaasti käytä. Käytän vain silloin, kun se tuntuu kivalta ja yleensä se tuntuu kivalta. Toista se on alkoholistit.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #138 : 29.09.07 - klo:20:36 »
Moni luuloo, että hallitoo alakoholin käyttönsä viisahasti ja osaa käyttäytyä
fiksusti seurassa. Itte oon kattellu selevänä monet kaliajuhulat ja oon kuunnellu juhulien jäläkimuistelut tai muistamattomuuret hilipiänä sankaruutena. Kuinkahan moni pystyys häpeemättä kattomahan omat humalaaset toilaalut vireoituna :oops: ? Olis monelle terveellinen kokemus nähärä ittensä, kun ei ittekontrolli pelaa.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #139 : 29.09.07 - klo:20:50 »
^ Niinpä, hyvä huomio! Siinä alkaa hävettää ja mietityttää, josko sittenkin elelis välillä vähän kohtuullisemmin sen viinan kanssa. (Myös kokemuksella tämä, on sitä toki jonkun kerran nolottanut omatkin toilailut.)

m.k: ei tuo kuvaus tosiaan kyllä ihan terveeltä alkoholinkäytöltä kuulostanut. Melkein siitä myötähäpeä herää, sorry vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #140 : 29.09.07 - klo:20:57 »
voi että kun Liisa moralisti-Liisaksi ryhdyt. 8)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #141 : 29.09.07 - klo:21:02 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
voi että kun Liisa moralisti-Liisaksi ryhdyt. 8)


Joo, sen taisin tehdä, sorry. Se on mulla vähän tällanen pinttynyt pahe.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #142 : 29.09.07 - klo:21:51 »
Hoh, ketjuhan menee jo kohta lukkoon. Ei ollut ihan triviaali aihe ilmeisesti.

Tuo nollaus rupesi vähän mietityttämään. Miksi yleensä pitää nollata? Onko nollaajilla elämässään niin kovia paineita, että täytyy kemikaalin avulla rentoutua? Eikö esimerkiksi mukava harrastus riitä? Tai hyvä päivällinen ja sauna?

Jos kyse ei ole paineista, niin minulle väkisinkin tulee mieleen, että jonkinlaisia vaikeuksia on ihmisellä, joka tuntee tarvetta juoda tajun kankaalle. Voisiko olla aihetta etsiä jotain muuta ratkaisua?

Älkääkä nyt kohtuukäyttäjät taas suuttuko minulle, kun vain heitän kysymyksiä ilmaan.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #143 : 01.10.07 - klo:00:49 »
Itse "nollailen" liikunnan avulla. Se on kivaa ja antaa myös kivan olon seuraavaksi päiväksi, toisin kuin alkoholi. Suosittelen!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhliminen & alkoholi
« Vastaus #144 : 01.10.07 - klo:13:05 »
Olutta ja punaviiniä käytän, tietyissä tapahtumatilaisuuksissa - ja myös saunan jälkeen, sunnuntaiateriallemme, kavereidenkin kera toisinaan. Lähinnä totuutta kohdaltani lienee nautiskeleva kohtuukäyttäjä, koska esimerkiksi viini on usein osana maittavaa ja monipuolista ateriaa. Mutta: on ihmisiä, joille tippakin on liikaa... Itse asiassa minäkin voisin vähentää alkoholin kulutustani vuositasolla. Kokonaisuudessaan me suomalaiset juomme nyt hieman liikaa - esimerkiksi eläkeläisillä on yhä useammin paha alkoholiongelma, tiedän tuon paitsi tilastoista, myös vaimoni työn takia. Ennen kun meni kylään, annettiin kahvia eteen tai kouraan, nyt olutpullo. Ehkä sittenkin olisi hyvä jos ikään kuin palattaisiin kahviin "ystäväjuomana", ainakin monen meistä pitäisi - pitää - miettiä kokonaisvaltaista suhdettamme alkoholiin. Oikein ymmärrettynä ja käytettynä alkoholi on ok - mutta, mutta sillä ei totisesti saa leikitellä. Monta murhaa ja murhetta on alkoholi tuottanut. Alkoholi jos mikä on "kaksipiippuinen" juttu.



* 2.11.07 Laitetaas tämä kymmenen sivun rajan täytyttyä nyt lukkoon. Saa jatkaa uudessa ketjussa. Ylläpito*