Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, Psalmit 31-40

<< < (2/5) > >>

Riitta-mummi:
25. "Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte."
Tämä oli eräs helmi.


Niin on.  Tämä nousi myös muistoista, Joosuan kirjan 1. luku jossa Herra kehottaa Joosua monta kertaa; Ole luja ja rohkea.

Usein me arkailemme kun pitäisi tarttua siihen tehtävään joka on meille tarkoitettu.

Joosua 1. luku http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joos.1.html

vn:
Jos ja kun Jumala osoittaa meille tarkoitetun tehtävän, paikan...
niin uskon että siihen tulee varsin selvä johdatus, saamme varmuuden, rohkeuden, voiman.
Saamme tätä rukoilla luottavaisesti, pelkäämättä.
Jumala tietää mikä on meille parhaaksi.

karjalaisenkyösti:
Psalmi 32.

Näyttää siltä, että Daavidilla oli jokin synti, jota hän yritti olla tunnustamatta Jumalalle ja varmaan myös itselleen. Jumala kuritti Daavidia ja lopulta Daavid joutui syntinsä tunnustamaan.
Synnin tunnustamisen jälkeen Daavid sai Jumalalta anteeksi.

"Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan."
Sanatarkat KR33 ja Raamattu Kansalle käännös ja UM (luultavasti muutkin sanatarkat käännökset) puhuvat ajasta, jolloin voi löytää. KR1992 menee käännöksessään omilla teillään.

Mikä on tämä aika, jolloin Jumala voidaan löytää ja mikä on se, jolloin ei voi löytää?


"joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo"
Lähden siitä, että tämä totuus ei riipu ihmisen tunnemaailmasta.
Eli, vaikka tunnemaailma vahvasti todistaisi, että vain ja ainoastaan 100% armottomuus ja Jumalan viha ja helvetti ympäröi Herraa avuksi huutavaa ihmistä, niin tällöin ei tunnemaailmaan uskota, vaan uskotaan tuohon sanaan, joka tuossa on. Tällöin todetaan, että tunnemaailma antaa väärän signaalin.
Tunnemaailmaa vastaan taistelu ei ole helppoa. Siinä pitää käyttää puhdasta ja paljasta tietoa hyväkseen ja pyytää Jumalalta apua.


"Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".
Hieno lause.


"Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty. "
Lohdullista, että joskus Jumala kutsuu jotakuta ihmistä kovallakin kädellä, eikä vain anna ihmisen olla väärällä tiellä.

Tämäkin on lohdullinen jae ihmiselle, jonka tunnemaailmaan hengellisten asioiden saralla ei voi luottaa: "joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo"

karjalaisenkyösti:
-tämä viesti tuli vahingossa-

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 26.10.16 - klo:21:53 ---Jos ja kun Jumala osoittaa meille tarkoitetun tehtävän, paikan...
niin uskon että siihen tulee varsin selvä johdatus, saamme varmuuden, rohkeuden, voiman.
Saamme tätä rukoilla luottavaisesti, pelkäämättä.
Jumala tietää mikä on meille parhaaksi.

--- Lainaus päättyy ---

Näin on, Jumala johdattaa, joskus hyvinkin selvästi, antaa varmuuden ja rohkeuden ja voiman.
Jumala tietää, mikä on meille parhaaksi ja Hänen tahtoaan kannattaa rukoilla tapahtuvaksi.
Toiset saavat tätä johdatusta enemmän, toiset vähemmän.

Mitä tulee moniin yksittäisiin arkielämän ratkaisuihin, niin eteen tulee paljon myös tilanteita, joissa pitää kahdesta pahasta pyrkiä valitsemaan se käytännöllisempi ratkaisu.
Annan esimerkin, joka ei välttämättä ole ollenkaan hyvä, mutta jonka avulla saan kuvattua tätä ongelmaa.
Tahvo on autiomaassa. Tahvo näkee siellä nääntyvän ihmisen hiekalla auringon paahteessa. Parin sadan metrin päässä on pieni kauppa. Tahvolla ei kuitenkaan ole yhtään rahaa.
Mitä tahvo tekee? Jos hän jättää nälkäisen ja rahattoman ihmisen autiomaahan, ihminen kuolee, eli Tahvo syyllistyy murhaan.
Jos tahvo haluaa pelastaa ihmisen, hänen täytyy varastaa kaupasta ja viedä ruoka/juoma tälle nääntyneelle ja samalla hän tallentuu valvontakameroihin ja joskus tulevaisuudessa hän voi joutua hankaluuksiin lain edessä.
Tahvolla on siis kaksi huonoa vaihtoehtoa: syyllistyä varkauteen tai murhaan. Niin varkaille kuin murhaajillekin luvataan tuomio.
Näistä sitten pitää valita se käytännöllisin vaihtoehto.
Toki tahvo uskovaisena miehenä palavasti pyytää Herralta apua ratkaisuun, jonka Tahvo kuitenkin joutuu itse tekemään.

Elämä on niin moninaista, että joudumme tekemään valintoja saamatta aina varmuutta, että mikä oli Herran tahto.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta