Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa  (Luettu 34169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #135 : 08.04.13 - klo:17:34 »
Mua voit härnätä rauhassa. Ilmoittaudun porvariksi.
Minä en sinua rupee härnäämään, sen verran on minua körttifoorumin vuodet opettaneet.

Mutta kävin Tölikän kirjastossa ja käteeni tarttui erittäin suurta mielenkiintoa herättävä julkaisu:

Vasen oikea, oikea vasen.
keskustelukirjeitä

                                                                                                                                 
Iiro Viinanen,Esko Seppänen
Kustantaja:Minerva
Julkaistu:  2012

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #136 : 09.04.13 - klo:12:01 »
Joskus tuttujen kesken heittyi ilmana ajatus, kenet julkkiksen haluaisit tavata. Naurunremakka oli melkoinen, kun ehätin ensimmäisenä nimeämään suosikikseni Mauri Pekkarisen. Enhän minä muuten häntä välittäisi tavata enkä muitakaan julkkiksia, mutta ajattelin että hän voisi olla tarpeeksi perusteellinen ihminen kertomaan minulle, mikä se Keskustan ideologia oikein on. Muiden puolueiden logiikasta tunnen suunnilleen olevani kärryillä (vaikken samaa mieltä olisikaan), mutta keskustalaisuus on jäänyt mysteeriksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #137 : 09.04.13 - klo:12:23 »
... mutta ajattelin että hän voisi olla tarpeeksi perusteellinen ihminen kertomaan minulle, mikä se Keskustan ideologia oikein on. Muiden puolueiden logiikasta tunnen suunnilleen olevani kärryillä (vaikken samaa mieltä olisikaan), mutta keskustalaisuus on jäänyt mysteeriksi.

Minun mielipiteeni on tämän päivän puolueista ja heidän edustajista on että ideologialla ei ole heillä kenelläkään.
SDP, Vihreä,Kristilliset,Perussuomalaiset,Vasemmisto on muuttunut puhtaaksi valkoiseksi, eli rahaksi.






myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #138 : 11.04.13 - klo:13:52 »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #139 : 11.04.13 - klo:18:12 »
www.youtube.com/watch?v=wTLScFjXZXE  :109:

 ;)

Mul oli nuorena kundina tollanen merkki, kun tossa you tuubissa ja menin Tukholman tunnelbanassa se rinnuksissa. Ihan vaan hjuumori mielessä, kun tälläinen hauska tyyppi olen.

Jollain nuorisoporukalla oli ihan sika hauskaa, kun ne näki sen.
Oikeesti ihan kunnioitettavaahan se olisi jos oikeasti olisi tollainen merkki ansioista.

Kerran oli Espanpuistossa catcat pinssi rinnuksissa ja yks nainen nauroi puiston penkillä ihan kippurassa, kun näki sen.
Mitäköhän ihmeellistä siinä on jos fanittaa Virpee ja Katjaa.

Itse aiheeseen palatakseni, niin myyrä tuossa aiemmin totesi äänestyskäyttäytymisen muuttuneen.
Olen samaa mieltä. On äärioikeistolaista porukkaa, varmaan tylsistyneet kokoomukseen ja perussuomalaisia uusi puolue jonka aatteesta nyt niin ole selvillä, mutta eivät taitane tykätä maahanmuuttopolitiikastamme, eikä EU:n hulttiovaltioiden rahoittamisista.
Mistäköhän tämä uusi liikehdintä kertoo?

Onkohan joku epävarmuus ja silloinhan aletaan peloissaan uhota milloin EU paha milloin äärioikeiston propagandaa.
Sellainen rauhallinen realistinen järjen ääni, kun tunnustaa tosiasiat on hävinnyt.
Joku Obama ois nyt paikallaan, joka ei panikoisi, kuten hän fiksusti teki ja vastapuoli ei osannut vastailla vaaleissaan.
« Viimeksi muokattu: 11.04.13 - klo:18:16 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #140 : 11.04.13 - klo:18:29 »
Mul oli nuorena kundina tollanen merkki, kun tossa you tuubissa ja menin Tukholman tunnelbanassa se rinnuksissa. Ihan vaan hjuumori mielessä, kun tälläinen hauska tyyppi olen.

Jollain nuorisoporukalla oli ihan sika hauskaa, kun ne näki sen.
Oikeesti ihan kunnioitettavaahan se olisi jos oikeasti olisi tollainen merkki ansioista.

Kerran oli Espanpuistossa catcat pinssi rinnuksissa ja yks nainen nauroi puiston penkillä ihan kippurassa, kun näki sen.
Mitäköhän ihmeellistä siinä on jos fanittaa Virpee ja Katjaa.



Mulla oli nuorempana myös merkkejä pusakan rintapielessä. Sain niistä osan systeriltä jenkeistä. Jotkut alkoi kutsumaan "merkilliseksi mieheksi"  :icon_wink: Oli tämä perinteinen rauhanmerkki (se mustavalkoinen harakanvarvas), Call up, count me out- merkki (jenkeissä Vietnamin sodan vastainen ja kutsuntojen vastainen), sitten tietysti Make love not war-hippimerkki ja taisi olla muitakin.

ps. olis joskus kiva tavata ja höpistä, vaikka kesällä (jos sulla on lomaa), voitas vaikka tehdä "pieni" kierros kaupungilla, on täällä joitakin ihan hyviä mestoja ja paljon naisia  :)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #141 : 11.04.13 - klo:18:34 »
Joo tullaan.
Ai naisia? Mihin niitä tarvittiinkaan:))
Kaikki valta tekoälylle!

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22080
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #142 : 11.04.13 - klo:20:06 »
Joo tullaan.
Ai naisia? Mihin niitä tarvittiinkaan:))

Mies tekee sen, mikä miehen pitää tehdä ja nainen tekee kaiken muun.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #143 : 12.04.13 - klo:17:10 »

Me barrikaadeille nousemme, punalipun nostamme ja huudamme, tapa tapa se puunakki.
Jotenkin tollanen laulu tullu laulettu jossain ala Stockmanilla, siis wanhalla ylpäärillä?
Joskus vuonna yks ja kaks, moni varmaan muistaa. Ainakin "nalle" tuskin jaksaa digata körttifoorumia?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #144 : 13.04.13 - klo:08:46 »
Mulla oli nuorempana myös merkkejä pusakan rintapielessä.




Olin vaahtosammuttimen kokoisena myöhäishippi, joka liftaili täällä Euroopassa. Army-takissa oli yksi merkki. "Eat shit, 500 billion flies cant be wrong".
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #145 : 13.04.13 - klo:09:22 »
Mikko Perkoilan hiano laulu v2006 puhutteloo, kun poliitikot ajaa säästöjä ja sote-uudistuksia niille joilla menöö heikosti muutenkin. Hallituksen kehysriihen "valuviat" kuvaa hyvin sitä mihinä mennähän. Hinta on monelle liian kova, jopa kualema. http://www.youtube.com/watch?v=8qSqa8WVPWs
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #146 : 13.04.13 - klo:09:36 »
Mikko Perkoilan hiano laulu v2006 puhutteloo, kun poliitikot ajaa säästöjä ja sote-uudistuksia niille joilla menöö heikosti muutenkin. Hallituksen kehysriihen "valuviat" kuvaa hyvin sitä mihinä mennähän. Hinta on monelle liian kova, jopa kualema. http://www.youtube.com/watch?v=8qSqa8WVPWs

Näin on. Heikoimpiin ja köyhimpiin säästöt eniten sattuu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #147 : 13.04.13 - klo:11:12 »
Jatketaan seuraavassa osassa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi