Kirjoittaja Aihe: Nyt soi, 5.osa  (Luettu 22963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #60 : 10.04.23 - klo:20:34 »
Pääsiäisen sanomaan liittyen

https://www.youtube.com/watch?v=0BfFeL9azf8

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #61 : 14.04.23 - klo:19:17 »

Mulla on luja usko vallankumoukseen ja herätykseen maailmaan.
Siinäkin mielessä olen hullu ja erilainen.

Uskon, että kuin pelastusarmeja, siis rälläkkä, niin tulee poliittinen vallankumous, kun köyhät ja sorretut nousee ja siinä on voimakkaasti kristillisen vakaumuksen omaavat mukana.

https://www.youtube.com/watch?v=Xv8FBjo1Y8I
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #62 : 14.04.23 - klo:21:18 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #63 : 16.04.23 - klo:22:56 »
Pistänpä tällaisen, kauniisti soi Justinin kitara isommassakin porukassa, rumpalikin ennestään tuttu.

https://www.youtube.com/watch?v=93kMWPzs4Wo

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #64 : 18.04.23 - klo:10:42 »
Kuulin äsken radiosta Nina Äströmin laulavan tämän Kysytkö palvelushintaa.
Sitä en löydä YouTubesta, mutta Jukka Leppilammen laulama löytyy:

https://www.youtube.com/watch?v=2E7oNNgkWSI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #65 : 21.04.23 - klo:14:11 »
Pihallani kukee kaivonkatsojia taikavarpuineen.   :107:

Taikavarpu taitaa olla metallinpaljastin, ja etsitään jotain likakaivoa, jonka pitäisi olla näillä nurkilla. Tänään talossa oli joku putkistonhuuhtelutoimi, kävivät sisällä sen hoitamassa. Mutta siitä ei kerrottu etukäteen, että pihalla voitaisiin ruveta kaivelemaan myös. Olen joskus nähnyt asiasta painajaisunen.

Äänistä päätellen nyt löytyi jotain ikkunan alta. Lapioidaan. Toivon, että ihana ruusukvittenini selviää. (Tai eihän se minun ole, vaan lainaa vain, kuten kaikki rakas.)

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #66 : 21.04.23 - klo:14:39 »
^ Oho, väärä ketju. Oikea osoite olisi ollut pelkkä Nyt, ilman soimista. Vaikka kyllä se metallinpaljastin jotain piippaili.

Ulkona soi kyllä, tähän aikaan peipposet. Basson virkaa hoiti jättikokoinen mantukimalainen, ensimmäinen tänä keväänä havaitsemani.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #67 : 21.04.23 - klo:14:52 »
Meidän pihassa soitteli tunti-pari sitten iso keltainen traktori-kauhakuormaaja tms. työkone. Ensin kuski nosti itsensä kauhassa yhden pihavalon luo ylös ja vaihtoi lampun.
Sitten se ajoi tuon vieläkin valtavan lumivuoren kimppuun. Sen pinta oli mustanaan sepeleistä jotka oli paljatuneet sitä mukaa kun lumi vähän aleni.

Ne kuopaistiin pois, sillä jotekin näytti että ne säilytti vuoren sisustan kylmänä, ja sitten kasaa vähän hajoitettiin.

Kun ei juuri ole lintuja maisemissa, on jotakin seurattavaa näissä muissa pörisijöissä.
Kuulin kerran lehtipuhallintakin.  :003:

Muutoin olen potenut vaivojani ja taistellut kunnallisen terveyspalvelun kanssa.
Hankalaa on, kun autokin on lainassa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #68 : 21.04.23 - klo:18:11 »
Meidän pihassa soitteli tunti-pari sitten iso keltainen traktori-kauhakuormaaja tms. työkone.

Suomalaisilla on tapana tunkeutua kielettyyn työmaahan ja aiheuttaa koneiden kuljettajille harmia. Ehkä on kuitenkin parempi kuin Amerikassa, missä ammutaan tunkeilijoita. Tai sitten ei. Maassa maan tavalla.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #69 : 22.04.23 - klo:21:21 »
Joskus usko kaikkeen hyvään on koetuksella, kun ajatuksineen on aivan yksin.

Losing My Religion
https://www.youtube.com/watch?v=BNfp33CTDps

Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #70 : 23.04.23 - klo:03:23 »
Joskus usko kaikkeen hyvään on koetuksella, kun ajatuksineen on aivan yksin.

Losing My Religion
https://www.youtube.com/watch?v=BNfp33CTDps

Joku voi ilolla ja ystävällisenä eleenä kääntää 10.000 riviä jonkun herätyskiikkeen historiallista tekstiä ja huomata, että koko yhteisö tukee sitä, joka sanoo sitä kamalaksi ja kuvottavaksi. Olen tosiani menettänyt kaiken uskon herännäisyyteen ja aikalailla suomalaisiin. Ei yksikään maassa ole voinut julkisesti seisoa oikeuden puolella vaan kaikki niin kuin pilkkaava joukko ristin edessä huutavat "ei kukko käskien laula." Jumala tuomitkoon teidät kovien sydämienne takia. Teen suurenmoinen työn yksin vieraassa maassa ja koko maa jättää minut yksin pilkkaajien eteen. Tehkää parannus tai kohdatkaa Jumalan tuomio. Jumala ei jätä minua yksin, mutta rankaisee pahantekijät.
Se joka käänsi virret teki hyvän työn ja Jumalalle otollisen työn. Se joka sanoi sitä kuvottavaksi teki Saatanan työn. Ne jotka hiljaa katsoi sitä yhtyivät Saatanan työhön ja ovat Saatanan palveluksessa tähän asti. Mikään ei ole sen selvempää. Mutta ihmettelen sydämenne kovuutta. Tämä on hyvä koulu minulle, joka olen ollut koko elämäni suvaitsevainen ja nöyrästi palvelevainen. Opin vihaamaan niitä, joita Jumala vihaa ja rakastamaan niitä, joita Jumala rakastaa, sen sijaan, että hyväksyn ja puolustan kaikkia. Näin Jumala johdattaa omiaan oikealle tielle.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #71 : 23.04.23 - klo:09:50 »
Eipä tämä maallinen kunnia ja arvostus juuri mitään merkitse loppujen lopuksi. Moni puurtaa elämänsä vähäarvoista työtä saamatta siitä koskaan mitään hyvää palautetta saati kunniaa.
Eräs arvostettu maahanmuutajataustainen arkkitehtiystäväni raatoi 8 vuotta erään senioritalo-hankkeen parissa viimeiset työvuotensa ja sai huomata, että ei ollut kelvollinen saattamaan hanketta loppuun vaikka kuinka yrittäisi. Pikkukaupungin virkamiesten sisäpiiri oli antanut ymmärtää jo hyvissä ajoin, että hänen suunnitelmiaan ei koskaan hyväksyttäisi. Lopulta näin kävi, että kaupunki ei saanut uudentyyppistä senioriasumiskohdetta ollenkaan, vaikka hankkeella oli yksityinen rahoituskin valmiina.
" Minulle on kerrottu, että yksi este Kondis-hankkeen etenemisen tiellä on sen esittäjä, kehittäjä ja suunnittelija arkkitehti Eeku Strahl. Kaupunkisuunnitteluvirastossa ollaan sitä mieltä, että Kondis-hankkeen arkkitehdin tulisi joku muu, tilanteen Aitoaho-Viljaset, Gerd Hytönen tai Hilkka-Maija Antila, ei Strahl."
Olihan kaverille tuskallinen prosessi, jota piti käsitellä vielä vuosia jälkeen päin, mutta siinä auttoivat monet ystävät.

Kauko Röyhkä: En voi enempää https://www.youtube.com/watch?v=ZuoFRh-T0_A
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #72 : 23.04.23 - klo:10:23 »
Olikin pirempi kiirastuli kuin 8 vuotta. >:(
https://yle.fi/a/3-7084742
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #73 : 23.04.23 - klo:11:40 »
Ne jotka itsensä ylentää alennetaan. Ne jotka itsensä alentaa ylennetään.

Lähde: Raamattu ( ei ehkä sanatarkasti )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Nyt soi, 5.osa
« Vastaus #74 : 23.04.23 - klo:11:56 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)